Linia de tramvai din Dacia, prelungită până la ERA şi pod peste calea ferată în capăt Canta

luni, 27 februarie 2017, 02:50
3 MIN
 Linia de tramvai din Dacia, prelungită până la ERA şi pod peste calea ferată în capăt Canta

Acestea sunt două din prevederile cuprinse în Planul de mobilitate urbană, el fiind complementar Planului Urbanistic General şi Strategiei de dezvoltare teritorială a municipiului.

 

Iaşul va arăta ca un oraş occidental în doar 15 ani. Oraşul se va umple de pasaje între principalele cartiere, zeci de parcări vor fi construite fără a fi afectat măcar un metru pătrat de spaţiu verde, iar bicicliştii vor fi uitat de zilele în care făceau slalom printre maşini din lipsa unor piste decente. Măsurile sunt cuprinse în Planul de mobilitate urbană durabilă care va fi discutat mâine în cadrul şedinţei în plen a Consiliului Local. Planul de mobilitate este complementar Planului Urbanistic General şi Strategiei de dezvoltare teritorială a municipiului, el urmând să ofere soluţii pentru reducerea poluării provocate de trafic şi pentru creşterea eficienţei transportului de persoane şi mărfuri din oraş şi zonele învecinate. Planul care va fi discutat mâine se referă la pe­rioada 2016-2030, acoperind mu­nicipiul şi 13 comune apropiate.

În domeniul transportului public, planul prevede înnoirea parcului de autobuze şi tramvaie, modernizarea depourilor, construirea unei autogări şi introducerea sistemului de e-ticketing. Reabilitarea liniilor de tramvai urmează să se finalizeze şi să fie extinsă de pe bulevardul Dacia până la centrul comercial ERA, pe Splai Bahlui Mal Drept până în Podu Roş, pe bulevardul Socola între strada Trei Fântâni şi Podu Roş, iar pe strada Bucium, între bulevardul Socola şi Calea Chişinăului. 

Planul prevede îmbunătăţirea le­gă­turilor între cartiere prin reali­zarea Centurii uşoare Sud, reabili­tarea străzilor din zona Cicoarei, ame­najarea unei legături între car­tierul Dacia şi centrul ERA sau construirea unui pasaj rutier şi cu linie de tramvai între străzile Canta şi Strămoşilor (Dacia). În Tătăraşi vor fi construite patru parcări, în Mircea cel Bătrân şi Galata, câte două, iar în Alexandru cel Bun, Nicolina I, Nicolina II, Octav Băncilă sau Podu de Piatră, câte una. Pentru vehi­culele de marfă se vor amenaja parcări la Hala Centrală, în zona Piaţa Alexandru cel Bun, Piaţa Nicolina, Arabesque sau zona carie­rei Ceramica.

La Gară va fi amenajat un pasaj suprateran pietonal şi pentru biciclete, iar un altul între strada Carpaţi şi Piaţa Nicolina. Drumul actual spre aeroport va fi reamenajat şi va fi construită o nouă legătură, spre Tătăraşi. Este prevăzută şi amenajarea de străzi partajate, cu acces limitat şi fără prioritate pentru vehicule în zona centrală, ca şi extinderea zonei pietonale până în Piaţa Unirii. Piste de biciclete vor fi delimitate pe Ştefan cel Mare, Cuza Vodă, Lăpuşneanu sau Musicescu şi se vor amenaja legături pentru de­plasarea cu bicicleta pe rutele Ni­colina – Centru, Alexandru cel Bun – Nicolina, Canta – Centru, Socola – Centru, Podu Roş – Zona Industrială – Tătăraşi Sud sau Abator – Tătăraşi Sud. Rastele pentru biciclete vor fi instalate în apropierea tuturor instituţiilor de interes public. Este prevăzută şi reabilitarea drumurilor judeţene din Zona Metropolitană, ca şi a străzilor din Miroslava, Ciurea, Holboca, Comarna, Aroneanu sau Tomeşti. Reţeaua de transport cu bicicleta va fi şi ea extinsă în comunele din apropierea Iaşului. „Propunerile de proiecte prinse în Planul de Mobilitate Urbană sunt preluate în Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană, care este în curs de finalizare şi împreună vor fi depuse la Agenţia pentru Dezvol­tare Regională Nord-Est pentru a­vizare şi transmise ulterior la Au­toritatea de Management a Pro­gramului Operaţional Regional pentru aprobare“, se menţionează în proiectul de hotărâre a CL. (Alex Z|NOAG|)

Comentarii