Loteria Publirom miroase a teapa

sâmbătă, 16 decembrie 2000, 00:00
4 MIN
 Loteria Publirom miroase a teapa

In special in zonele centrale ale orasului poate fi vazuta in aceste zile o armata de distribuitori ai firmei private Publirom, care cel mai bine pot fi recunoscuti dupa costumatia lor de Mos Craciun. La fel ca si anul trecut, ei vind carti postale tot cu 10.000 de lei, de pe care fac cu ochiul premii cu adevarat tentante: trei autoturisme Mercedes, trei premii a cite un miliard de lei, 30 de Dacii Nova, 300 de premii a cite 10 milioane de lei si alte 3.000 de premii a cite un milion de lei. La loteria similara de anul trecut, romanii efectiv au dat navala la aceste carti postale si au scos din buzunar peste 60 de miliarde de lei pentru acestea, semn al increderii in oferta Publirom.
Problemele insa au aparut imediat dupa ce au fost stabiliti cistigatorii si cind a venit vorba sa fie date si premiile, printre care doua masini BMW model 1999 si 2.000 de telefoane mobile. Acordarea lor s-a facut cu atitea opinteli, incit nici la acesta ora, cind noua campanie este deja in toi, nu au fost acordate toate premiile iernii trecute.
Printre miile de asa numiti cistigatori de anul trecut s-au numarat si 67 de bacauani, cu totii obtinind cite un telefon mobil. Principala teapa pe care au luat-o acestia a fost ca telefoanele au fost contractate de Publirom cu numai 35 de dolari bucata, pret atit de mic fiindca este subventionat prin obligativitatea abonamentului. Mai exact, asta a insemnat ca "norocosul" cistigator a fost practic obligat sa se si aboneze la Connex daca ar fi vrut sa puna mina pe mobil. De mentionat insa ca, atunci cind le-au fost vindute cartile postale, nici unuia dintre cei 67 de bacauani nu i s-a spus ca ar urma sa se si aboneze la serviciul de telefonie mobila. Astfel, "norocul" de a fi cistigat un telefon a insemnat de fapt plata unui abonament de cel putin 9 dolari lunar, pe cel putin un an de zile, cit dureaza contractele Connex, astfel ca "norocosul" si-ar fi platit de fapt singur, cu virf si indesat, pomana de la Publirom. S-a taiat astfel din start posibilitatea ca omul sa opteze pentru a utiliza o cartela cu unitati incluse, fara abonament asadar, sau pur si simplu de a vinde bunul cistigat in urma unei simple loterii.
Constantin Taga, din Rachitoasa, este unul dintre cei care a cistigat un telefon mobil, dar pe care nu l-a vazut nici pina astazi. "Am primit o hirtie in care ni se spunea sa o contactam pe Mihaela Rachieru, ca reprezentant al Publirom, de la care urma sa ridicam telefonul pe data de 5 decembrie. Cind am incercat sa luam premiul, ni s-a spus ca sa mai asteptam, intrucit Publirom nu incheiase inca un contract cu Connex. Am mai sunat apoi la doamna Rachieru, insa la un moment dat, ne-a spus sa nu o mai batem la cap, ca nu o intereseaza telefonul nostru", ne-a declarat sotia cistigatorului, Elena Taga.
De cealalta parte, Mihaela Rachieru ne-a spus ca, de fapt, lumea nu vrea sa isi ridice premiile. "Oricine a avut posibilitatea sa primeasca contravaloarea in lei, la cursul zilei, a celor 35 de dolari. Cei 35 de dolari oricum nu au fost afectati de inflatie si au ramas aceiasi si anul trecut, si acum. Cei mai multi dintre cei 67 de bacauani au acceptat contravaloarea in lei. Altii au vrut telefoane Nokia de patru milioane de lei, in timp ce aveau dreptul la un telefon doar in limita celor 35 de dolari, iar altii nu au inteles de ce trebuie sa se aboneze la Connex ca sa primeasca telefonul. Altii doreau telefonul cu toate ca locuiesc in zone unde nici macar nu au semnal. Le-am explicat ca e mai bine sa primeasca cei 35 de dolari schimbati la cursul zilei", spune Mihaela Rachieru.
Senzatia de teapa pe care a lasat-o campania Publirom este intarita de patania celor doua mari cistigatoare de anul trecut, una din Giurgiu si cealalta din Vrancea, care ar fi trebuit sa obtina cite un autoturism BMW, model 1999, dar pe care nu l-au vazut nici acum. Motivele invocate de cei care trebuiau sa le dea premiile au fost diverse: de la faptul ca "Automobile Bavaria" nu si-a respectat contractul, pina la faptul ca Publirom nu are inca lichiditati pentru ca nu si-a incasat toti banii din cartile postale. Pina la urma, Publirom s-a decis sa acorde esalonat valoarea in bani a masinilor, cite 550 de milioane de lei fiecareia dintre cistigatoare. Nu numai ca esalonarea nu a fost respectata, dar cele doua femei abia au primit ceva mai mult de 50 de milioane de lei.
Cu toate acestea, actuala campanie a Publirom, adica cea de-a cincea din ultimii tot atitia ani, continua cu voiosie, iar premiile de multe miliarde de lei fac tentant cu ochiul, deocamdata doar de pe cartile postale. Ramine de vazut daca se vor materializa vreodata in forma lor reala. (Ovidiu PAULIUC)

Comentarii