Protectia Consumatorului ar trebui sa-si schimbe denumirea! Bugetarii inutili

duminică, 29 noiembrie 2009, 20:44
4 MIN
 Protectia Consumatorului ar trebui sa-si schimbe denumirea! Bugetarii inutili

Sub orice critica. Asa se poate caracteriza modul in care unii salariati ai Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului (CJPC) Vaslui rezolva reclamatiile celor nemultumiti de produsele cumparate. Indiferenta si batjocura cu care sunt tratati oamenii care calca pragul acestei institutii pentru a li se face dreptate l-ar revolta pana si pe cel caruia i s-a administrat o doza considerabila de calmante.

Unii angajatii ai CJPC, care mai de care mai rotofei, se misca mai greu ca ochiul mortului si dau cu flit oricarui vasluian venit sa-i "deranjeze" cu o reclamatie. Deja oamenii cunosc destul de bine "eficacitatea" bugetarilor de la CJPC si, pentru a nu fi pusi aiurea pe drumuri, se plang mai intai mass-mediei, apoi se duc la institutia care ar trebui, chipurile, sa-i protejeze.

Vineri, vasluianul Florian Popa a venit la redactia cotidianului Obiectiv de Vaslui imediat dupa ce a constatat cu stupoare ca puiul cumparat in aceeasi zi de la Penny Market arata si mirosea ca o mortaciune, fiind numai bun de ingropat.

"In jurul orei noua, m-am dus la supermarket, la Penny, am cumparat un pui congelat pentru gatit, fara piept, numai pulpele, spatele si aripile. M-am dus acasa, i l-am lasat sotiei si am plecat. Sotia l-a dezghetat, dupa care m-a sunat: «Vino acasa sa-si arat ceva». M-am dus acasa, am vazut puiul in ce stare era. Tot sangerat, cu tuleie si mirosea ingrozitor. N-ai ce manca din el. Nici cainii nu-l mananca. L-am luat si m-am dus cu vorba buna la Penny, dar mi-au spus ca nu sunt ei de vina, ca distribuitorul e de vina, ca ei nu pot sa-mi restituie banii pe pui si nici nu pot sa-l schimbe. Le-am zis ca ma duc la Protectia Consumatorului, dar au zis ca nu-i intereseaza. Am venit intai la dumneavoastra pentru ca stiu de la vecini ca cei de la Protectia Consumatorului nu rezolva nimic. Ma gandesc ca poate se va rezolva. Am dat utimii 20 de lei la Penny Market. Altii nu mai am", a povestit Florian Popa.

Drept dovada, omul ne-a aratat bonul fiscal. Am fost curiosi sa vedem cum rezolva cei de la CJPC Vaslui aceasta situatie.

Institutia din marginea orasului parea pustie. Pe hol, nimeni. In biroul din stanga, nimeni, usa din fata, incuiata, doar in biroul secretarei se lafaia pe un scaun un individ de peste o suta de kilograme, care ne-a intampinat cu o privire plictisita. Cu pasi timizi, Florian Popa s-a apropiat de el, i-a aratat punga cu puiul imputit si a inceput sa-si spuna necazul.

N-a apucat sa se desfasoare, ca bugetarul nostru i-a retezat-o: "De unde ati luat puiul?" Dupa ce a auzit raspunsul, a decretat: "Trebuie sa mergeti in Piata Traian, la medicul veterinar, sa faca analize, iar daca puiul nu este in regula, sa mearga sa rezolve situatia. Daca nu-l gasiti, veniti inapoi si faceti o reclamatie scrisa, lasati bonul si puiul, dar sa stiti ca pana miercuri nu se poate rezolva nimic".

– "Si eu ce fac intre timp? Pierd si banii, si carnea", a spus Florian Popa.

– "Nu pierdeti banii, daca mergeti la medicul veterinar si acolo se poate rezolva", a replicat plictisitul

– "Pai, de obicei, nu e nimeni acolo", a staruit Popa.

– "Cum sa nu fie? E acolo. Eu, pentru operativitate, iti spun treaba asta. Du-te la veterinar, ca se rezolva, altfel ai de asteptat pana saptamana urmatoare, cand incepe programul din nou", a spus functionarul.

Disperat ca este purtat pe drumuri, Florian Popa a iesit, cu nervii intinsi la maximum. Se inrosise de furie si neputinta. Dupa cateva clipe, a spus: "Politia face ceva in situatia asta! Ma gandesc sa ma duc la Penny si sa le dau cu punga in cap. Daca vine politia, poate sunt bagat in seama".  

De la Ana la Caiafa

Vazand disperarea omului, l-am contactat telefonic pe directorul CJPC, Liviu Cain. Culmea e ca si acesta a spus ca medicul veterinar din Piata Traian trebuie sa rezolve situatia, motivand ca el nu poate face o analiza microscopica si nici nu are oameni disponibili. Simtindu-l neputincios, l-am intrebat care este motivul de nu poate depune omul o reclamatie scrisa in momentul acela, iar directorul ne-a asigurat ca va suna l-a institutie si ii va spune "domnului Constantin" sa-i permita lui Popa sa reclame in scris.

Intr-adevar, Cain a sunat, insa Florian Popa nu s-a mai intors sa depuna plangere si s-a indreptat glont catre medicul din Piata Traian. Aici, a incercat sa intre, insa usa era incuiata. Prin geamurile stropite cu var se vedea o incapere parasita. Am intrebat amandoi in stanga si-n dreapta, insa nimeni nu stia nimic de medicul veterinar. In cele din urma, a aparut femeia care distribuie cantarele in piata si ne-a spus ca pe doamna doctor n-a mai vazut-o de dimineata (se facuse ora 12 deja). Pe deasupra, salariata Primariei Vaslui nici macar nu stia cum o cheama pe doctorita, desi cabinetul medical este la nici doi metri de magazia in care ea lucreaza.

Omul a decis atunci sa mearga acasa sa-si ia masina pentru a se intoarce la CJPC sa depuna reclamatie. Pe la 13.30, directorul Liviu Cain a tinut neaparat sa ne anunte prin telefon ca doua salariate s-au intors de pe teren si vor merge la Penny Market pentru a face un control.

Din surse colaterale am aflat ca ce s-a gasit la Penny Market intrece orice inchipuire – puiul omului era un mizilic fata de cantitatile de carne imputita care trona in galantare. Am aflat ca marfa a fost retrasa de la vanzare, iar patronul societatii s-a ales cu o amenda cu multe zerouri. Asteptam sa aflam si pe cale oficiala, astazi, cum a fost solutionata problema cetateanului Florian Popa.

 

Sursa: Obiectiv de Vaslui

Comentarii