PREMIERĂ Aeroportul ieşean, invitat ca exemplu pozitiv la o amplă manifestare a ONU

sâmbătă, 07 noiembrie 2015, 02:55
3 MIN
 PREMIERĂ Aeroportul ieşean, invitat ca exemplu pozitiv la o amplă manifestare a ONU

Aeroportul ieşean a fost invitat la Montreal. Directorul Aeropor­tului, Marius Bodea, a fost invitat la Forumul Aviatic Mondial organizat în ultima parte a lunii de Or­ganizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO), agenţia ONU de reglementare în domeniul aeronautic.  

„Este o veste în premieră pentru Iaşi, şi chiar pentru Ro­mânia. Aeroportul ieşean a fost selectat ca studiu de caz pozitiv, şi este singurul aeroport european care a fost invitat. Aero­portul nostru a ajuns astfel la masa marilor jucători ai lumii din domeniul aeronautic. Este un forum la care vin constructori din domeniu, softişti, autorităţi naţionale, producători de avi­oane. Este o şansă uriaşă pentru regiunea noastră şi pentru Iaşi de a le arăta unde ne aflăm pe hartă şi cine suntem“, a declarat Bodea.

Forumul aviatic va reuni aproximativ 1.500 de participanţi, reprezentanţi ai industriei aeronautice mondiale. În cadrul evenimentului vor fi analizate beneficiile socio-economice aduse de aviaţia civilă, urmărindu-se totodată dezvoltarea metodelor de îm­bunătăţire a relaţiilor între par­tenerii de afaceri şi industria aeronautică. „Intenţionez să prezint la forum partea frumoasă a tot ceea ce s-a întâmplat la Aero­portul Iaşi, pentru că ICAO vor­beşte doar de cifre şi de rezultate, de lucruri finalizate, palpabile, iar noi avem ce să le arătăm. Am convingerea că în lumea aviaţiei civile române vestea va fi primită cu mare mândrie, iar bucuria noastră este că România va privi mult timp Aeroportul Iaşi şi Iaşul ca repere“, a spus directorul Ae­ro­portului.

Conform aprecierii lui Bodea, în lipsa unei autostrăzi care să lege Iaşul de vestul ţării şi a unei infrastructuri feroviare moderne, Aeroportul reprezintă singura deschidere a Iaşului spre exterior, influenţând favorabil turismul, gradul de angajare şi industriile conexe domeniului aeroportuar. Mai puţin optimist s-a arătat directorul Aeroportului în privinţa viitorului proiectului de moder­nizare a aerogării.

Acesta prevede în etapa imediat următoare reali­zarea zonei cargo a Aeroportului, necesară transportului de mărfuri. „Ne place, nu ne place, pentru zona cargo depindem exclusiv de Masterplanul de Transport al României şi de accesarea fondurilor europene. În total, ar fi nevoie de aproximativ 30 de milioane de euro, sumă care ne este inaccesibilă“, a spus Bodea.

Aceasta, în condiţiile în care sumele prevăzute în masterplan pentru aerogara ieşeană nu depăşesc 10 milioane euro. Suma ar putea să acopere practic doar realizarea zonei cargo propriu-zise, nu şi a noului drum de acces spre Aeroport sau prelungirea pistei până la 2.700 de metri. „La transportul de marfă, este nevoie de o lungime mai mare a pistei la decolare. De asemenea, nu poţi duce marfa spre oraş sau să o aduci de acolo pe drumul de la Ciric. Este necesară o nouă cale de acces, dinspre Holboca, aceasta suprapunându-se în proporţie de 80% pe traseul şoselei de centură, care nu s-a mai realizat“, a spus Bodea.

 

Comentarii