Boc: Liderii opozitiei si-au batut cuie in talpa cu motiunea simpla pe transporturi

vineri, 18 noiembrie 2011, 14:53
3 MIN
 Boc: Liderii opozitiei si-au batut cuie in talpa cu motiunea simpla pe transporturi

"Cred ca si-au batut cuie in talpa, pentru ca va fi ocazia excelenta pentru actualul ministru al Transporturilor sa demonstreze cu cifre si fapte ce s-a facut in acest mandat spre deosebire de cei cinci kilometri de autostrada pe care i-au facut liberalii in perioada anterioara", a spus Boc, la postul public de radio.

El a sustinut ca Romania, alaturi de Polonia, a alocat cei mai multi bani pentru infrastructura dintre statele UE, iar in intervalul 2009-2011 au fost construiti 90 kilometri autostrada, la care se adauga lucrari la mai multe centuri ocolitoare.

Deputatii vor dezbate, luni dupa-amiaza, motiunea simpla initiata de PNL si PSD intitulata "Panglicile doamnei ministru Boagiu", a anuntat, miercuri, secretarul Camerei Dumitru Pardau (PDL).

USL a precizat ca motiunea simpla impotriva ministrului Transporturilor se refera la gradul redus de absorbtie a fondurilor europene si la faptul ca, in pofida promisiunilor Guvernului Boc, s-au construit foarte putini kilometri de autostrada.

Semnatarii motiunii simple arata ca reprezentantii PDL au ocupat functiile de ministru al Transporturilor aproape jumatate din perioada post-decembrista, precizand ca Traian Basescu, Anca Boagiu, Gheorghe Dobre si Radu Berceanu au decis asupra dezvoltarii infrastructurii de transporturi din Romania timp de 10 ani si 7 luni.

Potrivit sursei mentionate, "performanta" Ministerului Transporturilor si a Guvernului Boc in materie de infrastructura rutiera in al treilea an de mandat de guvernare tine de finalizarea a celor 52 de kilometri din autostrada Transilvania, a mai putin de 20 de kilometri din soseaua de centura a Sibiului, precum si a unei portiuni din centura Constantei si a tronsonului Medgidia – Constanta, acestea din urma insumand 21 kilometri.

In textul motiunii se apreciaza ca, in mandatul ministrului Boagiu, atribuirea contractelor de lucrari s-a facut pe criteriul "pretul cat mai ridicat", acest fapt devenind o regula oficiala a politicii Ministerului Transporturilor.

Semnatarii motiunii considera, totodata, ca PDL ar trebui sa-si asume responsabilitatea privind cresterea nejustificata a costurilor si nerespectarea termenelor prevazute de contractul cu Bechtel gestionat prin ministrii Anca Boagiu, Radu Berceanu si Gheorghe Dobre.

Motiunea simpla atinge si tema transportului feroviar, deputatii USL apreciind ca decizia vanzarii pachetului majoritar de actiuni de la CFR Marfa luata de CSAT naste suspiciuni. Opozitia considera ca o privatizare a CFR Marfa in conditiile actuale ar fi mai mult decat paguboasa pentru statul roman.

In ceea ce priveste transportul aerian, deputatii USL arata ca Tarom a inregistrat in 2010 cea mai mare pierdere de dupa 1990 si critica lipsa oricarei strategii in privinta TAROM, in special in directia castigarii unei cote de piata semnificative la nivel regional, continental si international.

Semnatarii motiunii simple arata ca Ministerul Transporturilor este pe ultimul loc, cu un procent de aproximativ 3%, in ceea ce priveste absorbtia fondurilor europene, ceea ce este de natura sa duca la agravarea situatiei economice a tarii si la pierderea banilor europeni.

Deputatii USL cer clarificarea rapida din partea ministrului Anca Boagiu a aspectelor prezentate in textul motiunii simple si precizeaza ca nu isi fac sperante in privinta unei eventuale demisii.

Deputatii semnatari subliniaza ca, in urma dezbaterii acestei motiuni, isi doresc sa vada, in primul rand, o schimbare de atitudine a celor care decid managementul transporturilor si infrastructurii in Romania. (Mediafax)

Comentarii