De Business

Punem punctul pe știi

Reprezentantii Ministerului Transporturilor, expertii in transporturi si sindicatele feroviarilor au dezbatut problema restructurarii SNCFR

sâmbătă, 28 februarie 1998, 00:00
2 MIN
 Reprezentantii Ministerului Transporturilor, expertii in transporturi si sindicatele feroviarilor au dezbatut problema restructurarii SNCFR

Fostul ministru al Transporturilor, Traian Basescu, a declarat, vineri, in cadrul unei dezbateri pe tema restructurarii SNCFR, ca statul ar trebui sa subventioneze o parte din costul transportului de calatori.
In prezent, pretul biletelor la transportul de calatori nu acopera decit o parte din costul real al acestuia, fapt care duce la cresterea pierderilor SNCFR, considera fostul ministru al Transporturilor. El a mai spus ca, din toate tarile europene, Romania este singura care nu subventioneaza transportul de calatori.
Referindu-se la restructurarea SNCFR, Basescu a afirmat ca societatea se va imparti in trei centre de activitate (o companie nationala de infrastructura feroviara, una de transport de calatori si o alta pentru transportul de marfa) si ca vor fi disponibilizati in jur de 10.000 de angajati.
Traian Basescu a apreciat ca, pentru acoperirea costurilor restructurarii SNCFR, ar fi necesare aproximativ 1.000 de miliarde de lei, din cele 10.000 de miliarde de lei care ar urma sa fie destinate restructurarii regiilor.
Actualul ministru al Transporturilor, Anton Ionescu, a afirmat, in cadrul aceleiasi intilniri, ca administratia SNCFR si reprezentantii Ministerului Transporturilor vor consulta sindicatele din cadrul societatii, pe parcursul aplicarii programului de restructurare.
Prezenti la dezbatere, reprezentantii sindicatelor din miscare-comercial au afirmat ca nu se opun restructurarii, dar au apreciat ca numarul disponibilizatilor va fi mult mai mare. Ei sustin ideea transformarii SNCFR intr-un holding, in cadrul unei etape intermediare de restructurare. Holdingul ar urma sa fie compus din patru societati, pornind de la profilele de activitate existente in SNCFR: infrastructura feroviara, personal si activitati comerciale, transport de calatori si transport de marfa.
Potrivit sindicalistilor, societatile aparute in urma divizarii SNCFR nu vor fi destul de puternice pentru a supravietui si vor trebui sa fie administrate coordonat, in cadrul unei structuri integrate.

Comentarii