A doua viata salvata din infernul de la Scinteia

vineri, 21 august 2009, 22:34
4 MIN
 A doua viata salvata din infernul de la Scinteia

„Are masca pe fata mereu pentru a putea respira"

Rudele au incercat sa comunice cu el, insa nu au reusit. „Pacientul a iesit din coma. Din punct de vedere neurologic este ameliorat. Va trebui sa fie consultat si de catre un medic ortoped, atunci cind ii va permite starea clinica", a declarat dr. Florin Gramada, purtatorul de cuvint al Spitalului de Neurochirurgie. Victima a ramas internata in sectia de Reanimare. Medicii spun ca il vor transfera in zilele ce urmeaza intr-un salon normal, alaturi de alti pacienti. Prognosticul doctorilor ramine inca unul rezervat. Ilie Mesteru a fost vizitat ieri atit de catre rude, cit si de colegii de munca. Sotia lui, Irina Mesteru, a spus ca barbatul este mai bine. „Eu am incercat sa vorbesc cu el atunci cind a iesit din coma. I-am spus sa ma stringa de mina daca ma aude, iar el mi-a raspuns cu glas tare: «Te aud». M-a socat. Apoi a inceput sa tuseasca si de atunci nu am mai putut vorbi cu el. Are masca pe fata mereu pentru a putea respira", a explicat Irina Mesteru, sotia victimei. Rudele sustin ca barbatul nu le-a povestit nimic de accidentul feroviar. Sotia lui a declarat ca nici nu au vrut sa deschida acest subiect.

Barbatul a ramas in urma accidentului fara trei degete la o mina, iar piciorul a fost salvat de la amputare de catre medici in ultimul moment. „Noi nu am vorbit nimic de accident, abia daca mi-a zis doua vorbe. Nici nu vreau sa ii aduc aminte, are foarte multe rani. Speram sa isi revina si apoi vom discuta, daca isi aminteste", a adaugat sotia victimei. Colegii de munca afirma si ei ca barbatul nu le-a vorbit. Ilie Mesteru s-a uitat la ei in semn ca ii recunoaste, le-a facut semn sa vina inspre el, dar nu le-a spus nimic. „Nu si-a revenit inca de tot, nu poate vorbi. Noua nu ne-a spus nimic. Vom mai veni in zilele urmatoare. Sintem colegi buni de munca, lucram de ceva timp impreuna la Spitalul de Psihiatrie Grajduri. In ziua accidentului venea sa isi ia salariul", a afirmat unul dintre colegii de serviciu ai victimei.

Celalalt supravietuitor al catrastrofei, Viorel Chelaru, se simte din ce in ce mai bine. Ieri a fost consultat de catre un medic ortoped pentru fractura de la mina. De asemenea, barbatul nu mai este conectat la perfuzor sau alte aparate. Merge si maninca singur. „Ma simt mult mai bine. Am mincat astazi. Am fost si mi-au fixat si mina, jos la Reanimare. Am o fractura la mina, mai am trei coaste si piciorul fracturate. Acum iau calmante si sper sa ajung cit mai repede acasa", a mentionat Viorel Chelaru. Barbatul este nevoit in continuare sa isi cumpere medicamentele, care ajung la 200 de lei pe zi. Medicii sint optimisti in privinta lui si spun ca isi va reveni complet.

Sase angajati ai societatii Izvorasul SRL, audiati de procurori

Pe de alta parte, procurorii au inceput audierea martorilor in dosarul accidentului feroviar de la Scinteia. In cursul zilei de ieri, sase persoane, angajate ale societatii Izvorasul SRL, care detinea licenta de traseu pentru zona Scinteia, au fost audiate de anchetatori. Patru dintre acestia sint soferi angajati la firma respectiva, dar nu au vrut sa comenteze ce anume au discutat cu procurorii. „Daca ma intrebati pe mine, vina este a soferului. Il stiam de la firma, l-am vazut de citeva ori, dar nu l-am vazut in trafic sau cum conduce, ca eu lucram pe alt traseu. La calea ferata trebuie sa te opresti si sa te asiguri. Ai crucea sfintului Andrei, iti faci o cruce si treci", spune Petrica Donici, sofer la firma de transport. Barbatul sustine ca au fost situatii in care lumina de la semaforul barierei indica culoarea alba, dar totusi trenul a trecut. „La Scinteia la bariera era lumina alba si m-am oprit la un metru de sinele de tren pentru ca venea trenul", spune barbatul. „E periculos sa ai lumina de trecere si sa stii ca poate veni trenul sa te spulbere de pe sina. Dar, cum spunea si colegul, trebuia sa se asigure", a adaugat Romica Brinza, un alt sofer al firmei de transport.

Cei sase angajati ai societatii au stat mai multe ore in biroul procurorilor. Conform anchetatorilor, doi dintre acestia apar pe statul de plata al firmei, dar nu este specificata exact functia pe care o detin. „Facem verificari suplimentare sa vedem daca aveau atributii pe linia activitatii de transport persoane sau se ocupau cu altceva", a declarat procurorul Mihai Covalciuc, din cadrul Parchetului Curtii de Apel. Acesta a precizat ca verificarile facute pina acum au aratat ca semnalele de la calea ferata functionau normal si in plus, sint anumite proceduri care tin de siguranta transportului CFR. „Sistemele de siguranta sint complexe. Mecanicul tine legatura cu impiegatul din statia prin care urmeaza sa treaca. Daca apare vreo avarie, trenul primeste rosu la semafor si nu mai intra in statie. Aceste disfunctionalitati sint semnalate impiegatului pe panoul de control si se anunta echipa de interventie. Mi-e greu sa cred ca in cazul unei astfel de defectiuni, trenul ar fi trecut prin bariera", a argumentat procurorul Covalciuc.

Saptamina viitoare sint asteptati la audieri si calatorii care se aflau in tren, iar anchetatorii intentioneaza sa aiba o discutie si cu supravietuitorul tragediei, care si-a revenit dupa operatie.

Comentarii