Şoferii nu vor putea străbate Iaşul fără să fie urmăriţi în trafic. Ce proiect se pune în practică

miercuri, 14 august 2013, 12:08
3 MIN
 Şoferii nu vor putea străbate Iaşul fără să fie urmăriţi în trafic. Ce proiect se pune în practică

Fibra optică măsoară 45 de kilometri. De anul viitor se vor monta echipamentele pe stâlpi

Şoferii vor sta mai puţin timp la semafoare, vor traversa mult mai repede oraşul şi vor beneficia de semafoare
inteligente. Acesta este obiectivul pe care şi-l propune Primăria pentru circulaţia din Iaşi, după august 2015.  Proiectul european „Sistemul de management al traficului“ a ajuns la etapa semnării contractului de lucrări.
Edilii au parafat ieri contractul în valoare de 69,6 milioane de lei, fără TVA, firmele selectate fiind UTI şi Information Business Consulting. Cele două societăţi se vor ocupa de implementarea investiţiei europene care ar trebui să revoluţioneze circulaţia rutieră din oraş. Lucrările vor începe peste o lună. Firmele îşi propun să
îngroape peste 45 km de fibră optică. O parte dintre acestea vor fi introduse în conductele deja existente, iar altele vor fi montate prin canale noi, ceea ce înseamnă alte săpături în oraş. Oficialii Primăriei susţin că investiţia îşi va arăta beneficiile după finalizarea şi proiectelor de infrastructură cum sunt pasajele de la Fundaţie, Octav
Băncilă şi Nicolina. „Am semnat contractul de lucrări pentru al zecelea proiect cu finanţare europeană. Este
un proiect care va fluidiza traficul în municipiu şi va creşte gradul de siguranţă atât în trafic, cât şi pietonal. Sunt o serie întreagă de echipamente care vor fi montate, se va construi un centru de comandă şi control al traficului cu un soft modern care va primi toate informaţiile din intersecţiile semaforizate ale municipiului şi va crea undă verde pe fiecare intersecţie astfel încât traficul să fie fluidizat“, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Şase sute de senzori vor prelua date din trafic

Proiectul presupune semaforizarea a 90 de intersecţii din oraş, peste 600 de senzori care vor prelua date din
trafic, 59 de camere video care vor transmite imagini din fiecare intersecţie într-un centru de comandă, 1.242 de semafoare noi, 1.979 de indicatoare rutiere, precum şi 72 de automate de dirijare a circulaţiei şi sisteme acustice pentru nevăzători. În plus, va fi amenajat un centru de comandă şi control care va centraliza toate datele din trafic, va fi implementat un sistem de comunicare între intersecţii, precum şi un sistem de  management al defectelor. „Astfel de proiecte sunt implementate în ţară, iar UTI este lider pe piaţă. Am mai implementat zece proiecte de management de trafic, din care opt în ţară şi două în Polonia. Va fi o perioadă când oraşul va fi rănit. În perioada iernii avem de gând să dezvoltăm softurile sistemului, iar începând de anul viitor vom pregăti centrul de control şi vom monta instalaţiile pe stâlpi“, a declarat Adrian-Răzvan Florea, director linie de business UTI. Conducerea Primăriei intenţionează să amenajeze şi culoare speciale pentru autobuzele RATP şi să finalizeze şi concesionarea parcărilor din oraş. „Nu e suficientă implementarea acestui proiect. Trebuie să punem la punct şi gestiunea parcărilor din oraş şi transportul public. Va trebui să creăm unda verde pentru traficul mijloacelor de transport local. Vrem să încurajăm transportul public“, a mai spus primarul Nichita.

Comentarii