Cum se va stinge creanţa de 20 milioane euro pe care Fortus o datorează la bugetul local

EXCLUSIV: Pe ce a pus ochii Primăria din ce a mai rămas în curtea Fortus? Iată lista!

vineri, 03 noiembrie 2017, 02:50
2 MIN
 EXCLUSIV: Pe ce a pus ochii Primăria din ce a mai rămas în curtea Fortus? Iată lista!

Este vorba de şapte active. Cel mai valoros: un teren, evaluat la peste 27 milioane de lei.

Municipalitatea vrea să preia şapte active de la Fortus. Potrivit unei situaţii furnizate „Ziarului de Iaşi“ de Primărie, suprafaţa totală a terenurilor, din vecinătatea Parcului Ştiinţific Tehnopolis, ajunge la 23,5 hectare. Cel mai valoros activ este un teren de 7,4 ha pe care se află turnătoria de fontă. Valoarea totală a acestui activ, inclusiv construcţiile speciale, ajunge la 27,4 milioane lei.

Pe poziţia a doua, după valoare, se află terenul de 7,2 ha pe care se află activul „Mecanică grea“ (22,4 milioane lei, inclusiv construcţii speciale). Nu în ultimul rând, alte 3 ha, pe care se află fosta secţie Utilaj Teh­nologic Complex Uşor, au fost evaluate la 14,8 milioane lei. Restul activelor au fiecare o valoare de sub 10 milioane lei: sculărie (1,8 ha – 9,2 milioane lei), depozitul central (1,2 ha – 6,4 milioane lei), modelărie (1,8 ha – 4,4 milioane lei) şi depozitul de răşini (0,9 ha – 2,3 milioane lei).

În buget, creanţa e şi la venituri şi la cheltuieli

În situaţia prezentată de municipalitate se arată că valoarea totală a terenurilor (23,5 ha) ajunge la 55,9 milioane lei, în timp ce clădirile la 28,7 milioane lei, iar construcţiile speciale la 2,4 milioane lei. În total, este vorba de stingerea unei creanţe de circa 87 milioane lei pe care Fortus o datorează la bugetul local. În luna noiembrie, accesoriile pentru întreaga restanţă ajung la 400.000 lei.

În ultima şedinţă a Consiliului Local (CL) a fost aprobată o rectificare bugetară prin care creanţa Fortus a fost introdusă la veniturile bugetului local din taxe şi impozite locale. În acelaşi timp, suma este reflectată la cheltuieli de in­vestiţii, iar şefii oraşului au precizat că prin această metodă se poate face operaţiunea de dare în plată. Însă, în cazul preluării activelor, Primăria va trebui să achite TVA către bugetul de stat, care ajunge la 10,9 milioane lei.

„Împreună cu casa de insolvenţă, am identificat bunuri care să stingă creanţa la zi, de 87 milioane lei. Sunt două legi care guvernează această procedură: codul fiscal şi o lege specială privind darea în plată. Acolo spune clar: stingerea unei creanţe prin dare în plată se face prin transferuri. Noi trebuie să o avem ca o operaţiune financiară, de asta apare şi la venituri şi la cheltuieli, iar la cheltuieli este inclusă şi TVA, pe care noi trebuie să o virăm în contul statului“, declara, zilele trecute, primarul Mihai Chirica.

 

 

Comentarii