Accidentul cu un tramvai scăpat la vale pe Arcu: „Nu este numai vina vatmanului”

marți, 04 februarie 2014, 02:50
2 MIN
 Accidentul cu un tramvai scăpat la vale pe Arcu: „Nu este numai vina vatmanului”

Municipalitatea va face publice în perioada următoare concluziile finale în urma anchetei de la accidentul cu tramvaiul de pe strada Arcu. Până la raportul final, viceprimarul Mihai Chirica a declarat că vina nu îi aparţine în totalitate vatmanului care ar fi pierdut controlul vagonului, ci „este o vină combinată“. Iniţial, edilii au declarat că accidentul a fost provocat de un scurtcircuit la reţea şi că vatmanul din tramvaiul 6 a scăpat vehiculul de sub control, nu a acţionat la timp sistemele de frânare pentru urgenţe şi a intrat în celălalt tramvai care se afla în spate. „Nu am primit răspunsul final al comisiei. Am văzut raportul preliminar. Sunt motive combinate în ceea ce priveşte această anchetă. De principiu, vina nu poate cădea numai asupra vatmanului sau a şefului de secţie sau a revizorului tehnic. A fost, din punctul nostru de vedere, al Primăriei Municipiului Iaşi, din discuţiile avute şi cu primarul, o vină adunată de la mai multe compartimente, inclusiv de la cei care se ocupă de siguranţa circulaţiei şi cei care fac instructajul vatmanilor în mod periodic“, a declarat Chirica.

Concluziile vor fi emise de comisia internă pe care a constituit-o primarul Gheorghe Nichita în aceeaşi zi în care s-a întâmplat accidentul. Comisia a fost formată din doi reprezentaţi de la Direcţia Tehnică a Primăriei şi profesorul universitar Radu Drosescu de la Universitatea „Gheorghe Asachi“.

Aceştia au făcut verificări pentru a decide asupra împrejurărilor în care a avut loc incidentul. Acesta a avut loc în luna decembrie, două tramvaie ciocnindu-se pe strada Arcu. Vatmanul din tramvaiul 6 care se îndrepta spre Piaţa Unirii a susţinut la acea vreme că a rămas fără tensiune în reţea şi a scăpat vagonul la vale. Acesta a izbit partea frontală a unui alt tramvai care se afla în spate şi circula pe traseul 3. În urma accidentului, nouă persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale.

De altfel, şi RATP a început să ia măsuri în urma coliziunii dintre cele două tramvaie. Toţi vatmanii urmează să fie testaţi în practică în cursul acestui an. Aceştia vor face simulări în teren a unor defecte care pot apărea ori la unul dintre sistemele de frânare, la motor sau în cazul lipsei de tensiune în reţea. Conducerea regiei va analiza modul de reacţie a vatmanilor şi în faţa unor situaţii neprevăzute în trafic. Simulările vor avea loc pe timp de noapte, cel mai probabil în zona Pădurii, unde panta liniei de tramvai este ridicată.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii