Escrocata de 14.500 lei de un fals reprezentant Romtelecom

miercuri, 06 octombrie 2010, 00:05
2 MIN
 Escrocata de 14.500 lei de un fals reprezentant Romtelecom

O femeie in virsta de 70 de ani a ramas fara 14.500 de lei dupa ce a fost contactata de un fals reprezentant al Romtelecom care a anuntat-o ca a cistigat un premiu in valoare de 20.000 de euro. Femeia le-a povestit politistilor ca la jumatatea lunii septembrie a fost contactata pe telefonul fix de o persoana care s-a recomandat reprezentant al firmei de telefonie.

"A fost apelata pe telefonul fix de o persoana care s-a recomandat a fi din Bucuresti, atribuindu-si calitatea de reprezentant Romtelecom si Cosmote. Persoana respectiva i-a comunicat ca este cistigatoarea unui premiu de fidelitate in valoare de 20.000 Euro. Pentru a intra in posesia acestuia i s-a spus ca trebuie sa achite in ziua respectiva suma de 3.500 lei, urmind ca ulterior sa primeasca alte indicatii", a spus Virginia Pralea, purtator de cuvint al Politiei.

Anchetatorii precizeaza ca victima a trimis in trei rinduri bani catre diverse persoane din Bucuresti. "Femeia a expediat in trei transe suma totala de 14.500 lei prin Western Union, pe numele a trei persoane din Bucuresti. S-a intocmit dosar penal pentru savirsirea infractiunii de «inselaciune»", a spus Pralea.

Politistii avertizeaza ca aceasta este doar una dintre metodele prin care, in special oamenii in virsta, pot fi inselati. O alta metoda prin care escrocii obtin facil bani este cea a trimiterii de SMS-uri la numere de telefon aleatorii, prin care destinatarul este anuntat ca este cistigatorul fie al unor bani, fie al unor bunuri cu valoare ridicata (aparatura electronica sau autoturisme).

De cele mai multe ori, mesajul pare a fi trimis din partea unor companii mari care au activitate in Romania, iar pentru a intra in posesia premiului anuntat, destinatarul SMS-ului trebuie fie sa apeleze un alt numar de telefon, fie sa formeze coduri de reincarcare a cartelelor pre-pay, fie sa trimita bani. "Aerul de respectabilitate, de seriozitate si mai ales de incredere al acestor mesaje este dat de numele marilor firme multinationale folosit", a mai completat Pralea.

Comentarii