Robert Copacinschi a fost condamnat la începutul acestui an la şase ani şi jumătate de închisoare, însă nu s-a împăcat cu soluţia judecătorilor.
Şeful Clubului de offroad din Iaşi, condamnat definitiv pentru înşelăciune, după un proces de zece ani, încearcă din spatele gratiilor să demonstreze că ar fi fost încarcerat pe nedrept. Robert Copacinschi a intentat o cerere de revizuire a dosarului său, invocând că ar avea probe care să demonstreze că a fost trimis nevinovat în spatele gratiilor. Cererea a fost înregistrată la Curtea de Apel Iaşi. Ieri, magistraţii au judecat un termen din acest dosar, însă au decis să amâne dosarul până la finele acestei luni.
De ce a fost condamnat Copacinschi
Alături de Robert Copacinschi au mai fost condamnate în acest dosar şi alte nouă persoane, mai multe dintre acestea primind condamnări cu executare. Inculpaţii au fost trimişi în judecată în 2004, fiind acuzaţi că au pus pe picioare o reţea specializată în trafic de maşini de lux. Potrivit rechizitoriului, între 2000 şi 2002, Robert Copacinschi şi ceilalţi membri ai reţelei ar fi înmatriculat un număr de 71 de maşini de lux. Le modificau seriile şasiurilor, falsificau actele de provenienţă sau produceau certificate de origine EUR 1 false. Anchetatorii au mai precizat că o parte dintre maşinile traficate de membrii reţelei ar fi fost furate. În rechizitoriu se arată că 26 de bolizi fuseseră furaţi din Germania sau Italia, iar în cazul a 11 maşini înmatricularea s-ar fi făcut cu numere de înmatriculare false.
„Prin încălcarea reglementărilor vamale s-a creat statului român un prejudiciu de 4.773.820.000 lei (n.r. – vechi). Prin falsificarea certificatelor tip EUR 1, gruparea infracţională a beneficiat de acordarea unui regim tarifar preferenţial prejudiciind astfel statul român cu suma de mai sus. Prin prezentarea certificatelor tip EUR 1 false, taxele vamale au fost reduse de la 30% la 6%“, se precizează în rechizitoriu. După ce înmatriculau maşinile folosindu-se de acte false, membrii reţelei le vindeau în mai multe oraşe din ţară. Cele mai multe vehicule rulate de ei erau de la mărcile BMW, Audi şi Volkswagen.