De Business

Punem punctul pe știi

Lucrarile de modernizare a peste 70 kilometri din drumurile nationale Arad-Timisoara si Timisoara-Voiteg au fost definitivate

vineri, 15 mai 1998, 23:00
1 MIN
 Lucrarile de modernizare a peste 70 kilometri din drumurile nationale Arad-Timisoara si Timisoara-Voiteg au fost definitivate

Lucrarile de reabilitare a unor tronsoane din drumurile nationale Arad-Timisoara si Timisoara-Voiteg, insumind 74 kilometri, au fost definitivate, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Lucrarile au durat patru ani si au fost executate de firma italiana Gruppo Dipenta Construzioni, iar valoarea acestora a depasit 88 miliarde lei. Finantarea lucrarilor a fost asigurata de Banca Europeana de Investitii (BEI), Guvernul Romaniei si Programul Phare, a declarat pentru MEDIAFAX Ioan Balint, seful Sectiei Drumuri Nationale Arad.
Prin reabilitarea celor 74 kilometri de drum s-a urmarit alinierea traseului la standardele europene cu privire la cheltuielile de transport, siguranta si confortul circulatiei, lucrarile constind in repararea drumului si aplicarea unei noi imbracaminti asfaltice, repararea podurilor, podetelor, imbunatatirea scurgerii apelor si cresterea sigurantei circulatiei.
Ministerul Transporturilor este cel mai mare beneficiar de finantari externe, valoarea acestora ridicindu-se la 1,3 miliarde dolari, a declarat, vineri, Traian Basescu, ministrul Transporturilor, care a participat la receptia lucrarilor de reabilitare a celor doua drumuri nationale.
Ministerul va beneficia, in aceasta vara, de alte doua credite BEI, in valoare de circa 200 milioane dolari fiecare, pentru modernizarea caii ferate Bucuresti-Ploiesti-Brasov si pentru inceperea programelor de modernizare a drumurilor nationale din Moldova. Cu aceste credite, Ministerul Transporturilor va ajunge la o finantare externa in valoare totala de 1,7 miliarde dolari, a adaugat Basescu. Ministrul Transporturilor a mentionat ca este pentru prima data in ultimii opt ani cind o banca straina finanteaza proiecte de mare anvergura intr-o tara fara nici o contributie autohtona, iar Romania va trebui sa faca eforturi pentru a nu pierde aceste finantari.

Comentarii