Ministrul Transporturilor a dat la Iaşi un termen pentru A8: va fi gata în 2027. Să-l ţinem minte!
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Ministrul Transporturilor a dat la Iaşi un termen pentru A8: va fi gata în 2027. Să-l ţinem minte!

GALERIE
lucian bode
  • lucian bode
- +

Lucian Bode pare să fi venit ieri special la Iaşi, în contextul apropierii alegerilor, pentru a-şi lua astfel de angajamente concrete.Cu el au venit şi şefii de la CNAIR, compania care se ocupă de autostrăzi. Tot aflat alături, noul coleg al liberalilor primarul Chirica a invocat „demisii politice”, dacă în 2024 „nu putem raporta proiectele despre care vorbim azi”

„N-am venit aici să promitem nimic”, a pus din start punctul pe i primarul Mihai Chirica, la o întâlnire cu miniştrii Transporturilor şi Mediului şi cu directorii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi CFR. Prezentarea Planului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030 a mai fost urmărită de primari, consilieri, oameni de afaceri ieşeni. Primarul Iaşului a amintit că despre Autostrada Moldovei, despre Centura municipiului Iaşi şi despre variantele de ocolire ale altor oraşe din judeţ s-a vorbit în fiecare guvernare din 2004 încoace, dar de fiecare dată nu s-a întâmplat nimic. „Suntem o clasă politică oarecum de altă factură, eu, Costel Alexe, domnul ministru Bode (al Transporturilor, n.r.), şi putem să spunem în felul următor: «Dacă, şi îmi asum ceea ce spun, nu se va întâmpla nimic şi în 2024 nu putem raporta proiectele despre care vorbim astăzi, luaţi act de demisia mea politică pe care am să o înregistrez atunci»“, adică peste 4 ani, a declarat Mihai Chirica. El a lansat acest angajament ca garanţie pentru realizarea marilor proiecte ale Iaşului şi regiunii.

Bode: A8, de la Ungheni la Tg. Neamţ, va fi gata în 2027

Ministrul Lucian Bode a promis că guvernarea liberală va investi „masiv” în Moldova, pentru că „trebuie reduse decalajele între această regiune şi celelalte zone ale ţării”. El a spus că există finanţare, dar că e nevoie de un procent din PIB alocat dezvoltării infrastructurii de transport, respectiv 2 la sută, aproximativ 4 miliarde de euro pe an. Pentru cheltuirea lor, e nevoie şi de o reformă administrativă, a mai spus ministrul Transporturilor, invocând birocraţia procedurii de licitaţie. „Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală a dezvoltării acestei regiuni”, a mai spus ministrul Transporturilor, subliniind că Planul prezentat va trebui să fie continuat, indiferent ce guvernare va fi.

După ce a detaliat situaţia şantierelor existente în infrastructura de transport, ministrul Bode a amintit că a „scos Autostrada Unirii dintr-un parteneriat public privat toxic”, segmentul Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ urmând să fie licitat pentru contractul realizării studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. „Dacă va exista continuitate, iar proiectul va fi derulat fără sincope, acest proiect poate să fie finalizat în 2027”, a anticipat ministrul. Cât priveşte secţiunea Tg. Mureş - Tg. Neamţ, aici a fost acordată o extensie de timp de 6 luni pentru finalizarea reactualizării studiului de fezabilitate. Astfel, studiul respectiv va fi gata abia la vară, pe baza lui urmând să fie făcută proiectarea şi apoi execuţia - evident, prin organizarea altor licitaţii.

A7 „merge” mai repede

Pe cealaltă autostradă, A7, care va traversa Moldova de la nord la sud, au fost atribuite contractele pentru studii de fezabilitate şi proiecte tehnice pe ultimele două segmente, Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret. Autostrada a fost împărţită în şase sectoare, pentru primele, cele dinspre Ploieşti-Buzău, lucrările putând să înceapă anul viitor. Bode a mai spus că A13, Bacău-Braşov, este deja într-o procedură similară (studiu şi proiectare), iar pentru drumul expres Suceava - Baia Mare „suntem în procedură de evaluare a ofertelor pentru trealizarea documentaţiei”. Variante ocolitoare sunt deja în lucru sau urmează să înceapă la Bacău, Rădăuţi, Bârlad şi Galaţi.

Cum stăm cu Centura

Despre Şoseaua de Centură a Iaşului, a fost anunţată demararea, săptămâna viitoare, a licitaţiei pentru proiectarea Tronsonului 4, pentru trafic uşor, între rondul de la Uricani şi Nicolina, prin străzile Cicoarei şi arhitect Ioan Berindei. Extrem de optimişti, ministrul Mediului şi primarul Iaşului au dat luna noiembrie ca termen pentru licitarea lucrărilor de execuţie la acest tronson, în aşa fel încât lucrările să înceapă în primele luni ale lui 2021, având un termen de execuţie de 12 luni. De menţionat că segmentul va avea două benzi pe sens de la rondul de la Uricani până la conexiunea cu strada Cicoarei.

Cât priveşte Varianta ocolitoare 3, cea pentru trafic greu prin Poitiers şi Trei Fântâni, licitaţia lansată de mai mult de un an este suspendată până când Primăria Iaşi va elabora un studiu privind costurile mutării reţelelor de utilităţi. Primarul Mihai Chirica a precizat ieri că atribuirea studiului respectiv este în procedură de licitaţie, dar pe platforma electronică de achiziţii publice nu este niciun anunţ de acest fel.

Bulevardul Poitiers nu va fi lărgit pentru că au fost emise autorizaţii de construire prea aproape de axul drumului şi „nu putem trece prin casele oamenilor”, a adăugat primarul. Reţelele de canalizare vor rămâne sub carosabil, a mai spus el, adăugând că acest traseu va fi făcut. Ministrul Costel Alexe a invocat o viitoare variantă ocolitoare între Piciorul Lupului şi Tomeşti. 

Cum s-a văzut din afară „desantul” de la Transporturi

„Cei de la CNAIR să nu mai saboteze proiectele de infrastructură din zona Iaşului prin prelungirea unor termene sau să anuleze procedurile de licitaţie din cauza unor inadvertenţe ivite”, a completat de la distanţă deputatul Petru Movilă prezentările făcute ieri. La reuniune au fost prezenţi atât directorul CNAIR, cât şi cel al CFR. Movilă, iniţiatorul proiectului de lege A8, l-a invitat pe ministrul Transporturilor să prezinte planul complet şi sursele de finanţare pentru realizarea Autostrăzii Unirii în exerciţiul financiar al Uniunii Europene 2021-2027. El a cerut din nou alocarea a 5 miliarde de euro pentru acest proiect, din cele 80 de miliarde oferite de Bruxelles României pentru relansarea economică post pandemie. Cât priveşte Tronsonul 3 al Centurii Iaşului, el a propus începerea lucrărilor pe strada Trei Fântâni, care se pretează mai bine unei variante ocolitoare.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

Nicolae GRECU

Ce mai rămâne din idealurile olimpice

O mega-competiţie internaţională cu sportivi aleşi pe sprânceană, pe baza unor calificări la sânge şi în urma căreia cel mai bun trebuie să câştige cel mai mult.

Filmuletul zilei

opinii

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Eugen MUNTEANU

Seimeni (XIII). Ucenicia în meşteşugul pescuitului cu undiţa (4)

Autorul continuă evocarea unor ani din anotimpul paradisiac al copilăriei şi adolescenţei petrecute pe malurile Dunării.

A fi creştin ieri şi azi

pr. Constantin STURZU

A fi creştin ieri şi azi

În viaţă experimentăm mult şi, cel mai adesea, ne alegem cu un gust amar, cu un gol în suflet. Chiar şi când suntem curioşi să aflăm cât mai multe dintr-un domeniu sau altul, ajungem la concluzia că toată ştiinţa noastră nu valorează, în faţa morţii, nici cât o ceapă degerată. Ba chiar şi când avem curiozitatea de a interacţiona cu anumite persoane, riscăm uneori prin a sfârşi dezamăgiţi.

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ioan STANOMIR

Libertatea, statul şi politica prudenţei: o pledoarie modestă

Ceea ce criza sanitară a impus, în mod dramatic şi poate ireversibil, este politica fricii. Creşterea fără precedent a controlului statal, invadarea unor teritorii care păreau până atunci de neatins, vocaţia domesticirii cetăţenilor, toate acestea sunt simptomele răului pe care administrarea pandemiei l-a născut în societăţile noastre. Liberul-arbitru şi drepturile constituţionale au fost constant şi agresiv erodate. Frica, iar nu prudenţa, a dominat.

pulspulspuls

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

PULS

Noi tabere la liberali: bam-bam! Iaşul pare acum chiar pe lângă

Când credeau şi liberalii noştri de la Iaşi că măcar pe jumate tot or să fie în tabăra câştigătoare, căci oricum jumatea lui Muraru merge cu Cîţu, iar jumatea lui Alexe se duce cu Orban, hop că dinspre Bucureşti vin veşti care răstoarnă toată calimera de la Iaşi.

Caricatura zilei

Drona auto

Editia PDF

Bancul zilei

Când ma întâlnesc în parc si vorbesc cu barbati casatoriti, am impresia ca toti traim cu aceeasi femeie! (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.