De Business

Punem punctul pe știi

Strategia actuala de dezvoltare a infrastructurii va permite Rom???niei sa se integreze in retelele europene de transport in jurul anului 2005

joi, 16 octombrie 1997, 23:00
2 MIN
 Strategia actuala de dezvoltare a infrastructurii va permite Rom???niei sa se integreze in retelele europene de transport in jurul anului 2005

Strategia actuala de dezvoltare a infrastructurii va permite Rom?niei sa se integreze in retelele europene de transport in jurul anului 2005, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Traian Basescu, in cadrul seminarului de deschidere a Programului "Costurile sociale ale integrarii europene", coordonat de Blocul National Sindical si finantat de Delegatia Comisiei Europene la Bucuresti.
Dezvoltarea infrastructurii rutiere presupune cheltuieli de 10-12 miliarde de dolari, iar a celei feroviare de 20 de miliarde de dolari. Lucrarile de modernizare a Aeroportului International Bucuresti Otopeni, care urmeaza sa fie finalizate pina la sfirsitul anului, au costat 283 de miliarde de lei. Ministrul Basescu a mai spus ca porturile rom?nesti corespund normelor europene, din punct de vedere al sigurantei, dar ca uzura echipamentelor portuare determina o viteza mica de operare.
In privinta transporturilor, viteza de integrare depinde de volumul investitiilor in domeniu. Potrivit ministrului Basescu, Ministerul Transporturilor are mai multe planuri de investitii, a caror finantare ar presupune depasirea plafonului de indatorare externa convenit de Rom?nia cu Fondul Monetar International. Basescu a aratat ca, daca acest prag ar fi anulat, volumul investitiilor in transporturi ar creste brusc, iar Rom?nia ar indeplini conditiile de integrare cu patru ani mai devreme.
Traian Basescu a apreciat ca, in domeniul transporturilor, s-au facut pasi spre integrare, atit prin demararea programelor de dezvoltare a celor trei coridoare de transport european care strabat Rom?nia, cit si prin modificarea legislatiei din domeniu. Ministrul a amintit de aprobarea Legii transporturilor si a Regulamentului feroviar si de transformarea Companiei Tarom in Companie Nationala Aeriana.

Comentarii