Profesor monitorizat după ce a lăsat jumătate de clasă corijentă la Fizică în Iaşi

sâmbătă, 19 iulie 2014, 01:57
2 MIN
 Profesor monitorizat după ce a lăsat jumătate de clasă corijentă la Fizică în Iaşi

Decizia a fost luată de Consiliul de Administraţie al Liceului de Informatică.

Cazul profesorului de fizică, Ale­xandru Constantin, de la Liceul de Informatică care a lăsat la sfârşitul anului şcolar aproape toată clasa corijentă a fost soluţionat de către şcoală. Acestuia i s-a luat din salariu şi este atent monitorizat timp de un an de zile.

„Membrii Consiliului de Admi­nistraţie al liceului au votat, respectand toate prevederile legale in acest caz, si au decis sancţionarea angajatului, timp de trei luni cu 10% din salariu. Sancţiunea va începe cu 1 august şi este cea mai dură sanc­ţiune pe care o prevede regulamentul. Următoarea deja constă în desfacerea contractului de muncă, profesorul va fi monitorizat, iar la următoarea abatere va fi concediat“, a declarat Carmen Losonczy, directorul Liceului de Informatică „Gr. Moisil“.

Reamintim că, în luna iunie, la clasa a IX-a au rămas corijenţi în primă fază aproape toţi elevii, urmând ca după revolta elevilor să reducă numărul la 15. Elevii s-au adunat la şcoală împreună cu părinţii şi au depus plângere, apoi au mers la Inspecto­ratul Şcolar unde au făcut o sesizare. În urma acestui conflict, profesorul le-a mai dat un test în ultima zi de şcoală, când toţi elevii erau deja în vacanţă, test în urma căruia au mai trecut clasa 10 elevi.

„Sancţiunea a fost dată de şcoală de Inspectoratul Şcolar, prin urmare, nu putem da amănunte în legătură cu acest caz. Inspectoratul doar a monitorizat ancheta internă“, a declatrat Sabina Manea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean. Scan­dalul s-a soldat şi cu intervenţia poliţiei, unul dintre elevi fiind împins de către profesor pe uşă şi accidentat la picior. Profesorul a mai fost acuzat de elevi şi de luare de mită pentru note mari, dar şi de colectare de „donaţii“ pentru concursurile şco­lare.
 

Comentarii