Mincare pe care?

luni, 16 martie 2009, 16:35
4 MIN
 Mincare pe care?

* Ieri ne-am luat cu Fondul Monetar International, cu finantele, cu banii, cu astea, cu opiniile romanilor despre aceasta problema de interes national, si am uitat tocmai de lucrurile marunte, de micile frinturi de viata – care reprezinta, de fapt, caramizile existentei noastre. Se stie din batrini ca un singur "na-ti!" face mai mult decit o mie de "ti-oi da" si ca vrabia din mina poate fi gatita si mincata mai repede si mai sigur decit cioara din par. Pina la banii FMI, sa ne vedem de lipsa banilor din portofelele noastre; daca ne e foame, putem deschide televizorul, nu?

* Inainte de toate, trebuie sa spunem ca un bun coleg si prieten a venit cu o idee geniala, pentru care Marko Bela ar trebui sa-i plateasca greutatea sa in forinti: asa cum irlandezii sarbatoresc cu fast si verdeata ziua de 17 martie, sarbatoarea Sfintului Patriciu (Patrick’s Day), si ungurii ar fi trebuit sa sarbatoreasca pe 15 martie Ziua Sfintului Papriciu (Paprik’s Day)!

* Ca sa revenim la cotidianul televizat, va spunem ca intr-o seara din ultimul week-end am prins la televizor (si am revazut dupa aia pe Internet, fiindca era pus clipul pe mai multe site-uri) niste imagini filmate de un cameraman al Politiei in timpul descinderii la un bordel clandestin, unde niste tinere se prostituau ca-n Tirgul lui Cremene. A fost si acolo o intrare in forta a mascatilor cu cagule pe fata (stiti cum racnesc ei: "Politia! Nu misca nimeni! Culcat! Miinile la ceafa! Etc!"), dar am avut senzatia ca fetele dinauntru n-au parut prea surprinse, ci mai degraba plictisite la culme – cascau, isi priveau unghiile si faceau niste gesturi care sugerau "Iar astia?". In domeniul lor de activitate (care va primi o gura de oxigen, datorita modificarii Codului Penal), cel mai vechi din lume, descinderile fac parte din meserie, fiind la fel de banale ca aparitia controlorului in tren. Normal ca orice prostituata se asteapta ca, din cind in cind, sa apara mascatii, care sa inceapa a striga – exact cum se asteapta oamenii ca, in seara de 31 decembrie, sa apara uratorii, care sa inceapa a ura. Ce impact mai poate avea o asemenea descindere? Daca se vrea intr-adevar surprinderea infractorilor, trebuie umblat putin la surubul psihologiei: cum ar inlemni toti, cind in apartamentul unor traficanti de droguri ar navali mascatii, purtind masti de Mickey Mouse, de iepuras sau de Mos Craciun si strigind "Olarioooo!", "Ho-ho-ho!" sau facind ca Woody, ciocanitoarea buclucasa?

* Sfirsiturile de saptamina contin, logic, materiale de week-end; dintre acestea, multe sint cu cetateni ebrietati – fiindca asta fac multi in week-end: beau cit ii tin bateriile! A fost o faza cu un sofer care botise citeva masini si care zicea ca bause doar o bere; cu acest prilej am auzit din gura unui reporter ca respectivul "a trecut in trompa". Clar ca omul mintea: cum sa bei doar o bere, cind ai ditamai trompa?

* Chiar daca prin zone de deal si de munte mai e zapada si mai e frig, pietele agroalimentare piriie deja sub povara ofertei "Postul Mare – 2009". Exista radacinoase, sint verdeturi de tot felul, exista o bogata gama de urzici si de alte vegetale pline de vitamine, din care un bucatar iscusit poate compune adevarate capodopere, simfonii culinare de primavara. Practic, aici se vede arta, nu la bucatele exotice pe baza de fonfeuri, de la televizor! Am fi curiosi sa-l vedem pe maestrul Jaimie facind un bors de stevie, de exemplu – pariu ca habar n-are! Chestia la care vroiam sa ajungem e ca si acum tot se baga reclame la pungi cu tocaturi de legume uscate, prafuri si cubulete cu arome, cu continut natural, cu gust vegetal sau parfum animal cu arome artificiale identic naturale – etc. Nici noi n-am inteles exact. Pesemne, e ca produsul "Rachiu de mere natural aromatizat sintetic", pe care l-am intilnit cind faceam armata, prin 1986.

* Scriind despre vegetale, ne-am amintit de o mai veche problema a noastra: reclamele la sampoane! De cind pe micile ecrane baga reclame la detergenti de par cu urzici, salvie, kiwi, oua, bere, vitamine, ovaz, drojdie, mar verde, levantica, minerale marine sau petrol, am ajuns sa ne intrebam de ce nici un producator nu isi pliaza produsele pe conturul pietei. Noi, de exemplu, daca am fi producatori de sampoane, am scoate acum pe piata sampoanele cu urzici, stevie, loboda, hatmatuchi sau mitisori, sampoane de Postul Mare. Dupa care, pentru Paste, am lansa noua gama de produse "Un mielut in parul tau!". O zi fericita va dorim!

Comentarii