UPDATE: Apostu stabilea „intalnirile conspirative” in parking-ul Primariei Cluj-Napoca

miercuri, 16 noiembrie 2011, 14:25
6 MIN
 UPDATE: Apostu stabilea „intalnirile conspirative” in parking-ul Primariei Cluj-Napoca

Potrivit documentului citat, Apostu a utilizat "un numar impresionant de aparate telefonice mobile, la care schimba cartelele cu mare frecventa", intrucat la domiciliul si la biroul primarului au fost descoperite, in urma perchezitiilor 17 telefoane mobile.

De asemenea, se precizeaza ca Sorin Apostu a stabilit "intalniri conspirative cu invinuitii din dosar", acestea avand loc in parking-ul Primariei municipiului Cluj Napoca, la etajul 5, locatie aflata in afara oricarui control al autoritatilor, iar pentru emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor de reabilitari de drumuri, solicita prezenta administratorului societatii Kiat Group (cea care realizeaza lucrarile in baza contractului incheiat cu Primaria Cluj Napoca) la domiciliul sau, intalniri la fel de "conspirate".

Potrivit motivarii, Apostu mergea in vacante exotice impreuna cu oameni de afaceri care au in derulare contracte cu primaria, deplasari pe care incearca sa le ascunda, plecand separat de membrii familiei sale, cu avioane diferite, fara bagaje, pentru a nu atrage atentia, cum este vacanta in Dubai din perioada 20-25 octombrie 2011, petrecuta cu familia lui Simion Muresan, patronul Electrogrup SA, societate care deruleaza cu Primaria un contract incheiat in anul 2010 in valoare de 1.000.000 de euro.

Totodata, primarul din Cluj-Napoca tine legatura cu unii oameni de afaceri, invinuiti si ei in acest dosar, numai pe anumite cartele telefonice, toti avand interese legate de Primaria municipiului Cluj-Napoca si incearca, prin sotia sa, sa ascunda urmele "faptelor ilicite", mai spun procurorii in propunerea de arestarea preventiva a lui Sorin Apostu, continuta in motivarea Curtii de Apel Cluj care a decis arestarea primarului clujean.

Conform sursei citate, Apostu folosea cartele telefonice dedicate pentru a tine legatura cu inculpatul Calin Stoia si cu invinuitii din dosar Simion Muresan, administrator al SC Eletrogrup SA, si Mustafa Bekar, administrator al Kiat Group SA, iar invinuitii, la randul lor, comunica pe acele cartele numai cu primarul.

"Este evident ca, tot acest efort de conspirativitate, a fost facut tocmai pentru a ascunde natura relatiilor existente intre ei, si nu pentru ca cineva ar fi oripilat ca inculpatul se cunoaste cu invinuitii (doar toti au contracte in derulare cu primaria, deci este de presupus ca se cunosc), ci pentru ca, relatiile lor reale sunt cointeresate material, sunt esentialmente ilicite, iar ascunderea acestui ilicit s-a facut cu foarte multa minutiozitate. Daca activitatile lor ar fi unele oneste, transparente, este evident ca tot acest efort de ascundere nu ar mai avea loc", se arata in motivarea Curtii de Apel Cluj.

Sorin Apostu a folosit serviciile unui barbat, P. L., pentru "upgradarea" telefonului sau, pentru schimbarea IMEI-ului acestuia, "urmarind in mod evident sa nu poata fi interceptat".

De asemenea, intr-una din discutiile sale, inculpatul Calin Stoia ii spune unui cunoscut de-al sau ca el foloseste numai cartele telefonice preplatite, ca are mai multe telefoane, ca foloseste o cartela cateva zile apoi o arunca, inlocuind-o cu o alta, pentru a se asigura ca nu este supravegheat.

"Calin Stoia: Ba, solutii ar fi. Imi dai tu un numar si te sun eu de pe alt numar. As putea vorbi, stii.

B.: Da. Iti trimit eu pe Facebook.

Calin Stoia: Numai maine, ca eu am acasa vreo trei telefoane din astea cu cartela, stii? Le iau, le arunc. Folosesc cartele si o arunc.

B.: OK.

Calin Stoia: Imi dai un numar de telefon si te sun eu de pe un numar de acolo si putem vorbi. …."(discutie din 25 august 2011)

O alta convorbire purtata de inculpatul Calin Stoia arata ca Apostu stabileste la telefon doar datele si punctele de intalnire, face comunicari succinte, iar singura varianta apreciata ca "sigura" este discutia personala, "in locuri considerate apte in protejarea confidentialitatii". Astfel, dupa ce in cursul lunii septembrie 2011, omul de afaceri B. H. i-a cerut lui Calin Stoia sa intervina la primarul Sorin Apostu pentru a "obtine cu urgenta" o autorizatie, Stoia ii spune interlocutorului sau ca astfel de discutii trebuie purtate personal, pentru ca "asa functioneaza sistemul…nu se pot vorbi prin telefon acest gen de probleme":

"Calin Stoia: Nu, nu pot, eu pe telefon cu el nu pot vorbi.

B. H.: Nu, nu, nu sa vorbesti, da’ ii trimiti un SMS cu un numar.

Calin Stoia: Nu exista, nu exista. Crede-ma, ca nu vreau sa… asa ii, asa functioneaza…

B. H.: Am inteles, eu te-am intrebat m-am gandit la o varianta.

Calin Stoia: Daca… deci singura varianta care functioneaza in afara de mine daca ma duc la el este sa te duci tu, caci te cunoaste, stie ca esti prietenul meu, stie cine esti si daca tu te duci si-i spui domnule, acolo, frumos. Iti spune vino la 10:30, te primeste instantaneu, deci nu exista sa stai, maxim 5 minute…

B. H.: Da.

Calin Stoia: Da. Intri frumos, ii spui buna ziua, domnu’ X, am o problema pe care nu stiu cum s-o rezolv………………………………….."

In motivarea Curtii de Apel Cluj se mai arata ca Apostu isi stabilea intalnirile cu invinuitii prin convorbiri cu continut eliptic, insa fiecare din interlocutori intelegea exact sensul comunicarii si locul de intalnire.

Astfel, in doar cateva secunde vorbite cu inculpatul Calin Stoia ii cere acestuia sa se intalneasca "sus" sau "acolo", locatia fiind aceeasi, Restaurantul "T." din Cluj Napoca, locul unde "au multe de vorbit si de cunoscut".

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu, retinut pentru luare mita de mita in forma continuata, si directorul general al Brantner Romania, Calin Stoia, au fost arestati preventiv pentru 29 de zile, in noaptea de 10 spre 11 noiembrie, in baza unor mandate emise pe numele lor de Curtea de Apel Cluj.

Potrivit DNA, Sorin Apostu a primit, in perioada 2009-2011, 94.000 de euro pentru a incheia contracte de salubrizare si asigurare a parcului auto al regiilor subordonate CL Cluj, banii fiind incasati de la firmele beneficiare ale contractelor prin cabinetul de avocatura al sotiei sale.

Sotia primarului municipiului Cluj-Napoca, Monica Undina Apostu, este si ea invinuita in acest dosar, fiind audiata aproximativ cinci ore de catre procurorii anticoruptie in cursul dupa-amiezii de miercuri.

In acest dosar sunt invinuiti pentru dare de mita si oamenii de afaceri Simion Muresan (Electrogrup), Calin Stoia (director general al Brantner Romania), si Mustafa Bekar (asociat la Kiat Group Construct).

Firma Brantner – Veres a castigat, alaturi de compania Rosal Grup, licitatia organizata de Primaria Cluj-Napoca, in 4 iunie 2009, privind concesiunea serviciului de salubrizare menajera, fiecare adjudecandu-si un sector al municipiului.

Potrivit reprezentantilor Primariei clujene, semnarea contractului de concesiune trebuia sa aiba loc in 15 iulie 2009, dar a avut loc abia in 28 iulie 2010 si a intrat in vigoare trei luni mai tarziu, deoarece licitatia a fost contestata la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) de mai multe societati care au participat la ea. CNSC si-a declinat competenta catre Tribunalul Cluj. La randul sau, Tribunalul Cluj a declinat competenta catre CNSC.

Curtea de Apel Cluj a stabilit, in final, ca CNSC este competent in solutionarea litigiului, iar in urma unei decizii date s-a stabilit ca Rosal Grup si Brantner-Veres sunt castigatorii licitatiei.

Potrivit reprezentantilor Primariei, castigatorii licitatiei au fost selectati in functie de tarifele de colectare ofertate, care au avut o pondere de 60 la suta in calcularea punctajului final, de propunerea tehnica – pondere de 30 la suta, si de redeventa platita catre Primarie, cu pondere de 10 la suta din punctajul final. Cel mai mic pret de colectare, de cinci lei/persoana/luna, l-au oferit societatile Brantner-Veres si Rosal Grup. In ceea ce priveste redeventa, Brantner-Veres a oferit 51.000 de euro pe an pentru Primarie, la fel ca si Rosal.

Sectorul gestionat de compania de salubritate Bratner-Veres include 435 de puncte gospodaresti.

Cele doua societati, Brantner-Veres si Rosal, au primit in concesionare serviciul de salubritate pe o perioada de opt ani, cu posibilitatea extinderii contractului pentru o perioada de inca patru ani. Conform caietului de sarcini, Rosal si Brantner au obligatia de a realiza o serie de investitii in modernizarea si amenajarea de puncte gospodaresti, care sa permita depozitarea selectiva a deseurilor menajere, pe categorii.

Societatea Brantner-Veres a luat fiinta din societatile Napoget si Salprest, care se ocupau cu salubritatea in Cluj-Napoca in urma cu mai multi ani. Napoget a fost cumparata de Brantner, iar Eugen Veres a preluat Salprest, ulterior cele doua firme fiind unificate sub numele Brantner-Veres. (Mediafax)

Comentarii