Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Trenul nazist care va fi scos la suprafata in Polonia va reprezenta una dintre uimitoarele descoperiri ale deceniului fiindca in el se afla comori crezute pierdute, spun cei convinsi ca langa orasul polonez Wałbrzych se afla intr-un tunel un tren ascuns de nazistii care nu voiau ca sovieticii sa puna mana pe valori. Cealalta tabara spune ca e o nebunie sa crezi ca un tren de 150 metri lungime poate fi ascuns sapte decenii intr-o zona care nici nu este foarte salbatica. In articolul publicat pe hotnews.ro puteti citi atat arguemnte pro, cat si contra existentei trenului nazist.
De ce trenul plin cu bogatii ar putea sa existe
Zona Sudetilor, in care se afla orasul Wałbrzych, dar si castelul Ksiaz, un alt loc important al povestii, a fost scena unui proiect megalomanic al nazistilor intre 1943 si 1945. Projekt Riese (riese insemnand urias, in limba germana) a necesitat un efort logistic urias in regiunea Silezia Inferioara aflata atunci sub ocupatia nazistilor. Au fost adusi ingineri si genisti, s-au folosit pe scara larga explozibilii si s-a demarat saparea unor tunele largi, munca grea fiind facuta de cel putin 15.000 de prizonieri. Majoritatea au fost evrei din Ungaria, insa la ingrozitoarele munci au fost pusi si copii de 10 ani, dar si evrei din Romania.
S-au sapat o serie de tunele legate la calea ferata principala prin linii secundare si proiectul a avut sapte locuri unde au fost construite diverse tunele, cel mai important fiind sub castelul Ksiaz aflat foarte aproape de Wałbrzych. Acolo, unele tunele au ajuns la 60 de metri adancime si se zvonise ca Hitler ar fi vrut sa-si construiasca acolo cartierul general. Toate erau legate de calea ferata de lega orasele sileziene Waldenburg si Breslau (Wałbrzych si Wroclaw, in Polonia de astazi).
Proiectul Riese a fost oprit in 1945 cand nazistii pierdeau razboiul, iar in haosul de dupa au disparut si documentele despre scopul proiectului Riese. S-a scris ca germanii voaiu sa construiasca gigantice fabrici de armament si buncare ultra-rezistente. Mai mult, sustinatorii teoriilor conspiratiei spun, nu doar ca in tunele sunt ascunse comori, ci ca se lucra la o bomba atomica sau la dispozitive anti-gravitationale...
Insa dincolo de ideile fanteziste, martorii oculari spun ca zona era plina de trenuri blindate care intrau in munte, iar desore posibilul tren care captiveaza interesul tuturor s-ar fi aflat dupa ce un ceferist polonez care a participat la camuflarea garniturii ar fi dezvaluit pe patul de moarte locul unde trenul este ascuns. Acum se vorbeste despre existenta mai multor trenuri ascunse in zona, unele cu materiale periculoase, iar altele cu valori.
De ce e improbabil sa existe un astfel de tren
Multi spun ca s-a exagerat cu zvonurile despre trenul nazist si insista pe faptul ca, pana cand nu vor exista imagini clare, nu avem decat povesti SF. Proiectul Riese a existat, peste 5.000 de oameni au murit in conditii groaznice in subteran, dar au fost terminati doar 9 km de tunele fiindca se lucra cu tehnica rudimentara. In doar 9 km de tunele este greu sa ascunzi numeroase trenuri blindate pline cu bogatii.
Apoi, dupa 70 de ani, aproape niciun om implicat in diverse intamplari nu mai este in viata, astfel ca informatii "la prima mana" sunt imposibil de aflat.
In plus, desi vorbim de o zona montana (muntii Sowie) nu este una izolata, astfel ca in 70 de ani s-ar fi descoperit aceste trenuri, fie din intamplare, fie in cadrul unor actiuni organizate de guvern, actiuni despre care sunt informatii ca ar fi existat chiar si dupa caderea comunismuului.
Chiar si declaratiile diversilor oficiali polonezi sunt contradictorii in ultimele zile, unii spunand ca e 99% sigur ca vorbim de un tren din Al Doila Razboi Mondial, iar altii ferindu-se cu orice pret sa pronunte cuvantul tren. Luni, oficialii au spus ca cele mai noi documente prezentate de cei care pretind ca au gasit trenul nu sunt convingatoare, astfel ca nu e nicidecum sigur ca suntem in fata unuii moment istoric.
Nu in ultimul rand, nu este prima oara cand in Polonia se zvoneste ca s-a gasit un tren plin cu aur. O data la cativa ani apare zvonul si toata lumea se agita, insa acum zvonurile par mai credibile si au fost amplificate de aparitiile in media si de share-urile de pe retelele sociale.
Exista sau nu trenul nazist? In urmatoarele saptamani ar trebui sa aflam. Cert este ca se scrie atat de mult despre subiect fiindca misterele fascineaza mereu, aurul este atractiv, iar povestile cu comori vor fi mereu la moda, mai ales cand au "fundatii" construite din adevaruri istorice.
Cuvinte cheie: + tren nazist, istorie, pro contra
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Rusia acuză Armenia că încearcă să rupă legăturile cu Moscova
Cât costă kilogramul de miel de Paște: ”Nu-mi pot permite luxul ăsta”
Temperaturi de vară la început de aprilie. 28 de grade Celsius la Iași
Rusia a primit un avertisment scris de la SUA înainte de atacul terorist de la Moscova
Cazul fetiţelor încurcate la externarea din maternitatea Ploieşti: ce sancțiune a primit asistenta
Ploieşti: Ce a păţit asistenta care a încurcat doi bebeluşi la externare
În pofida războiului, economia ucraineană a crescut cu 5,3% în 2023
Economia SUA a înregistrat o creştere peste estimări în trimestrul patru din 2023
Boloş: Cel care stă în concediu medical primeşte mai mulţi bani decât atunci când este la serviciu
Manchester City a transferat un fotbalist american de 14 ani
Grindeanu: Contractul pentru încă un lot din secţiunea montana a A8 intră în licitaţie
Modificări: Tramvaiul 6 (Dacia – Târgu Cucu) va circula până în Tătăraşi Nord
Orașul din România de două ori mai mare decât Bucureștiul în care mulţi ieşeni îşi petrec vacanţa
Philipp Plein şi-a părăsit logodnica pentru o ieşeancă. Tânăra din Paşcani e însărcinată
Ministrul Finanţelor, întrebat cât i-a venit factura la curent: 199 lei
Prahova: Bărbat ucis cu un singur pumn după o ceartă pe modul în care a parcat maşina
Dan Şucu anunţă că merge cu galeria Rapidului la meciul cu U. Craiova
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |