Procesul „căpuşei” CFR Marfă va începe zilele acestea la Iaşi

luni, 25 aprilie 2016, 01:56
2 MIN
 Procesul „căpuşei” CFR Marfă va începe zilele acestea la Iaşi
Inculpat este controversatul milionar Gruia Stoica, influent om de afaceri din domeniul feroviar.

Judecătorii Tribunalului Iaşi au respins solicitările de restituire la Parchet a dosarului în care inculpat este milionarul Gruia Stoica, un controversat afacerist din domeniul feroviar. Stoica a contestat decizia judecătorilor, urmând astfel ca decizia finală să fie luată de Curtea de Apel Iaşi luna viitoare, pe 19 mai. Dacă judecătorii acestei instanţe vor menţine soluţia, dosarul lui Gruia Stoica va ieşi din procedura de cameră preliminară şi astfel va începe judecata efectivă.

DIICOT Iaşi a reţinut în rechizitoriu că, în 2003, SC Grup Feroviar Român SA, deţinut de Stoica, a cumpărat acţiunile societăţii SC Transbordare Vagoane marfă CFR-TVM Iaşi. La acel moment, Vasile Didilă era preşedinte al Consiliului de Administraţie de la firma deţinută de Gruia Stoica. „Preluarea s-a efectuat prin achiziţionarea întregului portofoliu de acţiuni de la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă SA”, detaliază DIICOT.

Anchetatorii spun că, între 2003 şi 2005, cei trei inculpaţi, „bazându-se pe relaţia de rudenie şi încredere reciprocă”, au constituit un grup infracţional organizat în scopul săvârşirii infracţiunilor de evaziune fiscală şi spălare de bani, elaborând un plan prin care să diminueze contribuţiile către stat a celor două firme. Astfel, prin intermediul societăţilor, cei trei ar fi rulat mai multe sume de bani creând aparenţa unor relaţii comerciale. „În cadrul grupului infracţional, fiecare dintre cei trei inculpaţi a îndeplinit un anumit rol în circuitele evazioniste şi de spălare a banilor.

După achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni al SC Transbordare Vagoane Marfă inculpaţii Didilă Vasile, Răducan Vasile şi Stoica Gruia au schimbat conducerea societăţii impunând propriile reguli”, au explicat procurorii. Aceştia au mai arătat că în circuitul relaţiilor comerciale fictive ar fi fost introduse şi alte firme, în scopul spălării banilor. Anchetatorii au exemplificat un contract fictiv de subînchiriere vagoane, şi unul, tot plăsmuit, de consultanţă. Prejudiciul total s-ar ridica la 8,8 milioane de lei, a mai arătat DIICOT. 

Comentarii