Dunarea suspina dupa barje

joi, 15 noiembrie 2001, 00:00
2 MIN
 Dunarea suspina dupa barje

Transportul fluvial pe Dunare a inregistrat o scadere semnificativa in ultimul an. Traficul general de marfuri reprezenta la 31 octombrie 2001 doar 89,6% din cantitatea tranzitata in aceeasi perioada de referinta a anului trecut. Desi in vara se anunta o crestere a cifrelor de trafic fuvial datorita revigorarii exportului de cereale din zona portului Galati, bilantul operatorilor este per total in scadere raportat la anul 2000. Numarul navelor maritime si fluviale care au tranzitat Dunarea in primele zece luni din 2000 a fost de 5.583, in timp ce anul acesta pina in noiembrie, doar 4.885 de nave au incarcat sau descarcat marfa in porturile galatene. Navele maritime au fost mai putine cu 135 fata de anul trecut iar cele fluviale s-au diminuat ca numar cu 563 raportat la aceeasi perioada. Volumul de marfuri transportate pe Dunare a scazut cu un milion de tone.
Potrivit conducerii Companiei Natioanle Administratia Porturilor Dunarii Maritime (APDM) scaderea cifrelor de trafic ar fi generata de diminuarea exporturilor de marfuri operate la nivel local si de intirzierea aprovizionarii cu materii prime pentru perioada de iarna a Combinatului siderurgic. "In Romania se manifesta cu precadere importul de marfuri, pe fondul scaderii productiei industriale. Diferenta dintre importuri si exporturi este unul dintre factorii care genereaza scaderea cifrelor de trafic fluvial. De asemenea, in aceasta perioada ar fi trebuit ca baza de materiale si materii prime pentru combinat sa fie in derulare, dar Sidex nu si-a realizat deocamdata stocurile pentru iarna. Scaderea aprovizionarii cu materii prime a Sidex-ului se regaseste si ea in cifrele de trafic. Practic, au fost zile in care nu au existat convoaie cu incarcatura pentru Portul Mineralier, ceea ce nu s-a mai intimplat pina acum in istoria portului", ne-a declarat directorul general al APDM, Florin Popa. ( Florin STEFAN)

Comentarii