Alimentarele gigant au spulberat concurenta

joi, 09 mai 2002, 23:00
3 MIN
 Alimentarele gigant au spulberat concurenta

Iesenii care s-au aprovizionat de la Gima si Hala Centrala pentru sarbatorile de Paste, au cheltuit, in medie 400.000 de lei de persoana. Cele doua supermarketuri anunta vinzari mult mai mari decit in aceeasi perioada a anului trecut. Cea mai mare suma cheltuita de un singur iesean pentru aceasta perioada este de 6 milioane de lei. Alimentarele traditionale Unic si Central au fost doborite de concurenta marilor supermarketuri.
La Hala, mai putine bauturi alcoolice, mai multe alimente
Catalin Cristian, directorul supermarketului de la Hala Centrala, declara ca "s-a dublat cosul mediu al cumparaturilor pentru sarbatorile de Pasti, fata de o perioada normala a anului, ajungindu-se la 300.000 de lei cheltuiti de un iesean pentru aprovizionarea de sarbatori. Cea mai mare valoare a unui bon de cumparaturi pentru o singura persoana a fost de 6.000.000 de lei. Cred ca iesenii au inceput sa aprecieze calitatea ofertelor, dar si ambientul magazinului din care isi fac aprovizionarea". S-a remarcat si o scadere a cererii de bauturi alcoolice, in favoarea produselor alimentare si a celor de patiserie.
Cosul mediu la Gima a fost de 400.000 de lei
La Gima, iesenii au cheltuit in medie 11,5 dolari (aproape 400.000 de lei) pentru aprovizionarea de sarbatori, iar cea mai mare valoare a cumparaturilor facute de un singur client pentru aprovizionarea de Pasti si 1 Mai s-a situat in jurul sumei de 6.000.000 de lei. Ofertele si reducerile speciale practicate de acest magazin in perioada sarbatorilor au avut si ele un rol determinant in atragerea clientelei. "Per total, desi nu s-au definitivat rapoartele de vinzari, pot spune ca acestea au crescut simtitor fata de aceeasi perioada a anului trecut. Fenomenul a fost deteminat si de datele apropiate ale zilelor libere de 1 Mai si cele ale sarbatorilor de Pasti", ne spune Mihai Andriescu, asistentul directorului acestui magazin.
La Unic, vinzari cu mult sub asteptari
La alimentara Unic, cea mai mare valoare a unui bon s-a ridicat la 1 milion de lei. Media cumparaturilor efectuate de un cumparator a fost de 250 – 300.000 de lei. Ponderea au reprezentat-o produsele alimentare, carnea si cozonacii, si mai putin bauturile alcoolice, ca in anii trecuti. "Volumul vinzarilor a fost cu mult sub asteptarile noastre, din doua motive: scaderea puterii de cumparare a populatiei si aparitia marilor supermarketuri concurente. Este normal acest fenomen intr-o economie de piata, dar cel mai mult ne-a afectat concurenta practicata de Metro, care s-a declarat angrosist, dar vinde marfurile si cu amanuntul la o multime de persoane fizice", considera Ioan Despa, administratorul magazinului Unic.
Vinzarile din Vinerea Mare la Central, incomparabil mai mici fata de cele de anul trecut
Recordul la Central pentru o singura cumparatura a fost de 5.200.000 de lei. Media s-a situat in jurul a 350.000 de lei cheltuiti de o persoana pentru aprovizionarea de Pasti. "Fata de anul trecut, vinzarile au fost mai slabe. De curiozitate am comparat volumul vinzarilor din Vinerea Mare a anului trecut, cu cel din aceeasi perioada a anului in curs. Anul trecut iesenii au cumparat de la noi marfuri in valoare de 387 milioane lei, iar anul acesta nu s-a trecut de 263 milioane. De cind au aparut Gima si Metro si Hala Centrala, am resimtit o scadere importanta a cifrei vinzarilor", declara Maria Arsenie, contabila-sefa de la Central. (Claudia ENEA)

Comentarii