Ultima bătălie pentru Aeroport. „Sunt două mari semne de întrebare legate de rezultat”

luni, 25 septembrie 2017, 01:50
4 MIN
 Ultima bătălie pentru Aeroport. „Sunt două mari semne de întrebare legate de rezultat”

Dacă şedinţa extraordinară de astăzi a consilierilor judeţeni va fi scurtă şi liniştită, fiind vorba de modificarea a trei hotărâri adoptate anterior, cea ordinară, care se va ţine mâine la Paşcani, se anunţă plină de scântei.

Asta, dacă reprezentanţii PSD şi PNL nu vor ajunge la un acord în această după-amiază, la dezbaterea pe fond a celui mai fierbinte proiect de pe ordinea de zi: numirea membrilor în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome Aeroportul Iaşi. Disputa se prefigura încă de la începutul săptămânii trecute, imediat după publicarea listei câştigătorilor concursului de selecţie.

„Sunt două mari semne de întrebare legate de acest rezultat”, spune Romeo Vatră, vicepreşedintele PNL Iaşi. „Primul este nominalizarea, ca reprezentant al Consiliului Judeţean, a domnului Mitică Rebegea”, a afirmat liderul liberal, precizând că nu e vorba de calitatea şi profesionalismul acestuia, ci de faptul că „un apropiat al preşedintelui CJ este reprezentantul CJ în Consiliul de Administraţie al Aeroportului”. Mitică Rebegea este administrator special la Moldoforest SA, firmă intrată în insolvenţă în 2012 şi care aparţine familiei lui Maricel Popa. Invocând un posibil conflict de interese, Romeo Vatră a anunţat sesizarea Agenţiei Naţionale de Integritate. „PNL solicită în mod public domnilor Mitică Rebegea şi Maricel Popa să clarifice această situaţie care, din punctul nostru de vedere, poate să constituie un grav conflict de interese”, a declarat Vatră. De cealaltă parte, Maricel Popa a reafirmat că nu s-a amestecat în procedura de selecţie, în timp ce Mitică Rebegea nu a răspuns apelurilor telefonice.

Celălalt semn de întrebare este prezenţa lui Cătălin Bulgariu în componenţa viitorului CA. „Este membru marcant al PSD, dar nu are experienţă managerială – decât ca membru, eventual, în comitetul director al unui post de radio public”, l-a descris succint vicele liberal, făcând aluzie la prezenţa, până la începutul acestui an, a lui Bulgariu în CA a SRR Radio Iaşi. În declaraţiile de avere din 2015 şi 2016, Bulgariu menţiona peste 30.000 de lei la venituri încasate pentru participarea la şedinţele acestui consiliu. Fără să conteste profesionalismul acestuia, Romeo Vatră a adresat public o întrebare comisiei de selecţie: „Care este explicaţia faptului că a fost considerat mai bun decât domnul Mircea Frunză?”. Frunză este membru al actualului CA de la Aeroport care îşi încheie mandatul; el este primul respins, cu 101 puncte acordate la concurs, în vreme ce Cătălin Bulgariu este ultimul admis, cu 103 puncte. „Pentru noi, este clar că domnul Bulgariu a fost «plantat» în Consiliul de Administraţie al Aeroportului”, a conchis Romeo Vatră. El a mai spus că ar fi fost mai utilă prezenţa în CA unui reprezentant al mediului local de afaceri. Vatră a amintit şi de refuzul conducerii CJ, exprimat prin comisia de selecţie, de a transparentiza acest concurs, admiţând ca observatori membri ai societăţii civile sau din rândul consilierilor judeţeni ori făcând publice înregistrările probei interviului. „M-aş fi aşteptat măcar să primesc un răspuns, bun sau rău”, a explicat liderul liberal acest refuz exprimat prin ignorarea cererii PNL, concluzionând că e încă o dovadă că tot concursul a fost făcut doar pentru preluarea controlului asupra CA al Aeroportului.

Încă două funcţii la Aeroport

Dacă noul CA va fi instalat oficial, schimbarea conducerii Aeroportului va determina înfiinţarea a două noi funcţii – de director general şi director operaţional. Până acum, ele erau asimilate preşedintelui, respectiv vicelui Consiliului de Administraţie. Începând cu noul consiliu, administratorii nu vor mai avea puteri executive, dar CA este cel care îi va numi pe cei doi directori, pe bază de concurs. Contractele se încheie pe o perioadă de patru ani, dar fără să depăşească mandatul Consiliului de Administraţie. Schimbarea de regulament urmează să fie de asemenea aprobată în şedinţa de mâine a CJ.

Un proces de milioane

Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de marţi a CJ se mai află un proiect legat de Aeroport. Firma gălăţeană Vega 93, care a făcut parte din consorţiul care a construit pista de 2.400 de metri a aerogării ieşene, cere în instanţă o sumă uriaşă pentru lucrări suplimentare pe care susţine că a fost nevoită să le facă, deşi nu erau descrise în documentul de atribuire. Astfel, Vega solicită 8,3 milioane de lei fără TVA, plus penalităţi, pentru lucrări suplimentare de terasament, mixturi asfaltice, cale de rulare provizorie, amenajare scurgere ape etc., pentru care plata n-ar fi fost făcută integral. Din acest motiv, RA Aeroportul a cerut aprobarea CJ pentru achiziţionarea de servicii juridice de asistenţă şi reprezentare a regiei în procesul aflat în acest moment pe rolul Tribunalului Iaşi „până la soluţionarea definitivă a cauzei”.

 

 

Comentarii