S-au trezit peste noapte fara banii de pe carduri

joi, 12 februarie 2009, 21:12
2 MIN
 S-au trezit peste noapte fara banii de pe carduri

Trei persoane s-au adresat, in ultima perioada, Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt, reclamind ca le-au disparut diverse sume din conturile de card. Doi dintre reclamanti si-au gasit conturile "usurate" de 350, respectiv 1 200 de lei, iar al treilea si-a gasit contul gol cind a mers la un bancomat sa retraga bani. In toate cele trei cazuri, pagubitii au declarat ca nu au retras nici un leu din conturi.

"Avem inregistrate trei reclamatii referitoare la retragerea din conturile a trei persoane a unor diferite sume. In doua cazuri, cardurile de credit au fost utilizate de alte persoane, fara ca titularii sa se prezinte la un bancomat. In al treilea caz, la utilizarea cardului, titularul a constatat ca nu mai are nici un leu in cont. Consumatorii au reclamat la bancile respective situatia creata, solicitind un raspuns. Pina la data formularii reclamatiilor catre institutia noastra, petentii nu au primit nici un raspuns oficial din partea bancilor. Toti cei trei consumatori au fost indrumati sa se adreseze si organelor de politie, pentru efectuarea unor investigatii in aceste cazuri", a declarat purtatorul de cuvint al OJPC Neamt, Nicoleta Nica.

Pentru evitarea aparitiei altor situatii similare, nemtenii sint atentionati sa pastreze cu grija cardurile, sa nu divulge nimanui codul PIN al cardurilor si sa se asigure, atunci cind utilizeaza cardul, ca nu este nimeni in apropiere, care sa poata inregistra ce cod PIN a tastat titularul cardului. Detinatorilor de carduri li se recomanda ca, inainte de a retrage bani, sa solicite o interogare a soldului, dar si chitanta eliberata in urma fiecarei tranzactii. Chitanta trebuie pastrata si, pentru orice neclaritate legata de probleme privind utilizarea cardurilor, clientul trebuie sa se adreseze de urgenta bancii respective.

"Actiunile de cercetare a reclamatiilor de acest gen sint laborioase si necesita mult timp. In plus, nu intotdeauna rezultatul cercetarilor este favorabil consumatorului. In anul 2008, am inregistrat o reclamatie referitoare la o situatie similara celor trei din acest an. In acel caz, nu s-a putut dovedi ca extragerea sumei respective nu a fost facuta de titularul cardului", a mai spus Nicoleta Nica.

 

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii