Ratusca cea urita

vineri, 03 februarie 2012, 22:22
2 MIN
 Ratusca cea urita

Echipa Ferrari si-a lansat, ieri, monopostul pentru sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Formula 1, care a impresionat din primul moment prin uriteania lui, dar prezentarea noii masini nu s-a putut face in cadrul unei ceremonii la Maranello, din cauza vremii nefavorabile, ci pe internet. La Maranello erau asteptati aproximativ 300 de invitati, insa acestia au intimpinat dificultati in a ajunge la sediul Ferrari, deoarece in zona ninge continuu de miercuri. Astfel, scuderia a anulat festivitatea si a decis sa faca lansarea pe site-ul propriu.  Monopostul, catalogat ca fiind "urit", este creatia unei echipe coordonate de directorul tehnic Pat Fry, venit la Ferrari la inceputul anului trecut, dupa ce a activat peste 17 ani la rivala McLaren.

Confruntati cu o acuta lipsa de performanta in ultima perioada, oficialii scuderiei au fost nevoiti sa-si asume mai multe riscuri in designul monopostului ca in anii trecuti, optind pentru o abordare agresiva in cazul noului F2012, astfel ca el seamana foarte putin cu cel din 2011.  "Unii au spus ca masina este urita, dar vreau sa precizez ca nu sint obiectiv daca nu impartasesc opinia lor. Totusi, o masina urita este una care nu cistiga, iar una frumoasa este cea care o face. Vreau sa cred ca este o masina frumoasa si ne vom convinge dupa primele curse", a spus Nikolas Tombazis, designerul-sef al Ferrari, intr-un interviu video postat pe site-ul echipei. Si Stefano Domenicali, managerul scuderiei, admite ca masina nu e prea reusita din punct de vedere estetic, dar spune ca acest lucru nu conteaza: "Ei bine, nu e prea frumoasa din punctul meu de vedere, dar asemenea valori nu conteaza in Formula 1. Dupa cum stiti, anumite solutii vin din constringerile regulamenteului si din considerente tehnice. Scopul este sa ducem performantele masinii la maxim. Asta, ca e frumoasa sau urita, nu conteaza".

Cea mai comentata caracteristica este "nasul" inaltat al masinii, ceea ce-i confera aspectul ciudat. "Chiar daca nasul are o forma inestetica, eu cred ca este cea mai eficienta solutie aerodinamica pentru acea parte a masinii", a precizat Tombazis. Ferrari a optat pentru o suspensie fata de tip pull-rod, renuntind la cea push-rod, iar gurile laterale si spatele masinii au fost redesenate. Partea spate este acum mai supla, iar cutia de viteze mai mica. Primul pachet de "imbunatatiri" este programat sa fie instalat pe masina inaintea ultimei sesiuni de teste dinaintea sezonului, programata la Barcelona, in martie, iar urmatorul chiar inaintea debutului din Australia. Ferrari a incheiat anul 2011 pe locul III in clasamentul constructorilor, dupa campioana Red Bull si dupa McLaren-Mercedes, reusind doar o victorie prin spaniolul Fernando Alonso. Acum, Alonso si colegul sau, brazilianul Felipe Massa, vor incerca sa readuca gloria vremurilor bune la Maranello cu F2012. (MEDIAFAX)

Comentarii