Simirad incearca sa calce pe virfuri intr-un oras mizerabil

sâmbătă, 19 decembrie 1998, 00:00
3 MIN
 Simirad incearca sa calce pe virfuri intr-un oras mizerabil

Saracacios, inestetic, kitch, cenusiu, murdar, gri, noroios, intunecat, acestea sint epitetele care ar putea caracteriza cel mai bine atmosfera de Sarbatori din oras. In comparatie cu Timisoara sau Cluj, la Iasi nu exista mai nimic care sa te faca sa simti atmosfera speciala din ajunul Craciunul. In cele mai importante orase din Ardeal si Banat, municipalitatile au pregatit un plan special pentru Sarbatori. Cu 1,3 miliarde lei din sponsorizari la Timisoara s-a creat o feerie pe malul riului Bega. Specialistii Primariei Timisoara au apelat la arhitecti si designeri pentru a realiza un spectacol de culoare si lumina, cu ghirlande si becuri colorate, brazi impodobiti, poduri transformate intr-un arc de culoare peste malurile apei. La Cluj, cei peste 7 kilometri de ghirlande cu beculete multicolore si brazii uriasi impodobiti in centrul orasului au costat municipalitatea 1,5 miliarde lei. Gheorghe Funar crede ca merita sa dai bani pentru "a aduce un spirit adevarat de sarbatoare in casele clujenilor".
Nici un leu pentru Sarbatori si nici o strategie speciala nu s-a planificat la municipalitatea ieseana pentru acest sfirsit de an.
Primarul Constantin Simirad nu are mai nimic de spus despre aspectul Iasului in aceste zile. "Ce vreti? Atit am reusit sa facem. Cind am pus in anii trecuti becuri luminoase in centrul orasului toata lumea s-a bucurat. Acum pretentiile au crescut. Nu ne putem compara nici cu Occidentul, nici cu alte orase din tara. Atit avem, atit facem", a fost justificarea acestuia. Constantin Simirad este de parere ca fiecare iesean ar fi trebuit sa se implice intr-un fel sau altul in pregatirile pentru Sarbatori. "De ce nu-si pune fiecare un brad in curte sau in fata blocului ca la americani?", se intreaba acesta.
Desi ar fi putut apela la sponsorizari pentru Sarbatori, asa cum a procedat in octombrie, pentru Sarbatorile Iasului, primarul nu a facut acest lucru, considerind ca societatile comerciale nu au atit de multi bani pentru a "sponsoriza" imaginea orasului. El s-a multumit doar sa-si dea acordul firmelor "Dialog" si "Coca-Cola" pentru organizarea unui program special in fata Teatrului National.
Insa, opinia primarului a fost infirmata de unii patroni ai unor firme particulare care declara ca ar fi sponsorizat Primaria ieseana daca ar fi deschis un cont special pentru Sarbatorile de Iarna.
Virgil Darie, patronul firmei "Molid": "Ar fi fost de ajuns un simplu anunt in presa din partea primarului si s-ar fi strins bani pentru Sarbatori. As fi fost unul dintre cetatenii care ar fi contribuit financiar. Sint dezamagit de modul in care arata orasul. Chiar si intr-un oras mai mic cum este Romanul s-au facut mai multe lucruri".
Carmen Alcazi, patron al firmei "Alcazi": "Daca as fi fost solicitata nu as fi avut nici o ezitare. Numai prin centrul orasului strazile arata mai bine, in rest nu este mai nimic".
Lucian Mihalache, director de vinzari "Quartz Matrix": "Am fi acceptat sa discutam cu sefii Primariei despre acest tip de sponsorizare".
Constantin Popovici, director "Mecena Cons": "As fi dat cu siguranta bani pentru Sarbatori, chiar daca nu mi-as fi permis o suma mare, dar ca iesean nu as fi refuzat apelul Primariei".
(Fanica DUMITRASCU, Liviu MAGURIANU)

Comentarii