Noul BMW seria 5

duminică, 29 noiembrie 2009, 15:05
3 MIN
 Noul BMW seria 5

Din punct de vedere al designului exterior generatia precedenta  stirnise controverse in rindul conservatorilor, silueta creionata de Chris Bangle fiind prea flamboaianta. Intre timp Chris Bangle s-a retras de la Sefia Departamentului de Design, iar noul model Seria 5 revine la un conformism caldut. Liniile sale simple si elegante sint inspirate atit de fratele sau mai mic, modelul Seria 3, dar si de cel mai mare, Seria 7.

In ceea ce priveste motorizarile de care dispune noul BMW Seria 5, bavarezii au pornit cu sapte unitati, trei diesel si patru pe benzina.

* 520d va dispune de un motor cu patru cilindri de 2.0 litri care dezvolta 184 CP si 380 Nm. Acceleratia 0-100 km/h are loc in 8.1 secunde, iar viteza maxima atinge 227 km/h. Consumul mediu mixt este de doar 5.0 litri/100 km, fapt ce face din acest 520d este cel mai economic model Seria 5 din istorie. 

* 525d are sub capota un motor turbo cu sase cilindri in linie de 3.0 litri care dezvolta 204 CP si 450 Nm. Acceleratia 0-100 km/h are loc in 7.2 secunde, iar viteza maxima este de 236 km/h. Consumul este de 6.2 litri/100 km.

* 530d dispune de acelasi motor ca fratele mai mic 525d, puterea unitatii cu sase cilindri de 3.0 litri urcind insa la 245 CP, iar cuplul pina la 540 Nm. Viteza maxima este limitata la 250 km/h, in timp ce acceleratia 0-100 are loc in 6.3 secunde. 

* 523i este echipat cu un motor aspirat cu sase cilindri in linie de 3.0 litri care dezvolta 204 CP, 270 Nm si ajunge de la 0 la 100 km/h in 7.9 secunde. 

* 528i vine cu un propulsor de 3.0 litri, 258 CP si 310 Nm, care pleaca de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde si ajunge la o viteza maxima de 250 km/h.

* 535i dispune de un motor nou cu sase cilindri in linie, de 306 CP si 400 Nm, accelerind de la 0 la 100 km/h in 6.0 secunde si la o viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic. 

* 550i are cel mai puternic motor din gama noului Seria 5, cel putin pina la lansarea noului M5. Aceasta versiune dispune de o unitate V8 de 4.4 litri care dezvolta 407 CP si 600 Nm. Ajunge de la 0 la 100 km/h in 5.0 secunde, iar  viteza maxima este limitata electronic la doar 250 km/h (masina asta poate mult mai mult). Consumul anuntat este de 10.4 litri/100km.

Fotografie de familie: cele sase generatii ale seriei 5

La capitolul transmisie, noile 520d, 525d si 535i dispun de o cutie manuala cu sase trepte reoptimizata. O versiune mai noua a transmisiei cu sase trepte semnate de BMW este prezenta pe 530d, 528i si 523i. Motorul V8 de top de pe 550i beneficiaza in varianta standard de aportul unei cutii automate cu opt trepte care si-a facut anterior aparitia pe unitatea cu 12 cilindri a lui 760i. Aceasta cutie poate fi comandata ca optiune pe toate celelalte versiuni ale lui Seria 5, inclusiv pe 520d, BMW combinand in premiera mondiala un motor diesel cu patru cilindri si o transmisie automata cu opt trepte.

Cind Chris Bangle a preluat sefia departamentului de design de la BMW, seriile nu se distingeau intre ele foarte puternic: seria 7 arata ca o varianta mai mare a seriei 5, care la rindul ei arata ca o varianta mai mare a seriei 3. Chris Bangle a reusit sa modifice aceste lucru, fiecare serie avind o identitate vizuala puternic conturata. Cu acest nou model seria 5, se pare ca ne reintoarcen la era pre-Bangle: daca ma ia cineva repede, nu stiu sa mai spun care-i seria 7 si care-i seria 5.

Comentarii