Taxa a furnizorului de gaz contestata

miercuri, 26 octombrie 2011, 22:07
2 MIN
 Taxa a furnizorului de gaz contestata

O parte dintre clientii furnizorului de gaz se declara nemultumiti de taxele din afara celor prevazute in contractele incheiate. Mai exact, mai multe persoane au reclamat ca, dupa ce au fost debransate de la retea pentru neplata facturilor, au achitat restantele si penalitatile, au trebuit sa plateasca taxa de rebransare de 120 de lei si o alta de 380 de lei. Banii ar reprezenta o garantie, care nu ar fi prevazuta in contract. Specialistii in protectia consumatorilor sustin ca relatia dintre consumator si furnizor este stabilita de contract, iar orice prevedere aplicata in afara contractului poate fi contestata in instanta. „Clientii nemultumiti pot depune plangeri la instanta sau la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor", a declarat Gheorghe Ciubotaru, presedintele Asociatiei Consumatorilor Europeni.

Reprezentantii E.ON Gaz sustin ca taxa in cauza respecta legislatia in vigoare. „Regulamentul privind accesul la sistemele de distributie a gazelor naturale prevede ca, in cazul in care furnizarea gazelor naturale a fost sistata pentru neplata, aceasta poate fi reluata dupa ce consumatorul achita integral datoriile, reprezentand contravaloarea gazelor naturale consumate si a penalitatilor, a tarifului aferent deconectarii-reconectarii si, totodata, se constituie o garantie financiara", se arata intr-un comunicat E.ON Gaz. 

Reprezentantii companiei mai sustin ca in cazul clientilor casnici aceasta garantie financiara este echivalenta cu contravaloarea a 300 de metri cubi de gaze naturale, iar pentru clientii non-casnici cu cea a consumului mediu lunar. „Sumele constituite cu titlu de garantii se depun in conturi speciale la banci si se returneaza consumatorului daca acesta se dovedeste a fi bun-platnic doi ani consecutiv", se mai arata in comunicat. (Sursa: Monitorul de Botosani)

Comentarii