Primaria nu are bani pentru tramvaie

duminică, 21 februarie 2010, 21:58
2 MIN
 Primaria nu are bani pentru tramvaie

Aceste defectiuni aduc in atentie numeroasele probleme cu care se confrunta Eltrans. Deteriorarea caii de rulare si a tramvaielor sunt doua dintre acestea. 

Viceprimarul Florin Ghiorghita a anuntat ca in acest an vor fi inlocuite dalele din beton care includ si sinele metalice de pe Strada Primaverii cu cele existente pe strada Iorga.  Potrivit edilului, operatiunea presupune un efort financiar de 300.000 – 400.000 de lei, in timp ce o cale de rulare noua ar cost un milion de euro pe kilometru.

"Trebuie sa recunoastem ca am luat in calcul si varianta de renuntare la tramvai. Studiul facut de nemti a stabilit ca optima varianta folosirii combinate a tramvaiului si autobuzelor. Probabil daca ei nu ar fi avut de vandut niste tramvaie, varianta cu autobuzele ar fi fost si cea mai convenabila solutie sub aspect economic", a precizat Florin Ghiorghita.

Acesta este sceptic in privinta realizarii unei cai noi de rulare in urmatorii ani. "Este mult mai rentabil la un moment dat sa inchizi si sa incerci sa faci altceva in loc. Pentru ca vrem, nu vrem dalele se vor deteriora, acum am gasit o solutie de compromis pentru Primaverii. Cu siguranta ca anul urmator sau peste doi ani se vor deteriora dalele pe Calea Nationala si nu vom mai avea solutie", a concluzionat Florin Ghiorghita.   

Program de modernizare demarat la Iasi  

La Iasi a fost demarat un program de modernizare a caii de rulare a tramvaielor in baza unui imprumut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD). In baza contractului de inlocuire a peste 16 kilometri de sina, BERD a acordat 15 milioane de euro, contributia Primariei fiind de aproximativ cinci milioane de euro. Practic, in doi ani de investitii masive, s-a inlocuit un sfert din sina existenta in Iasi.

Municipalitatea ieseana nu mai are bani pentru reabilitarea celorlalte trei sferturi sau pentru cumpararea de tramvaie noi. Doar pentru terminarea reabilitarii sinei de tramvai ar mai trebui 75 milioane euro, iar pentru inlocuirea parcului de tramvaie inca aproximativ 150 de milioane de euro.

  

Sursa: Monitorul de Botosani

Comentarii