Funcţionarii căscaţi ne vor costa mai puţin: Greşelile din titlurile de proprietate, soluţionate mult mai repede

marți, 23 septembrie 2014, 01:56
3 MIN
 Funcţionarii căscaţi ne vor costa mai puţin: Greşelile din titlurile de proprietate, soluţionate mult mai repede

Greşelile din titlurile de proprietate vor putea fi modificate administrativ. Până acum acest lucru nu se putea face decât în instanţă, chiar dacă vina aparţinea unui funcţionar.

Proprietarii de terenuri nu vor mai trebui să umble ani de zile prin tribunale pentru a repara greşelile funcţionarilor. Comisia Judeţeană de Fond Funciar (CJFF) a adoptat o hotărâre prin care se poate efectua modificarea pe cale administrativă a titlurilor de proprietate completate greşit.

„În fiecare zi am câte 8-10 solicitări de la diverse case de avocatură care cer rectificări de titluri de proprietate. Sunt foarte multe titluri completate greşit, iar până acum singura variantă era desfiinţarea lor în instanţă şi întocmirea altora. Prin regulamentul aprobat de CJFF se vor putea face modificari referitoare la nume, tarla sau suprafeţe, pe cale administrativă, într-un timp mult mai scurt. Modificările vor fi făcute fără afectarea amplasamentului efectiv al terenului. Nu va fi loc de jonglerii funciare“, a declarat prefectul Dan Cârlan.

Un ordin emis de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară permite modificarea administrativă a titlurilor de proprie­tate în ce priveşte numărul tarlalei sau parcelei, numele autorului dreptului de proprietate, a vecinătăţilor, în cazul în care nu este afectat amplasamentul, şi al suprafeţelor parcelelor fără schimbarea suprafeţei totale.

Dosarul întocmit pentru modificarea titlului de proprietate trebuie să cuprindă o cerere a solicitantului, planul de amplasament şi delimitare a terenului, întocmit de o persoană autorizată, identificatorii cadastrali dacă urmează să fie supuşi modificării, declaraţia autentică a titularului dreptului de proprietate prin care se acceptă şi recunoaşte amplasamentul şi îşi asumă faptul că prin modificarea titlului de proprietate nu este modificat amplasamentul fizic al terenului, copii după actele de stare civilă ale ti­tularului dreptului de proprietate, procesul-verbal de punere în posesie modificat, titlul de proprietate în ori­ginal, hotărârea CJFF privind validarea dreptului de proprietate, avizul Agenţiei Domeniilor Statului, dacă terenul a fost pus la dispoziţia comisiei locale printr-un protocol de predare-primire şi certificatul de sarcini sau extrasul de carte funciară. Dosarul se depune la comisia locală de fond funciar. Aceasta are un termen de 20 de zile pentru a întocmi un referat prin care se justifică necesitatea modi­ficării titlului de proprie­tate.

Dosarul este trimis apoi către Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OJCPI), care în termen de 30 de zile respinge sau aprobă propunerea de modificare a titlului de proprietate. Cu avizul OJCPI, dosarul este înaintat către CJFF spre aprobare. De la data comunicării hotărârii CJFF, OJCPI are 30 de zile la dispoziţie pentru a opera modificările pe titlu. Acesta va fi ridicat de un reprezentant al comisiei locale, spre înmânarea către persoana îndreptăţită.

„Dosarul pleacă de la comună şi se întoarce la comună fără să mai fie nevoie ca omul să alerge la Prefectură sau la OJCPI. Documen­taţia care este solicitată este necesară oricum atunci când se doreşte tranzacţionarea terenului, deci procedura nu este îngreunată. Cam în trei luni situaţia se rezolvă, faţă de un an sau doi, ca până acum. Titlul rămâne acelaşi. Doar se operează modifi­cările aprobate şi se certifică prin semnătură şi ştampilă“, a încheiat prefectul.

Comentarii