Soferi pusi la cazne pe piatra cubica

Subtitlu

miercuri, 16 ianuarie 2008, 02:38
4 MIN
 Soferi pusi la cazne pe piatra cubica

Municipiul a devenit neincapator pentru zecile de mii de autoturisme. Traficul a este infernal in multe zone din oras. Una dintre acestea este si zona Garii. Strada Strapungere Silvestru se afla in administrarea Regionalei Drumuri Nationale si este folosita si ca sosea de centura.

Zilnic traficul este gituit de masinile parcate pe prima banda. Desi strada are mai multe benzi, ea nu poate fi utilizata practic decit pe una singura pe sens, din cauza pietrei cubice dintre liniile de tramvai. Aceasta portiune de drum apartine Primariei. Sefii municipalitatii nu au luat insa nici o masura pentru fluidizarea traficului din zona Garii, desi puteau sa o faca de mult.

Mai mult, eliminarea pietrei cubice si asfaltarea acelei portiuni nu ar fi costat decit aproximativ 500.000 lei, adica doar 0,1% din bugetul local. Lucrarea de pe strada Silvestru a fost prinsa in programul de reabilitare a liniilor de tramvai.

Proiectul, finantat cu un imprumut de la BERD, este insa blocat de mai multe saptamini la faza de adjudecare a licitatiei de executie. Pina la demararea lucrarilor mari, Citadin a inceput deja sa plombeze gropile aparute dupa zapezile din aceasta iarna.

Trei ani pierduti cu cearta dintre Primarie si Guvern

O simpla decizie a municipalitatii ar fi scutit zeci de soferi de imbulzeala din zona Garii. Masura ar fi putut fi luata inca de la inceputul mandatului actualului primar Gheorghe Nichita. Investitia nu ar fi fost nici foarte complexa si nici foarte scumpa, dar ar fi rezolvat o problema majora.

„Nu am primit comanda de la Primarie pentru a asfalta pe strada Silvestru, intre liniile de tramvai. Piatra cubica trebuie scoasa de RATP pentru ca este in inventarul lor. Cred ca asfaltarea portiunii dintre liniile de tramvai ar costa in jur de 400.000 – 500.000 lei", a afirmat Catalin Neculau, directorul Citadin.

Fara aceasta investitie minora, soferii sint limitati la a folosi doar o parte din strada, de la Gara pina aproape de Podul de Piatra. Problemele cu sinele de tramvai continua si pe bulevardul Nicolae Iorga, unde placile de beton ridicate de angajatii RATP nu permit circulatia auto.

„In 2004 era in desfasurare acel proiect al Companiei de Drumuri Nationale. Atit DN 24, cit si DN 28 erau prinse la finantare guvernamentala, iar lucrarile chiar incepusera. Am fi mers in paralel cu lucrarile de la carosabil. Investitiile nu au mai continuat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Astfel, noul guvern desemnat in 2004 nu a mai alocat fonduri pentru reabilitarea celor doua drumuri nationale care traverseaza municipiul. Conflictul dintre Primarie si Compania de Drumuri Nationale privind DN 24 si DN 28 continua si in prezent.

"Ar fi o risipa de bani sa scoatem noi piatra cubica si sa asfaltam"

La fel cum cele doua artere au fost lasate de izbeliste, la fel s-a intimplat si cu piatra cubica de pe strada Silvestru. Acum, municipalitatea a demarat un alt proiect. Inca de la inceputul anului 2006 se pregateste terenul pentru reabilitarea a 15 km de sina. Banii, respectiv 15 milioane euro, au fost imprumutati de Primarie de la BERD. Lucrarile ar fi trebuit sa demareze inca din 2007, dar pina in prezent nici macar nu s-au desemnat firmele care ar trebui sa modernizeze liniile.

„In contractul cu BERD este prinsa si acea portiune. Acum ar fi o risipa de bani sa scoatem noi piatra cubica si sa asfaltam. Ar trebui sa spargem din nou cind se va lucra la schimbarea sinei. Pe bulevardul Tudor Vladimirescu, care este drum national, s-a turnat asfalt intre liniile de tramvai pentru ca acolo nu vom schimba sina prin contractul cu BERD", a precizat Chirica.

Principalele tronsoane de cale de rulare vizate de contractul cu banca europeana sint Tesatura – N. Iorga – Gara – Moara de Foc – Canta, Gara – Arcu – Tirgu Cucu – Elena Doamna, pasaj Alexandru cel Bun – Podul de Piatra, Piata Chirila – Doi Baieti si Elena Doamna – Palat. „Aceste lucrari sint programate a fi terminate in doi ani, adica pina la sfisitul anului 2009", a afirmat Chirica.

Angajatii Primariei au inceput inca din luna ianuarie sa plombeze strazile din municipiu. „Se poate lucra. Trebuie doar sa fie uscat. Pentru a pregati carosabilul, folosim si arzatoare, daca este nevoie. Am inceput sa plombam inca de vineri. Intram pe strazile principale. Nu putem sa lasam oamenii sa isi rupa rotile pina la primavara", a declarat Neculau.

El a mai spus ca angajatii Citadin au intervenit pe strazile Nicolina, Mitropolit Varlaam, Anastasie Panu. „Am dat comanda sa se plombeze si pasarela Bucium. Este drum national, dar nu poate sa ramina asa. O sa trimitem factura celor de la Regionala de Drumuri Nationale. Mai este de lucrat pe pasarela. Nu am primit nici o instiintare de la regionala privind posibile investitii pe DN 24 si DN 28", a adaugat Chirica.

Comentarii