Aeroportul Bacau cistiga teren in afara tarii

joi, 08 februarie 2001, 00:00
3 MIN
 Aeroportul Bacau cistiga teren in afara tarii

Conducerea Companiei CarpatAir intentioneaza sa sporeasca frecventa curselor internationale regulate de pe Aeroportul din Bacau de la cinci la sase curse pe saptamina. Cursa ar putea fi introdusa probabil de la 1 martie, in fiecare zi de joi, iar aeroportul de destinatie ar putea fi Bergamo. Sporirea curselor a fost determinata de coeficientul comercial foarte bun obtinut de Aerportul din Bacau in timpul trecut de la introducerea curselor regulate externe.
Acest fapt a determinat de altfel compania CarpatAir sa studieze posibilitatea extinderii si mai mult a programului de curse si a destinatiilor, ceea ce cu siguranta va desavirsi statutul de aerogara internationala al Aeroportului din Bacau. Mai exact, intr-un viitor apropiat s-ar putea ca avioanele ce pleaca de la Bacau sa ajunga si in sudul Italiei, posibil la Bari. Cit priveste aceasta destinatie, se mai afla inca in studiu rentabilitatea cursei, intrucit, la prima vedere, sudul Italiei pare mai putin tentant pentru afaceristi, care in mare parte sint localizati in nordul tarii, mult mai bine dezvoltat din punct de vedere economic.
Directorul general al Aerportului, Cristian Stanciu, ne-a declarat ca a fost demarat studiul privind efectuarea de curse charter in sezonul estival, in functie de solicitari, pentru destinatii de vacanta, cum ar fi Istanbul – cu zona Antalia, sau Salonic – cu zonele Paralia sau Atena. Avantajele curselor aeriene spre aceste destinatii sint clare, mai ales ca pretul este doar putin mai mare decit cel al transportului cu autocarul, iar timpul petrecut pe drum este de numai citeva ore.
Un alt studiu analizeaza posibilitatea ca Bacaul sa devina aeroportul de escala al cursei Chisinau-Budapesta, care fiinteaza deja de ceva vreme. Marele avantaj al acestei curse este ca de la Budapesta se poate ajunge apoi oriunde in lume, la preturi mult mai accesibile decit cele practicate pe Otopeni.
"Bacaul isi consolideaza astfel pozitia de principal nod aerian al Moldovei, fiind singurul aeroport care are o asemenea frecventa a curselor regulate externe. Succesul pare cu atit mai impresionant, cu cit Aeroportul este deservit doar de o mina de oameni, care insa au avut un puternica sustinere din partea Consiliului Judetean", spune directorul general al Aerportului, Cristian Stanciu. Bacaul este de astfel al patrulea aeroport din tara ca infrastructura si aparatura. Mai exact, pista este cea mai mare in comparatie cu celelate aeroporturi din Moldova si ii mai lipsesc doar 50 de metri in lungime pentru a putea primi cel mai mare avion construit in lume. Singurul dezavantaj este ca in zona respectiva se formeaza frecvent ceata, mai ales in acest sezon, cind temperaturile oscileaza in jurul a zero grade. "Cu toate acestea, am reusit sa nu anulam nici o cursa din cauza conditiilor meteo. In luna ianuarie, pilotii au reusit chiar sa opereze in conditii de vizibilitate minime, in ciuda tehnicii actuale, in parte depasita din punct de vedere tehnic", a mai spus directorul general Stanciu.
Compania CarpatAir a inceput deja sa isi dezvolte la Bacau o baza proprie, alcatuita din agenti, mecanici sau echipaje, precum si din utilajele necesare. Nu in ultimul rind, toata aceasta activitate in crestere a inceput sa dea roade in sensul aportului valutar pentru oras, dat fiind ca au inceput sa fie mai intens folosite hotelurile si alte servicii. (Ovidiu PAULIUC)

Comentarii