Firma amendata cu 5 000 de lei pentru „plimbarea in service” a clientilor

miercuri, 18 februarie 2009, 20:32
2 MIN
 Firma amendata cu 5 000 de lei pentru „plimbarea in service” a clientilor

Dupa ce un nemtean a achizitionat un telefon mobil nou, bunul respectiv s-a defectat, la scurt timp dupa cumparare. Stiind ca, in astfel de cazuri, vinzatorul are obligatia de a inlocui bunul respectiv, de a returna banii clientului sau de a trimite produsul in service – dupa cum stabileste de comun acord cu cumparatorul – nemteanul s-a intors cu telefonul mobil la firma de unde il achizitionase. Peripetiile clientului s-au incheiat cu o reclamatie la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) si cu o amenda care a dus la schimbarea radicala a atitudinii vinzatorului, pentru care prevederile legale in vigoare nu reprezentau nicidecum obligatii.

"Persoanei i s-a explicat ca singura posibilitate de remediere a problemei este trimiterea telefonului mobil la un service specializat. Clientul a cerut inlocuirea produsului, insa i s-a spus ca acest lucru nu este posibil. Dupa ce a fost dus la service si returnat cumparatorului, telefonul s-a defectat pentru a doua oara, in perioada de garantie, prezentind acelasi defect ca si prima data. Si in acest caz, vinzatorul a stabilit sa retrimita la unitatea de service bunul defect, insa aceeasi defectiune a survenit pentru a treia oara, la scurt timp dupa intoarcerea produsului din service. Cind i s-a spus ca telefonul va fi trimis pentru a treia oara in service, pentru acelasi defect, clientul s-a adresat institutiei noastre", a declarat Nicoleta Nica, purtator de cuvint al OJPC Neamt.

Inspectorii OJPC i-au explicat consumatorului ca are dreptul de a cere inlocuirea telefonului mobil sau returnarea celor citeva mii de lei date pentru produsul respectiv, insa clientul a explicat ca, desi a cerut vinzatorului acest lucru, a fost refuzat.

"Clientul a cerut in scris vinzatorului inlocuirea produsului defect, dar si in fata unei cereri scrise, reprezentantii magazinului au refuzat aceasta solicitare, cu toate ca era dreptul consumatorului, stabilit prin lege. In aceste conditii, persoana s-a adresat din nou institutiei noastre, iar o echipa de inspectori a verificat sesizarea clientului la sediul firmei in cauza. Cum sesizarea a fost intemeiata, agentul economic a fost sanctionat cu o amenda de 5 000 de lei. La doua ore dupa ce inspectorii OJPC au verificat sesizarea la magazinul respectiv, angajatii magazinului l-au contactat pe client, spunind ca sint de acord sa ii inlocuiasca mobilul defect", a mai spus Nicoleta Nica.

Inlocuirea produsului respectiv nu i-a scapat pe reprezentantii magazinului de amenda de 5 000 de lei, pe care au si achitat-o, dupa citeva zile. Reprezentantii OJPC Neamt invita consumatorii care se confrunta cu situatii similare sa sesizeze aceste aspecte urgent institutiei.

 

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii