Unde sunt banii pentru Centura uşoară a Iaşului?

Un deputat PSD de Iaşi azvârle masterplanul în faţa Guvernului, cerând socoteală

joi, 12 februarie 2015, 03:01
2 MIN
 Un deputat PSD de Iaşi azvârle masterplanul în faţa Guvernului, cerând socoteală

Varianta de trafic uşor a centurii are nevoie de aproape 20 milioane euro. Deputatul Sorin Iacoban a cerut explicaţii Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură pentru faptul că în 2015 s-au alocat 400 milioane de euro pentru centuri ale oraşelor, iar Iaşul nu a primit nimic.

Un parlamentar social-democrat sare la gâtul Guvernului. Deputatul Sorin Ia­coban reproşează Executivului lipsa alocării de fonduri pentru realizarea variantei de trafic uşor a Iaşului, de la Uricani pe lângă zona Cicoarei până la şoseaua Ni­colina.

Într-o interpelare depusă ieri la Parlament, Iacoban se adresează Depar­tamentului pen­tru Proiecte de In­frastructură şi Inves­tiţii Străine (DPIIS) şi solicită autorităţii explicaţii privind abandonarea proiectului. Deputatul aminteşte că, în 2014, scuza DPIIS a constat în lipsa de fonduri, însă Iacoban arată că, în acelaşi timp, executivul a găsit fonduri pentru şoselele de centură din Constanţa, Deva, Orăştie, Bacău şi Suceava, unde au fost aprobaţi peste 400 milioane euro.

„Sunt încredinţat de faptul că, de data aceasta, nu veţi mai veni cu scuza epuizării fondurilor pe 2015, pentru că suntem doar în luna februarie a acestui an. În acelaşi registru, sunt încre­dinţat că nu va mai fi cazul de nicio scuză, lucrarea promisă de Guvernul Ponta ajungând de mult la scadenţă. Sunt de asemenea sigur că nu îmi veţi mai răspunde într-un registru negativ motivat de faptul că masterplanul de infrastructură rutieră are alte priorităţi, pentru că atunci demersul dvs. ar fi cu adevărat neserios“, precizează Iacoban în interpelare.

Pentru varianta de trafic uşor a Iaşului sunt necesari aproape 20 milioane euro, potrivit ultimelor informaţii furnizate de Direcţia Regională de Drumuri şi Po­duri. În masterplanul propus de Ministerul Transporturilor pentru prioritizarea in­vestiţiilor în sectorul rutier în perioada 2014 – 2030, varianta ocolitoare a Iaşului nu a fost inclusă.
 

Comentarii