Cozile nepasarii si incompetentei

Subtitlu

duminică, 05 august 2012, 10:41
6 MIN
 Cozile nepasarii si incompetentei

Strazi blocate, muncitori absenti

Una din cele mai enervante situatii, atat pentru soferi, cat si pentru iesenii din autobuzele RATP, s-a inregistrat in ultimele zile pe strada Strapungere Silvestru, pe sensul Gara – Billa – bariera Tigarete. La intersectia acestei artere cu strada Octav Bancila (cea care face legatura cu Pacurariul), doua din cele trei benzi de circulatie de pe sensul spre Canta au fost inchise cu un gard metalic, pentru lucrari, timp de mai bine de doua zile. De marti seara, de cind a fost pus acest gard, aici nu a fost vazut tipenie de muncitor. In acest timp, mii de soferi au circulat in permanenta bara la bara pe distanta Billa – bariera Tigarete sau chiar de la Gara. Coada de masini se intindea pe doua sau chiar pe trei randuri, chiar daca traficul trebuia sa se desfasoare doar pe linia de tramvai, banda pe care oprea adesea si tramvaiul, blocand complet circulatia. Unii ieseni revoltati ne-au sunat la redactie pentru a remarca anomalia. „Am aproape jumatate de ora de cand am pornit de la autogara cu microbuzul spre Brasov si abia am ajuns la bariera Tigarete. E revoltator, se merge ca melcul. Nu inteleg de ce au oprit circulatia daca nu lucreaza nimeni aici, nici la linia de tramvai, nici mai sus, pe strada spre Pacurari (str. O. Bancila, inchisa complet si aceasta, n.r.)", ne-a declarat o ieseanca aflata intr-un mijloc de transport. „Domnule, trec de cateva ori pe zi pe Strapungere Silvestru, dar de alaltaieri e jale pe aici. Au inchis toata strada aproape, dar nu lucreaza nimeni", ne-a declarat un sofer iesean. Gardurile metalice inutile au fost retrase intr-un final de pe Strapungere Silvestru, intamplator sau nu odata cu inceperea documentarii noastre pe aceata tema, ieri acestea nemaifiind decit pe Octav Bancila, undfe oricum nu se lucra nici ieri desi strada e inchjisa compet. Asta insa dupa mai bine de doua zile in care nervii soferilor au fost tocati marunt inutil.

Semafoare lasate sa mearga degeaba

Un alt loc in care traficul a fost ingreunat inutil recent, timp de doua zile, tot din lipsa de organizare, a fost intersectia de la Hotel Europa. Semafoarele din intersectie au functionat in tot acest timp chiar daca sensul de urcare pe strada Elena Doamna, dinspre Bucsinescu spre Targu Cucu, era inchis complet. Astfel, semafoarele au alocat unul din cei trei timpi si sensului blocat, pe care nu circula nimeni, in timp ce cozile de masini erau consistente pe celelalte strazi adiacente. Odata cu inceperea documentarii noastre, intimplator sau nu, semafoarele din acea intersectie au fost trecute pe culoarea galben intermitent.

O importanta problema de trafic ce ar putea fi reglata simplu, din modificarea timpilor de la semafor, se inregistreaza de trei zile si pe strada C.A. Rosetti, in intersectia de la Podul de Fier. Dupa ce sensul de urcare pe strada Elena Doamna a fost inchis, acum trei zile, tot traficul de aici, unul deloc de neglijat, a fost deviat pe Tudor Vladimirescu – C.A. Rosetti. Tot acest trafic suplimentar creeaza insa, de trei zile, cozi uriase la patrunderea in intersectia Podul de Fier. Coloana de masini depaseste tot timpul statia Padurii, ajungand uneori pana aproape de Bucsinescu, in timp ce, pe celalalte directii, circulatia este lejera la semaforul din Podul de Fier. Asta pentru ca timpii la semaforul de aici au ramas neschimbati, in ciuda dezechilibrarii masive a traficului din intersectie.

Probleme de trafic se rezolva singure

O alta coada permanenta din ultimele zile care putea fi serios micsorata prin o mai buna organizare este cea de pe soseaua Pacurari, de la intersectia cu Moara de Foc. Din cauza lucrarilor din ultimele zile de aici, ramasesera accesibile doar o banda pe sensul de iesire din oras si doua benzi pe sensul opus, de acces in intersectie dinspre Petru Poni. Aceste doua benzi au fost separate cu popice, ceea ce face ca pe una din benzi coada sa fie de zeci si chiar sute de metri, mai ales la orele de varf. Delimitarea acestora pare ca le ofera un culoar separat soferilor care vor sa vireze la stanga, dinspre Pacurari spre Canta. Numarul soferilor care se incadreaza aici este insa mic, ceea ce a facut ca banda pentru mers inainte sa fie practic sufocata. Daca cele doua benzi erau lasate neseparate, soferii puteau folosi culoarul respectiv si pe directia inainte. De altfel, Primaria ar fi putut interzice temporar virajul la stanga pentru cele cateva zile de lucrari, pentru a fluidiza traficul pe sensul de iesire din oras. Soferii care doresc sa ajunga in Canta ar fi putut lejer sa vireze stanga imediat dupa Petru Poni, pe strada Niciman, fie pe urmatoarele trei strazi de dupa semaforul Moara de Foc, acolo unde largimea soselei Pacurari nu mai este obturata deloc de lucrari si oprirea masinilor care fac stanga nu ar bloca traficul. Din fericire pentru soferi, lucrurile aici s-au rezolvat oarecum in cursul zilei de ieri, cind lucrarea de pe Pacurari s-a mutat cu un tronson inspre Petru Poni.

Nervi tocati marunt la Fundatie

Un alt loc sensibil din traficul iesean, ingreunat nu atat de existenta unui santier, cat de proasta organizare a lucrarilor, este o groapa sapata acum mai bine de o luna in Targu Cucu. Timp de mai bine de o luna, aici nu a fost vazut nici un muncitor, totul fiind parca abandonat pana in acest weekend. Groapa, ingradita cu panouri albastre metalice, era situata pe mai bine de o banda, sub semaforul de la Bucegi, pe sensul de urcare dinspre Targu Cucu spre Independentei. Cozile de masini ajungeau aici pana pe strada Elena Doamna, chiar si pana la intersectia cu strada Padurii la unele ore de varf. Abia in acest weekend groapa a fost acoperita iar circulatia a revenit la normal.

Tot o zona in care o organizare mai buna a restrictiilor de circulatie ar fi dat mai putine batai de cap soferilor decat cele oricum mari datorate lucrarii in sine este Fundatia. La orele de varf, obturarea brusca a traficului care intra de pe bulevardul Independentei in rondul Fundatie, de la trei benzi pe sens la una singura, duce la cozi care blocheaza nu numai intersectia semaforizata din dreptul Spitalului „Sf. Spiridon", dar chiar si cea de la UMF. O solutie de injumatatire a lungimii cozilor de aici ar fi fost o organizare mai atenta a obturarii din Fundatie, in zona fostului Romtelecom. Acest lucru se poate realiza prin asezarea mai atenta a popicilor, care acum sunt pusi parca in bataie de joc, in zig-zag. Delimitarea benzilor cu popice ar permite intrarea in intersectia de la Fundatie, dinspre Independentei, a doua masini simultan, in paralel, in loc de una. In extremis, se putea face in asa fel incat banda destinata acum celor care vin dinspre Fundatie spre Independentei sa fie largita inspre trotuar, largind in acest fel sensul celalalt, de intrare in rondul Fundatie dinspre Independentei. Si asta se putea face chiar daca acolo trotuarul este spart si acoperit cu pietris, si chiar daca acolo este un stalp, pentru ca el poate fi incadrat astfel intre sensuri. Oricum, circulatia pietonilor pe acel trotuar este ca si inexistenta, din cauza pietrisului spart, acestia ocolind zona intrand pe bulevardul Alexandru Lapusneanu si apoi prin parcarea din zona, prin spatele fostei cladiri Romtelecom. Tot ce ar fi fost nevoie era putina vointa a edililor si eventual doua-trei roabe de asfalt sau beton pentru a face accesibili acei cativa metri de trotuar spart. Lucru care se poate face acolo cu atat mai mult cu cat, din cate se stie, acel santier nu va dura cateva zile, ci luni bune.

Pericol de accidente

Proasta organizare nu contribuie insa numai la marirea aglomeratiei, ci este in unele locuri chiar sursa de pericole in trafic. Asta se intampla din cauza panourile cu semne de circulatie din zona benzinariei Mol din Pacurari, care interzic accesul in sus pe strada Pacurari pana la Fundatie si ar trebui sa devieze traficul in lateral. Acestea sunt insa puse stramb, incat nu stii clar cui se adreseaza, si in plus sunt instalate atat de prost incat permit lejer trecerea masinilor printre ele. Asta a transformat acel segment din strada Pacurari (P. Poni – Fundatie) intr-o strada cu circulatie in ambele sensuri, desi oficial acolo este sens unic. In ciuda sensului unic insa, circulatia pe interzis a ajuns acolo una aproape egala cu cea regulamentara, din sens invers. Pericolul este ca un sofer care merge regulamentar pe partea stanga dinspre Fundatie sa intalneasca brusc o masina care ii vine din fata, si care merge pe interzis, pericolul unei tamponari fiind car se poate de real.

Comentarii