Si soferii sint vinovati in cazul tragediei cu tramvaiul scapat de sub control

Subtitlu

marți, 09 august 2011, 12:49
3 MIN
 Si soferii sint vinovati in cazul tragediei cu tramvaiul scapat de sub control

Expertii care s-au ocupat de analizarea tragediei rutiere care a avut loc la finele lunii martie in Copou au concluzionat ca si soferii care au oprit pe linia de tramvai la semafor puteau evita producerea accidentului.

Potrivit unor surse judiciare, specialistii care au efectuat expertiza criminalistica au precizat ca vatmanul Cristian Diaconu nu a frinat la timp si ca frinele tramvaiului au functionat la parametrii normali. Aceiasi specialisti au mentionat insa ca masinile oprite la semaforul din apropierea Bibliotecii Centrale Universitare (BCU) nu aveau ce cauta pe linia de tramvai.

"Accidentul putea fi prevenit si de catre conducatorii auto care au oprit la semafor pe banda a doua de mers, unde se aflau sinele de tramvai", au mentionat specialistii in expertiza.

Pe de alta parte, reprezentantii Politiei Rutiere afirma ca nu este interzisa circulatia sau stationarea pe aceeasi banda pe care se afla linia de tramvai. "In legislatia noastra nu este interzisa circulatia sau stationarea pe liniile de tramvai, cu conditia ca vehiculul sa nu impiedice circulatia tramvaielor. Dar, daca prima banda este ocupata, masinile pot stationa si pe banda a doua, pe care se afla, sa spunem linia de tramvai", a declarat ieri inspectorul principal Dragos Moisuc, din cadrul Politiei Rutiere iesene.

Acelasi lucru il afirma si procurorii ieseni. "Din cite stiu, exista posibilitatea de a circula si stationa la semafor pe aceeasi banda pe care se afla linia de tramvai, acest lucru nefiind interzis prin lege", a precizat Cornelia Prisacariu, prim-procurorul Parchetului de pe linga Tribunalul Iasi.

O singura masina se mai afla in mers: Mercedes-ul rula cu 6 km la ora

In acelasi timp, specialistii care au efectuat expertiza in acest caz au adaugat ca viteza de deplasare a tramvaiului a fost de aproximativ 54 de kilometri la ora si ca frinele ar fi trebuit actionate mai din timp. Pe de alta parte, expertii au constatat ca, in momentul impactului, si Mercedes-ul care se afla in fata tramvaiului se deplasa cu viteza de 6 km la ora.

In repetate rinduri, s-a vehiculat ideea ca vatmanul s-ar fi luat la intrecere cu soferul Mercedes-ului si ca, din acest motiv s-ar fi produs tragedia, deoarece Cristian Diaconu nu ar fi apucat sa frineze la timp si s-a izbit in sirul de masini ce stationau la semaforul de linga BCU. Totusi, in fata anchetatorilor, vatmanul RATP a negat ca s-ar fi intrecut cu vreo masina, pentru a vedea care ajunge primul la semafor. Totodata, specialistii au adaugat ca toate celelalte vehicule implicate in accident nu se deplasau in momentul impactului nimicitor.

Amintim ca, la finele lunii martie, un tramvai condus de Cristian Diaconu s-a izbit violent de un sir de masini in zona BCU. In urma impactului, un agent din Penitenciarul Iasi si-a pierdut viata, iar asistenta medicala a aceleiasi institutii a suferit leziuni grave, ce au necesitat o interventie chirurgicala efectuata in Germania.

Contactata telefonic, avocata Anca Dragoi a declarat ca nu poate comenta rezultatele expertizei. "Noi nu am primit nici pina acum vreo copie dupa expertiza respectiva si nici nu am fost anuntati ca ar fi fost finalizata, astfel incit nu stiu ce sa comentez. Nu pot sa-mi dau cu parerea pe ceva ce inca nu am vazut", a declarat ieri avocata care il reprezinta pe Cristian Diaconu.

Comentarii