Iata pospaiul electoral al lui Nichita!

Subtitlu

vineri, 01 februarie 2008, 21:22
4 MIN
 Iata pospaiul electoral al lui Nichita!

La nici patru luni de la finalizarea lucrarilor, pe numeroase strazi din programul "Marea asfaltare" par sa fi circulat doar tancuri si camioane de mare tonaj. Binder turnat direct pe pamint, borduri gaurite, trotuare cu pavele sparte, asa arata cele mai "moderne" drumuri cu care se lauda Primaria. Aceasta desi asfaltul nu a trecut nici macar printr-o iarna grea. Situatia jalnica a lucrarilor a fost sesizata si de trei consilieri locali de opozitie – Daniel Oajdea si Aurel Busoi (PD-L), si Anghel Ficu, PNL. Acestia au facut ieri un tur al strazilor proaspat asfaltate din zona Eternitate – Tatarasi pentru a se convinge la fata locului de aceasta adevarata pospaiala.

"Parca am fi la Caracal"

Pentru ca strazile din zona au fost refacute pe portiuni, asfaltul este acoperit cu un strat gros de noroi, adus de pe "ulitele" invecinate. Un exemplu este strada Frinta, care, desi leaga doua drumuri asfaltate, nu a intrat decit partial in planurile de "modernizare" ale Primariei.

Ca urmare, glodul este purtat de rotile masinilor din portiunile neasfaltate ale strazii pe strazile alaturate. "Nu s-a respectat nici un parametru tehnic. In mod normal, lucrarile trebuiau efectuate de la deal la vale si continuu, nu pe portiuni. Parca am fi la Caracal, nu la doi kilometri de centrul Iasului", a comentat Catalin Urtoi, un locuitor din zona.

De profesie inginer constructor, ieseanul spune ca a sesizat autoritatile privind calitatea proasta a lucrarilor inca din octombrie anul trecut. "A venit domnul Chirica (n.r. – directorul tehnic al Primariei) si mi-a dat asigurari ca lucrarile vor rezista pina la primavara. Uitati cum arata acum", s-a plins barbatul.

Nici pe strada Spancioc situatia nu arata diferit. Carosabilul este deja fisurat, iar gurile de canal s-au scufundat la 20 de centimetri sub nivelul strazii, dind batai de cap soferilor. Pe aceeasi strada, dupa finalizarea asfaltarilor si-au facut aparitia muncitorii de la RAJAC. Acestia au sapat pentru lucrari la sistemul de canalizare, lasind in urma "cratere" adinci, acoperite formal cu piatra sparta. "Au luat banii de la Primarie pentru repararea gropilor, dar n-au mai revenit sa-si termine treaba", a precizat consilierul Oajdea. Tot pe Spancioc, locuitorii se pling ca intersectiile strazilor asfaltate au ramas nesemnalizate. "De multe ori era sa fac accident pe drumul asta. Cit era sa puna un «Cedeaza trecerea?", s-a aratat revoltata Elvira Mocanu, din zona.

"Nu contest. Mai apar sparturi pe ici, pe colo"

La finalul traseului, Daniel Oajdea a reafirmat ca va propune Consiliului Local un proiect de hotarire prin care asfaltarile din oras sa fie evaluate de firme de profil, independente de Primarie. "Ce am vazut este furt din banul public. Este clar ca aceste lucrari au fost facute de mintuiala. S-au aruncat in acest fel zeci de milioane de euro, care vor fi rambursati din banii contribuabililor 20 de ani de acum inainte. Eu cred ca s-a furat pe rupte la aceste lucrari si acest lucru nu era posibil fara o complicitate intre constructor si autoritati", a acuzat consilierul.

Contactat telefonic, directorul firmei Euroconstruct, cea care a realizat asfaltarile, a negat ca lucrarile au fost efectuate deficitar. "Nu contest. Mai apar sparturi pe ici, pe colo, sau ca unele pavele se crapa. Dar problemele sint minore si inevitabile la acest gen de lucrari. Eu am trimis o adresa Primariei ca aceasta sa gaseasca un laborator de expertiza pe care-l agreeaza si care sa verifice asfaltarile facute de mine. Daca se dovedeste ca am lucrat prost, voi reface total asfaltarile. Mai mult, desi lucrarile au doar doi ani garantie, ma oblig sa prelungesc termenul si sa am grija de drumuri inca doi ani in plus", a afirmat Constantin Pricop.

Reprezentantii Primariei sustin ca nici una din cele peste 70 de strazi intrate in "marea asfaltare" nu a fost inca receptionata. "Toate lucrarile sint verificate periodic de cei de la Inspectoratul de Stat in Constructii. Inspectorii sint extrem de exigenti, ceea ce este foarte bine pentru noi. Daca lucrarea nu este buna, firmele trebuie sa o refaca pe cheltuiala lor. De foarte multe ori, la diferite faze determinante, firmele au fost obligate sa refaca lucrarile. Pe noi ne intereseaza ca la receptia lucrarilor strazile sa fie conforme specificatiilor tehnice", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Lucrarile de modernizare a strazilor din municipiu sint realizate de patru societati: Citadin, Euroconstruct Grup, SCCF Grup Colas si Compania Feroviara Cimpulung. Valoarea initiala a contractului a fost de 33 milioane lei, fara TVA. La sfirsitul anului trecut, Primaria a propus majorarea contractului.

Astfel, contractul initial a fost suplimentat cu lucrari in valoare de aproximativ 16 milioane lei, fara TVA. "Eu nu neg ca sint si probleme la aceste lucrari, dar ele nu sint receptionate, iar garantia de buna executie este depusa de firme la noi. Sint aproximativ doua milioane lei ca garantie", da asigurari ca totul va fi bine directorul Chirica.

Comentarii