Un şantier prost organizat, care scoate din sărite mii de ieşeni

Cea mai enervantă intrare în Iaşi: nervi, claxoane, pietoni mai rapizi decât maşinile

miercuri, 27 august 2014, 01:51
3 MIN
 Cea mai enervantă intrare în Iaşi: nervi, claxoane, pietoni mai rapizi decât maşinile

Pe Bucium, pietonii merg mai repede ca maşinile. Asta se întâmplă la orele de vârf, din cauza reluării asfaltărilor, dar şi a şantierului prost organizat. Pentru cei 2 km dintre „Trei Sarmale“ şi Petrom îţi trebuie, ca şofer, 30 de minute. Practic, pe jos ai merge mai repede. Şantierul va dura aici până pe 15 septembrie

Haosul din traficul de pe şoseaua Bucium a atins noi cote ieri dimineaţă. Şoferii au făcut aproape jumătate de oră din zona Hanului Trei Sarmale până la baza pasarelei Bucium, iar mulţi dintre ei au mers şi pe contrasens pentru a mai tăia din coada kilometrică de maşini. La un moment dat, traficul s-a blocat pe trei benzi simultan, pe sensul de intrare în oraş, în condiţiile în care pe sensul opus strada era mai mult liberă.
În tot acest timp, o mână de muncitori îşi dezmorţeau utilajele pentru a începe lucrările de asfaltare, chiar dacă traficul era extrem de aglomerat.

Viteza medie: sub 5 km/h

Conducătorii auto care au traversat ieri dimineaţă Buciumul şi-au îmbogăţit vocabularul cu invective adresate muncitorilor care se aflau pe şantier. Coada de maşini era formată în jurul orei 8-8.30 de la Hanul Trei Sarmale până la intersecţia cu bulevardul Poitiers, fără ca ritmul lucrărilor de pe şantier să motiveze o astfel de aglomeraţie. Doar câţiva muncitori erau la treabă, cu câteva utilaje, blocând prima bandă a şoselei.

Aceştia se pregăteau să asfalteze fără să ţină cont de traficul extrem de aglomerat de la orele de vârf. În plus, traficul era blocat şi în acele puncte în care şoferii încercau să se încadreze pe banda principală, după ce-au depăşit coloana de maşini, pe contrasens, ori pe banda cu piatră spartă. Pe lângă toate acestea, şi semafoarele erau lăsate în funcţiune, chiar dacă, în anumite locuri, mai mult încurcau traficul. Drumul dintre „Trei Sarmale“ şi baza pasarelei Bucium, de circa 2,3 km, era făcut în 30 de minute, ceea ce corespunde unei viteze medii de sub 5 km/h. Practic, un mers pe jos cu pas mai vioi ar fi fost net mai rapid decât mersul cu maşina.

Motivul pentru haosul din trafic îl constituie lucrările de asfaltare care au loc exact în timpul traficului de la orele de vârf. Acestea sunt executate de firma Citadin SA, care aparţine Primăriei, în timp ce lucrările principale din Bucium, cele de schimbare a reţelelor de canalizare, aparţin de Hidroconstrucţia SA.

Ce spune ApaVital

Reprezentanţii de la Citadin nu au putut fi contactaţi pentru a explica modul în care îşi programează lucrările din Bucium. Oficialii de la ApaVital susţin că, din punctul lor de vedere, lucrările din Bucium vor fi terminate la data de 15 septembrie, şi că în această perioadă au loc ultimele intervenţii.

„Motivul pentru care circulaţia în zona Bucium, în această dimineaţă, s-a desfăşurat cu dificultate, este faptul că au început lucrările de asfaltare a porţiunii afectate de execuţia lucrărilor la reţeaua de canalizare. Lucrările de asfaltare se vor desfăşura pe o lungime de 2.376 metri liniari, termenul de finalizare fiind prevăzut pentru data de 15 septembrie.

Lucrările la reţeaua de canalizare din şoseaua Bucium au început în data de 9 septembrie 2013 şi au constat în montarea unui colector de canalizare, din conductă de beton, cu diametru de 1.000 m, pe o lungime de 3.396 metri. Cu excepţia unei subtraversări, care nu afectează zona ce urmează a fi asfaltată, lucrările la reţeaua de canalizare au fost încheiate. Această ultimă lucrare se va încheia până la data 1 septembrie“, a transmis Ioan Savin, din cadrul Biroului de Relaţii Publice de la ApaVital. Lucrările din Bucium fac parte dintr-un proiect european în valoare de 38,8 milioane lei.

 

Comentarii