Şeful clubului de offroad se luptă să iasă din spatele gratiilor. Cerere de revizuire

miercuri, 02 septembrie 2015, 01:56
2 MIN
 Şeful clubului de offroad se luptă să iasă din spatele gratiilor. Cerere de revizuire

Robert Copacinschi a fost condamnat la începutul acestui an la şase ani şi jumătate de închisoare, însă nu s-a împăcat cu soluţia judecătorilor.

Şeful Clubului de offroad din Iaşi, condamnat definitiv pentru înşelăciu­ne, după un proces de zece ani, în­cear­că din spatele gratiilor să demonstre­ze că ar fi fost încarcerat pe nedrept. Ro­bert Copacinschi a intentat o cerere de revizuire a dosarului său, invo­când că ar avea probe care să demonstreze că a fost trimis nevinovat în spatele gratiilor. Cererea a fost înregistrată la Curtea de Apel Iaşi. Ieri, magistraţii au judecat un termen din acest dosar, însă au decis să amâne dosarul până la finele acestei luni.

De ce a fost condamnat Copacinschi

Alături de Robert Copacinschi au mai fost condamnate în acest dosar şi alte nouă persoane, mai multe dintre acestea primind condamnări cu execu­tare. Inculpaţii au fost trimişi în judecată  în 2004, fiind acuzaţi că au pus pe picioare o reţea specializată în tra­fic de maşini de lux. Potrivit rechizi­toriului, între 2000 şi 2002, Robert Co­­pacinschi şi ceilalţi membri ai reţelei ar fi înmatriculat un număr de 71 de maşini de lux. Le modificau seriile şa­siurilor, falsificau actele de provenien­ţă sau produceau certificate de origi­ne EUR 1 false. Anchetatorii au mai precizat că o parte dintre maşinile tra­ficate de membrii reţelei ar fi fost fu­rate. În rechizitoriu se arată că 26 de bolizi fuseseră furaţi din Germania sau Italia, iar în cazul a 11 maşini înmatri­cularea s-ar fi făcut cu numere de în­matriculare false.

„Prin încălcarea reglementărilor vamale s-a creat sta­tului român un prejudiciu de 4.773.820.000 lei (n.r. – vechi). Prin falsificarea certificatelor tip EUR 1, gruparea infracţională a beneficiat de acordarea unui regim tarifar pre­ferenţial prejudiciind astfel statul român cu suma de mai sus. Prin pre­zentarea certificatelor tip EUR 1 false, taxele vamale au fost reduse de la 30% la 6%“, se precizează în rechizitoriu. După ce înmatriculau ma­şinile folosindu-se de acte false, membrii reţelei le vindeau în mai multe oraşe din ţară. Cele mai multe vehicule rulate de ei erau de la mărcile BMW, Audi şi Volkswagen.
 

Comentarii