Firmele neserioase au platit milioane de lei clientilor nemultumiti

marți, 05 ianuarie 1999, 00:00
2 MIN
 Firmele neserioase au platit milioane de lei clientilor nemultumiti

O multime de cumparatori inselati pe cele mai diverse cai si-au primit banii inapoi datorita Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OPC). In ultimul trimestru al anului 1998, aproximativ 10 milioane de lei s-au intors in buzunarele clientilor nemultumiti. Reclamatiilor s-au referit la servicii de tot felul. Cea mai neobisnuita dintre toate a fost reclamatia unei persoane in virsta careia un dentist particular i-a lucrat gresit proteza. Dupa o saptamina de chin, timp in care nu a putut sa manince mai nimic, pacientul si-a recuperat contravaloarea lucrarii, adica suma de 500.000 lei. Cea mai "scumpa" restituire a fost contravaloarea unui frigider care a scos peri albi proprietarului, in timpul in care era in garantie. Dupa ce l-a reparat de patru ori, clientul a cerut si a primit banii inapoi, adica 4,5 milioane de lei. O haina de blana stricata la o curatatorie a fost obiectul unei alte plingeri intemeiate. Prin intermediul OPC, clientul nemultumit a capatat de la firma paguboasa 2,5 milioane de lei. Tot in ultimul trimestru al anului trecut, iesenii au mai scos de la firme neserioase contravaloarea unui aspirator, a unei reparatii auto, a unui costum de haine finisat prost la o croitorie si a unei perechi de ochelari cu lentile slefuite si montate defectuos. In plus, patru ieseni au returnat magazinelor tot atitea perechi de ghete sau cizme, iar alti sase si-au recuperat banii cu care cumparasera pulovere, sacouri sau haine cu defecte. Toate acestea arata ca cetatenii au devenit constienti de drepturile lor si nu mai accepta sa arunce bani multi pe produse de calitate proasta. (Dana PAVEL)

Comentarii