Elevii de gimnaziu i-au intrecut pe liceeni la chiulit

miercuri, 21 februarie 2001, 00:00
2 MIN
 Elevii de gimnaziu i-au intrecut pe liceeni la chiulit

Dupa primul semestru de invatatura a anului scolar 2000-2001 situatia scoalara care reiese din datele statistice ale Inspectoratului Scolar Judetean Botosani este destul de buna, procentul de promovabilitate a elevilor care urmeaza cursurile de invatamint la zi pentru semestrul I este de 86,54%. Si la celelalte forme de invatamint existente in Botosani: seral, scoala profesionala, complementara si postliceala procentul de promovabilitate este destul de ridicat, peste 80%. Rezultatele la invatatura pe semestrul I ne arata ca cei mai harnici elevi sint ai claselor primare unde cele mai multe medii se situeaza intre 9 si 10, mediile elevilor de gimnaziu si de liceu situindu-se in numar mare intre 7 si 8.99.
La inceputul anului scolar 2000-2001 s-au inscris in clasele I-VIII peste 55.000 de elevi din care peste 30.000 din mediul rural. Din 395 de elevi nescolarizati care au fost inregistrati de la inceputul anului scolar, doar 31 din ei sint de la oras iar restul din mediul rural. La liceu, din peste 11 mii de liceeni abia cam 1500 de elevi sint din mediul rural.
In privinta situatiei corigentelor, liceenii inregistreaza mai putin de jumatate din numarul de corigente de la nivelul invatamintului gimnazial. Din vreo 30.000 de elevi inscrisi la gimnaziu la inceputul anului scolar peste 2400 sint corigenti la un obiect, alti 1100 la doua obiecte, peste 600 la trei obiecte si aproximativ 500 la patru materii. Tot la gimnaziu se inregistreaza si cel mai mare numar de elevi cu situatia neincheiata pentru ca au ramas corigenti la mai mult de patru materii. Ei detin recordul pe anul acesta si la rubrica de note scazute la purtare, peste 300 de elevi botosaneni avind note de 7 si mai mici de 7 la purtare. Pentru ca populatia scolara tinde sa devina majoritara in mediul rural Ministerul Educatiei si Cercetarii are sarcina de a imbunatati cit mai repede situatia pentru ca invatamintul din mediul rural sa devina unul de calitate si sa nu mai existe diferente de nici un fel dintre o scoala de la tara si una de la oras. (C.B.)

Comentarii