Nimeni nu e de gasit la firma care detine „microbuzul mortii”

duminică, 16 august 2009, 23:00
4 MIN
 Nimeni nu e de gasit la firma care detine „microbuzul mortii”

Tragedia din localitatea Scinteia scoate la iveala mai multe nereguli in activitatea firmei de transport careia ii apartinea microbuzul. Soferul, Petrisor Apostu (26 de ani), nu era angajat cu forme legale la societatea ValCris SRL. "Eu am avut o intrevedere vineri seara, dupa producerea accidentului, cu unul dintre cei doi administratori ai firmei, care mi-a spus ca soferul nu avea forme de angajare", a spus Cristian Foia, seful Agentiei Judetene a Autoritatii Rutiere Romane (ARR). Verificarile preliminare facute de Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) au confirmat ca tinarul lucra ca sofer fara forme legale, urmind ca in cursul zilei de astazi sa fie facute verificari suplimentare. ITM va ancheta tragedia ca "accident de munca", chiar daca soferul nu era angajat legal, pentru ca atit martorii, cit si politistii din comuna au afirmat ca microbuzul facea curse regulate Iasi- Scinteia. In plus, inspectorii ITM vor verifica si daca vreunul dintre pasageri se indrepta catre locul de munca, in acest caz fiind considerat tot ca accident de munca. Potrivit autoritatilor, multe din verificari nu au putut fi facute pina acum, pentru ca la sediul societatii ValCris nu a fost nimeni de gasit. "Nu reusim sa gasim pe nimeni la firma. Unul din administratori, cel cu care am discutat vineri seara, a motivat ca urmeaza sa fie audiat la Parchet si ca asteapta inmormintarea victimelor accidentului. Microbuzul este licentiat pe firma respectiva, dar nu avea voie sa circule pe zona respectiva. Unul dintre administratorii societatii este unic administrator al unei alte societati, care are doua trasee in zona Scinteia", a mentionat seful ARR Iasi. Astfel, conform anchetatorilor, unul dintre patronii firmei ValCris, Ionel Dumitriu, este unic administrator la SC Izvorasul. ValCris are licente de executie pentru transport de persoane pe trasee din zona Pascani, in timp ce Izvorasul deserveste doua trasee din zona Scinteia. Este posibil ca patronul celor doua firme sa fi suplimentat traseul Scinteia – Iasi cu microbuzul implicat in accident. "Deocamdata este doar o supozitie ca a vrut sa suplimenteze traseul. Nu avem date certe despre acest lucru. Administratorul nu a dat inca lamuriri despre ce cauta microbuzul in zona Scinteia", a mai adaugat Foia.

"Soferul a fost total indiferent fata de pericol"

In paralel cu verificarile facute la societatea de transport, procurorii Curtii de Apel, care efectueaza ancheta in cazul catastrofei, au decis inceperea urmaririi penale impotriva soferului microbuzului. "Incadrarea provizorie este de ucidere din culpa, dar avem in vedere si o alta incadrare, aceea de catastrofa feroviara. Aceasta presupune verificarea modului in care si-a indeplinit atributiile de serviciu personalul din cadrul CFR. Se verifica pe de o parte modul in care si-au desfasurat activitatea, iar pe de alta parte starea instalatiilor de semnalizare si tot ce tine de sistemul de rulare pe calea ferata. Din primele verificari a rezultat ca instalatiile functionau", a declarat procurorul Mihai Covalciuc, cel care conduce ancheta in cazul tragediei. Primele date adunate pina acum duc la concluzia ca soferul a ignorat in mod inexplicabil semnalele de avertizare. La trecerea peste calea ferata unde s-a produs accidentul exista trei linii de circulatie, iar pina la momentul impactului, microbuzul traversase deja doua dintre acestea. "A fost autorizat sa transporte persoane. A ignorat in asemenea masura semnalele acustice si luminoase la o bariera cu vizibilitate, pe timp de zi. Primele doua fire de cale ferata pe care le-a traversat i-au oferit timpul necesar pentru asigurare la traversarea celuil de-al treilea fir. Este greu de inteles si este un indiciu ca el a dat dovada de o neglijenta. A fost total neatent, total indiferent fata de pericol", a mai precizat procurorul Covalciuc. Procurorii il asteapta astazi la audieri pe Ionel Dumitriu. In plus, anchetatorii vor sa il reaudieze si pe mecanicul trenului. "Luam sub rezerva primele declaratii, pentru ca era si el in stare de soc", a motivat procurorul Covalciuc. Potrivit anchetatorilor, inainte de impact, mecanicul locomotivei a pus miinile la ochi, astfel ca informatiile furnizate de acesta despre accident este posibil sa nu fie conforme cu realitatea. O concluzie preliminara despre modul in care s-a petrecut accidentul de la Scinteia va fi formulata in aproximativ doua saptamini, incercindu-se si depistarea cauzelor acestuia.

32 de permise ridicate la trecerea caii ferate

Politistii de la Rutiera spun ca numai anul acesta au ridicat 32 de permise pentru nerespectarea semnalizarii sau a semnalelor de trecere la nivel cu calea ferata. "Suspendarea dreptului de a conduce se face pe o perioada de 90 de zile, fara posibilitatea reducerii perioadei de suspendare", a precizat subcomisarul Ioan Manole, din cadrul Politiei Rutiere. Coform politistilor, au fost ridicate permise de conducere inclusiv la treceri peste calea ferata prevazute cu semibariere, cum este cea de la BJATM, care face legatura dintre Canta si Pacurari si unde o parte din soferi au facut slalom printre acestea. Potrivit datelor din evidentele Politiei Rutiere, in primele sapte luni ale anului au fost date peste 1.600 de amenzi pentru lipsa atestatului, in cazul soferilor care efectuau transport de persoane, incluzind taximetristii. Amenda este intre 9 si 20 de puncte amenda (486 – 1080 lei), fara a fi acordate si puncte de penalizare.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii