A fost măsurat consumul cultural al ieşenilor. De rezultat depinde strategia culturală a oraşului

miercuri, 01 aprilie 2015, 01:51
1 MIN
 A fost măsurat consumul cultural al ieşenilor. De rezultat depinde strategia culturală a oraşului

Municipalitatea face primii paşi în definitivarea strategiei culturale a Iaşului la începutul lunii aprilie. Potrivit directorului de proiecte Cosmin Coman, pe 7 aprilie vor fi prezentate rezultatele studiului privind consumul cultural la nivelul capitalei Moldovei.

Studiul a fost întocmit alături de Fundaţia Axis a Universităţii „Al.I. Cuza”, potrivit lui Coman. „După această prezentare vom finaliza şi strategia culturală care va fi supusă aprobării Consiliului Local”, a spus Coman. Un proiect al strategiei a fost realizat de către vicepreşedintele Fundaţiei Iaşi – Capitală Culturală Europeană 2021, Florin Cîntic.
 
Strategia prevede o serie de obiective strategice şi operaţionale sau domenii de acţiune şi subliniază cum poate cultura deveni motor de dezvoltare şi care este dimensiunea europeană a acesteia. Pe primul loc în lista de idei pentru proiecte se află „salvarea patrimoniului prin restaurare şi amenajare”, iar la capitolul priorităţi sunt enumerate Muzeul Municipal, Sala Filarmonicii şi Casa Braunstein.
 
Un alt proiect constă în transformarea Iaşului „într-o destinaţie turistică unică în România” prin realizarea unui „itinerar turistic de patrimoniu, gândit sub formă de pelerinaj” care să pună în valoare patrimoniul creştin din mănăstirile Moldovei, inclusiv cele de peste Prut. Iaşul poate depune dosarul de candidatură cel târziu în octombrie 2015. 
 

Comentarii