Aeroportul iesean a mai primit un gol in meciul cu Bacaul

luni, 18 octombrie 2010, 22:35
2 MIN
 Aeroportul iesean a mai primit un gol in meciul cu Bacaul

Aeroportul Bacau este din nou cu un pas in fata celui din Iasi. Dupa ce s-a chinuit sa atraga companii care sa efectueze curse directe spre destinatii externe, Iasul mai pierde un astfel de operator. Daca, anul trecut, Consiliul Judetean (CJ) a concesionat aerogara catre Blue Air, luna aceasta compania Carpatair a anuntat ca din iarna va lansa trei zboruri directe din Bacau catre Italia.

Dupa Timisoara, Bucuresti si Craiova, Bacaul este cel de-al patrulea oras din tara unde Carpatair isi va largi operatiunile. Compania va oferi zboruri directe catre Roma, Torino si Milano. "Decizia introducerii de zboruri directe de pe baza operationala din Bacau se justifica in vederea intimpinarii nevoii crescute de calatorie pe zborurile din Bacau catre Italia, inregistrata in special in perioada de iarna. Zborurile vor fi efectuate cu aeronave de tip Fokker 70, cu o capacitate de 72 de locuri", a anuntat Paula Ardelean, vicepresedinte Marketing & Vinzari din cadrul Carpatair.

Constantin Simirad, presedintele CJ, da vina pe fostii directori ai aerogarii ca nu au reusit sa atraga o companie care sa efectueze astfel de zboruri. "Inseamna ca cei de la Bacau au avut directori mai isteti. Oricum, am vazut ce curse au spre Bucuresti. Te duci dupa-amiaza si vii a doua zi", a declarat seful CJ.

Gheorghe Corjautanu, directorul Aeroportului, a anuntat ca va incerca sa atraga compania si la Iasi. "Am inteles ca au anuntat pe internet ca vor sa opereze la Bacau. In orice caz, au pus aceste zboruri doar pe durata sarbatorilor, pentru ca vine mai multa lume. Vrem sa-i atragem si noi", a afirmat Gheorghe Corjautanu.

In primavara anului trecut, compania maghiara Malev a introdus zborul direct Iasi – Budapesta. La sfirsitul anului insa, compania anunta ca renunta la zborurile din Iasi si Timisoara. In acest an, reprezentantii CJ avansau posibilitatea ca astfel de zboruri sa fie efectuate de catre o alta companie low-cost, Wizz Air. Compania intentiona sa efectueze curse spre Italia, Spania si tari din fostul spatiu sovietic.

Reprezentantii CJ sustin ca, cel putin pentru moment, nu este posibila o colaborare cu aceasta firma. "Au studiat posibilitatea de a opera si la Iasi. Numai ca lungimea pistei ramine inconvenientul. Toti ceilalti indicatori ii indreptateau sa vina", a declarat Constantin Adascalitei, vicepresedinte al CJ.

Comentarii