Firma implicata in tragedia de la Scinteia a ramas fara licenta

miercuri, 19 august 2009, 23:38
3 MIN
 Firma implicata in tragedia de la Scinteia a ramas fara licenta

Societatea ValCris Trans nu mai exista incepind de ieri ca operator de transport persoane. Ridicarea licentei s-a decis in urma controalelor facute de reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane (ARR), verificari la care au participat si inspectori din structura centrala a institutiei. Unul dintre administratori, Ionel Dumitriu, a predat ieri la ARR toate licentele pe care le avea. „In urma controlului desfasurat ieri (marti – n.r.) si a deficientelor constatate s-a aplicat o sanctiune contraventionala de 30.000 de lei. In cursul zilei de astazi (ieri – n.r.), societatea, prin unul din reprezentantii sai, a renuntat la activitatea de transport persoane si a predat licenta pe care o detinea pentru traseul Pascani – Iorcani. La momentul la care discutam, societatea nu mai are calitatea de operator transport de persoane", a declarat ieri dupa-amiaza Cristian Foia, seful Agentiei Judetene ARR. Motivul care a stat la baza ridicarii licentei a fost faptul ca soferul implicat in accident, Petru Apostu, nu era angajat cu forme legale si nu avea viza medicala sau pe cea psihologica. In aceeasi situatie se mai gaseau si alti doi soferi care lucrau la ValCris Trans.

Ancheta declansata de procurorii Parchetului Curtii de Apel a continuat ieri cu reaudierea mecanicului de locomotiva si verificarea actelor operatorului de transport. Vasile Buda, cel care conducea trenul in momentul tragediei, si-a mentinut declaratiile date imediat dupa accident, anume ca l-a avertizat sonor, ca soferul rula cu viteza constanta peste calea ferata si ca in momentul impactului era intors cu spatele spre tren. Acesta a spus ulterior presei ca va merge la un specialist pentru a putea trece mai usor peste momentul accidentului.

Conform reprezentantilor Parchetului, trenul circula in conditii legale. „Din analiza actelor a reiesit ca societatea detine toate documentele pentru desfasurarea activitatii, inclusiv cele de pregatire a personalului. Trenul circula cu o viteza de 86 de kilometri la ora, intr-o zona cu limita maxima de 100 de kilometri la ora. S-a actionat frina de urgenta, iar garnitura s-a oprit in distanta corespunzatoare", a afirmat procurorul Mihai Covalciuc, cel care conduce ancheta.

Cei doi barbati care au ramas in viata in urma accidentului se afla internati la Spitalul de Neurochirurgie. Viorel Chelaru, in virsta de 37 de ani, unul dintre supravietuitori, are sanse mari sa isi revina, spun medicii. Barbatul a fost mutat in sectia de Reanimare pentru ca evolutia sa a fost una buna. Pina ieri, Viorel Chelaru a fost tinut in viata de aparate, la Terapie Intensiva. Barbatul a suferit in urma cu trei zile o operatie pe creier pentru indepartarea unui cheag de singe. „Pacientul evolueaza foarte bine. Are sanse mari sa scape cu viata si atunci cind ii va permite starea, ii vor fi tratate si leziunile abdominale", a declarat dr. Florin Gramada, purtator de cuvint al Spitalului Clinic de Neurochirurgie. Ilie Mesteru, in virsta de 34 de ani, cel de-al doilea om care a trait in urma catastrofei feroviare, este in continuare in stare grava. „Barbatul este tot in coma, are si complicatii pulmonare. Starea lui este aceeasi de cind a fost adus la noi si nu putem spune daca isi va mai reveni", a precizat dr. Gramada.

Comentarii