Iaşul este promovat de ONG-uri mai bine decât de primărie

joi, 31 august 2017, 01:50
3 MIN
 Iaşul este promovat de ONG-uri mai bine decât de primărie

O nouă platformă de internet arată plusurile vieţii în Iaşi şi cheamă tinerii din străinătate să studieze în capitala Moldovei.

Universităţile din Iaşi primesc un sprijin în promovarea lor la nivel naţional şi internaţional din partea Asociaţiei Pentru Iaşi, care au lansat proiectul Eastsidestory, prin care îşi propun să prezinte elevilor din întreaga lume oportunitatea studiului şi a vieţii în capitala Moldovei. Proiectul îşi propune să promoveze Iaşul universitar, dar nu din prisma ofertei educaţionale a universităţilor, ci prin prezentarea universităţilor în sine, prin informarea tutu­ror celor interesaţi de posibilităţile de distracţie din oraş, de trecutul cultural şi istoric, fiind o încercare de a îmbunătăţi reputaţia pe care o are oraşul.

„Vrem să promovăm Iaşul ca destinaţie pentru elevii români şi cei din străinătate să vină să facă facultatea aici. Este foarte important să facem asta şi, din ce vedem în jur, Iaşul are o reputaţie mai proastă decât realitatea. Dacă ne uităm la datele de la Ministerul Educaţiei Naţonale, universităţile din Iaşi atrag studenţi doar din zona Moldovei, dar chiar şi aici încep să se «erodeze» pe la margini – unii elevi din Suceava sau din Neamţ încep să mear­gă la Cluj“, a spus Andrei Posto­lache, preşedintele Partidului Pentru Iaşi. Acesta a specificat că iniţiativa este una exclusiv a Asociaţiei, fără implicare politică, şi că doreşte să delimiteze acti­vităţile asumate ale partidului de cele rea­lizate de către asociaţie. „În analiza rea­lizată de noi, mai mult sau mai puţin ştiinţifică, am remarcat că o mare cauză în îndepărtarea tinerilor de Iaşi nu este percepţia pe care o au asupra universităţilor. Oamenii nu vin la Iaşi nu pentru că le displace vreo universitate, ci pentru că nu au o părere bună despre oraş, că au auzit că nu e frumos, că nu ai ce face, că nu e interesant, că nu sunt joburi şi aşa mai departe. Nu vreau să înflorim chestiunile acestea, că totul ar fi bine în Iaşi, dar sunt lucruri bune, frumoase şi interesante care nu sunt cunoscute şi pe care am vrea să le facem cunoscute“, a mai spus Andrei Posto­lache.

El a precizat că site-ul  nu va intra în detaliul ofertei academice, ci va avea şi chestiuni concrete despre viaţa în Iaşi. Spre exemplu, într-o primă fază a dezvoltării, site-ul  are 4 categorii – Study, Vo­lunteer, Life şi Work, toate în Iaşi, prezentând şi un agregator care estimează costurile de viaţă în capitala Moldovei. Astfel, conform numbeo.com, costurile vieţii pentru o familie de patru persoane în Iaşi, fără chirie, este de aproximativ 6.000 de lei, în timp ce o singură persoană ar cheltui 1.750 de lei, fără chirie, fiind costuri cu 7% mai mici decât în Bucureşti. „Clujul are multe atuuri, dar o reputaţie care depăşeşte realitatea, iar în cazul Iaşului e exact invers, reputaţia noastră este în urma realităţii. De fiecare dată când vine un coleg de-al nostru, un partener de afaceri, un cunoscut, cineva din străinătate, îi place mult oraşul, centrul nostru micuţ, aşa cum îl avem, zona Palasului, Copoul, şi vrem să scoatem lucrurile astea în evidenţă, să arătăm lucrurile bune ale Ia­şului“, a conchis Andrei Postolache. Plat­forma este una care se va dezvolta în perioada următoare, urmând să includă interviuri, testimoniale şi să fie „cât mai vie“, pentru a putea promova aspectele pozitive ale vieţii în Iaşi. 

Comentarii