De Business

Punem punctul pe știi

Declaratiile online ar putea deveni obligatorii pentru toate firmele

miercuri, 17 noiembrie 2010, 20:52
2 MIN
 Declaratiile online ar putea deveni obligatorii pentru toate firmele

 Agentii economici vor fi obligati, incepind de anul viitor, sa depuna toate declaratiile online. Mai mult, toate celelalte declaratii pentru Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Judeteana de Pensii, Casa de Sanatate si la Fisc vor fi comasate in una singura.

"Se lucreaza ca toate declaratiile fiscale sa fie depuse online intr-un singur formular, si anume declaratia B112. In cazul in care sistemul informatic nu va functiona din diverse motive, existind posibilitatea sa se mai blocheze, atunci declaratiile se vor putea depune si la ghisee“, a afirmat Maria Taran, purtator de cuvint al Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi.

Potrivit acesteia, la nivelul judetului Iasi exista aproximativ 33.000 de contribuabili care vor avea obligativitatea sa depuna declaratiile online. Contribuabilii mijlocii au fost nevoiti sa inceapa depunerea declaratiilor in sistem electronic chiar de luna aceasta conform ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 2520/2010.

"La nivelul judetului Iasi avem aproximativ 1.500 de contribuabili mijlocii si mari, care au obligativitatea de a depune declaratiile online. Dintre acestia 1.187 sint contribuabili mijlocii, iar diferenta o reprezinta sediile secundare ale companiilor mari de la nivel national. In momentul de fata primim declaratii online de la 1.125 de contribuabili, dar aici sint cuprinsi foarte multi contribuabili mici“, a adaugat Taran.

Pina la 1 ianuarie 2011, cind va intra in vigoare declaratie unica online, persoanele juridice trebuie sa-si achizitioneze certificatul digital, singurii trei furnizori acreditati la nivel national fiind CertSign (www.certsign.ro), Degisign (www.degisign.ro) si Trans Sped (www.transsped.ro). Pretul unui astfel de certificat digital este de 250 de lei pe an.

"Pentru obtinerea acestui certificat un prim pas este de a inregistra o cerere pe portalul ANAF. Este necesar Formularul 150 «Cerere pentru utilizarea unui certificat», documentul de identitate a titularului certificatului, in original si copie, imputernicirea din care sa rezulte persoana autorizata sa semneze declaratiile fiscale si copie plus original dupa codul de inregistrare fiscala“, a incheiat Taran.

Cei care nu vor depune documentele in format electronic risca amenzi intre 1.000 si 5.000 de lei, iar dupa sase luni vor fi trecuti la agenti economici inactivi.

Comentarii