Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Posibila reintroducere a cursei aeriene Iaşi -Timişoara. Se vorbeste si de Iaşi - Cluj

GALERIE
marius bodea
  • marius bodea
- +

Marius Bodea pare să viseze cu ochii deschişi: acesta a mărit ieri numărul-ţintă de pasageri pe 2016 la 850.000, de la estimarea precedentă, oricum foarte optimistă, de 700.000. Traficul actual este sub 350.000 de pasageri.

Aeroportul ieşean se pregăteşte să joace în prima ligă a aerogărilor regionale. Directorul Aeroportului, Marius Bodea, a estimat numărul de pasageri care va fi înregistrat în acest an la 835.000, de aproape două ori şi jumătate mai mare decât cel înregistrat anul trecut. În estimările precedente, Bodea menţiona un trafic pe 2016 de 700.000 de pasageri.

„În acest an vor fi înfiinţate mai multe curse, pe care noi le-am anunţat pe măsură ce au apărut. În plus, pentru Timişoara avem cereri exprese de înfiinţare a unei curse şi mizăm pe transformarea ei în realitate în vară sau toamnă. Până la sfârşitul anului vom avea o cursă operaţională spre Madrid. De asemenea, traficul est-vest se anunţă în creştere, pe măsură ce legăturile Iaşului cu vestul devin tot mai necesare, iar altă infrastructură nu avem. Ne gândim şi la o cursă Iaşi - Cluj“, a declarat Bodea.

Chiar dacă estimarea de 835.000 de pasageri se va confirma la sfârşitul acestui an, Iaşul se va afla în continuare la mai mult de cinci ani în urma Clujului. Astfel, Aeroportul „Avram Iancu“ a depăşit un milion de pasageri încă din 2013, iar în 2012 a înregistrat un trafic de 932.000 de pasageri.

Bugetul aeroportului ieşean va fi supus aprobării plenului Consiliului Judeţean în cadrul şedinţei acestuia de mâine. Proiectul de buget din acest an este primul în care la capitolul „venituri din subvenţii“ nu este trecută nicio sumă, Aeroportul urmând să se bazeze în funcţionare exclusiv pe veniturile proprii. Deşi estimarea numărului de pasageri este optimistă, a fost prevăzută o creştere a veniturilor din exploatare de doar aproximativ 20%.

„În fundamentarea bugetului se merge pe o estimare pesimistă când vine vorba de venituri şi pe un maxim când este vorba de cheltuieli. Am trecut creşterea veniturilor la un nivel minimal, care va fi cert realizat, practic pe traficul din 2015“, a precizat Bodea.

Aeroportul şi-a planificat angajarea a încă 11 salariaţi în acest an, urmând să ajungă la un total de 105, cu un salariu mediu brut pe angajat de 3.150 de lei. Pentru acoperirea salariului lui Bodea şi al indemnizaţiei membrilor consiliului de administraţie se prevede în buget o sumă de 410.000 lei, faţă de 140.000 lei cheltuiţi anul trecut.

„În 2015 a fost aceeaşi situaţie. Suma de 410.000 lei ar trebui să acopere şi diverse beneficii acordate pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă, prevăzute de lege. La noi, acestea au fost îndeplinite în fiecare an, dar nu s-a plătit nimic în plus. Legea permite, dar nu obligă CJ să acorde aceste sume. Şi în acest an se vor prevedea 400.000 şi se vor cheltui 140.000“, a explicat Bodea.

Directorul Aeroportului are un salariu net de aproximativ 4.200 de lei lunar.

În acest an, bugetul Aeroportului prevede investiţii de 16,1 milioane lei. Urmează să se finalizeze lucrările de construire a drumului perimetral şi a remizei PSI. Pentru cumpărarea unei autospeciale de degivrare, a uneia pentru îmbarcarea pasagerilor cu dizabilităţi, a unui sistem de parcare cu plată automat şi a altor echipamente se prevăd cheltuieli de 8 milioane lei. Pe lista de investiţii se află şi realizarea unui studiu de fezabilitate privind unirea celor două terminale construite la aeroport în ultimii ani.

„Dacă dinamica numărului de pasageri continuă, T2 trebuie regândit, în linie cu T3. Avem în vedere extinderea T2 şi unificarea cu T3, astfel încât să rezulte un singur terminal, cu două fluxuri. Altfel, consumul de resurse ar deveni mult prea mare pentru toate instituţiile implicate în gestionarea şi securitatea Aeroportului“, a precizat Bodea.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri