Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Aeroportul Iași va „alimenta” bugetul CJ cu 2 milioane de lei doar în acest an

GALERIE
Aeroport terminal3
  • Aeroport terminal3
- +

Aeroportul ieşean a urcat două poziţii în patru ani în clasamentul aeroporturilor din ţară.

În plin scandal provocat de controlul de audit dispus de conducerea Consiliului Judeţean la Aeroport, directorul aerogării, Marius Bodea, şi-a prezentat raportul de activitate pe cei patru ani de mandat. „Am avut plăcerea să lucrez cu oameni care excelează în domeniul lor, fiecare compartiment de lucru din cadrul Aeropor­tului fiind un exemplu de profesionalism şi seriozitate. Am reuşit să transformăm Aeroportul într-o afacere a comunităţii. Am convingerea că tot ce s-a întâmplat în ultimii ani a schimbat destinul comu­nităţii noastre, iar efectele modernizării Aeroportului sunt vizibile. Curând, mandatul meu se va încheia. Nu ştiu ce pu­team face mai bine decât am realizat deja, pentru că simt că am dat totul“, a declarat Bodea.

Aeroportul ieşean era alcătuit în 2012 din două terminale, fiind dotat cu o pistă din beton de 1.800 metri, cu durata de viaţă expirată şi o platformă care permitea staţionarea a cel mult patru aeronave. Traficul de pasageri în 2012 s-a ridicat la 176.000 de pasageri, faţă de 393.000 de pasageri, cât avea aeroportul din Bacău, sau un milion de pasageri câţi erau înregistraţi la Timişoara. Aeroportul din Cluj depăşise cifra de 200.000 de pasageri încă din 2005. Singurele curse regulate de pe aeroportul ieşean în 2012 erau spre Bucureşti, Timişoara şi Viena, la care se adăugau în timpul verii curse charter spre Antalya sau Roma. „Puteau fi procesaţi maximum 150 de pasageri pe oră. Era un moment de criză când pe platformă se aflau două avioane în acelaşi timp“, a spus Bodea.

Consiliul Judeţean a demarat în 2013 modernizarea Aeroportului din fonduri proprii, ulterior fiind obţinută şi o finanţare europeană pentru un proiect în valoare de 56 milioane de euro. Rezultatul a fost construirea actualei piste de 2.400 de metri, prima pistă flexibilă din ţară, construirea unui nou terminal, dublarea platformei, care a ajuns la o capacitate de 9 aeronave, şi dublarea numărului de pasageri care pot tranzita Aeroportul. Anul trecut, traficul înregistrat pe aeroportul ieşean a fost de 380.000 de pasageri, depăşind Bacăul, care a scăzut până la 364.500 de pasageri. La aceeaşi dată, aeroportul din Cluj a înregistrat 1,5 milioane de pasageri, din care 1,3 milioane de pasageri pe cursele externe. Se aşteaptă ca aeroportul ieşean să încheie acest an cu 850.000 de pasageri, urmând ca anul viitor cifra să urce la 1,2 milioane. De pe locul şase între aeroporturile din ţară, Iaşul a urcat în patru ani cu două poziţii, plasându-se sub Otopeni, Cluj şi Timi­şoara.

Directorul Aeroportului a apreciat la superlativ şi evoluţia veniturilor înregistrate de acesta. Dacă, în 2012, Aeroportul funcţiona în pierdere, el a trecut în 2015 pe profit, în acest an el urmând să se ridice la aproape 3 milioane de lei. Veniturile aeroportului ieşean s-au cifrat anul trecut la 15,9 milioane de lei, cu puţin peste jumătate din cifra corespunzătoare de la Timişoara, 30,7 milioane de lei. Profitul aerogării bănăţene s-a ridicat anul trecut la aproape 14 milioane de lei, Aeroportul „Traian Vuia“ din Timişoara revenindu-şi după o perioadă neagră provocată de insolvenţa şi apoi retragerea companiei Carpat Air. „Aeroportul Iaşi a devenit o afacere locală, capabilă să trăiască din veniturile proprii şi să ofere ceva comunităţii. Anul trecut am virat către CJ 415.000 lei încasări din chirii şi 165.000 lei cota de profit. În acest an am virat deja 576.000 lei din chirii şi probabil până la sfârşitul anului vor mai fi 115.000 lei, la care se va adăuga cota de profit de 1,5 milioane de lei. Sunt bani care merg în buzunarul public al judeţului“, a precizat Bodea.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri