UTI răspunde la întrebările ieșenilor legate de traficul dificil din oraș PARTEA a II-a

joi, 21 ianuarie 2016, 11:04
34 MIN
 UTI răspunde la întrebările ieșenilor legate de traficul dificil din oraș PARTEA a II-a

Invitatul Ziarului de Iași la ”Tema săptămânii” este UTI Grup care răspunde și astăzi, 21 ianuarie, la întrebările adresate de cititori.

Prima sesiune de răspunsuri a fost dată miercuri, 20 ianuarie, și pot fi citite AICI

Deoarece invitatul și tema propusă dialogului online, legate de traficul din oraș, au captat atenția ieșenilor, care au formulat zeci de întrebări (VEZI AICI), răspunsurile au fost împărțite în două zile.

Continuăm astăzi cu seria de răspunsuri:

lucian

Ultimul semafor inainte de a ajunge la intersectia Zimbru,nu functioneaza desi ar trebui.Este foarte greu cand ies dintre blocuri si trebuie sa am asigur la masinile care vin din ambele sensuri pe bulevardul principal.Cand il puneti in functiune??

UTI Grup 

Intersectia mentionata nu face parte din Sistemul de Management al Traficului

Ionica

Inteligente, inteligente dar cine le schimba ledurile cand acestea se ard? A se vedea semaforul de pe Independentei colt cu str care urca spre Bolta Rece. Primaria nu are o echipa care sa le supravegheze si sa le repare, la nevoie?

UTI Grup 

In intersectiile unde au fost instalate semafoare noi responsabilitatea remedierii defectiunilor aparute apartine UTI pe perioada de 5 ani daca acestea survin din cauza unor defecte ale echipamentelor. Pentru intersectiile in care s-au pastrat corpurile vechi de semafor (cum este si cea mentionata), responsabilitatea remedierii defectiunilor apartine Primariei Municipiului Iasi.

cetatean

Necorelarea intre semafoarele din Tudor V. visavis de Iulius Mall. Ca sa ies din parcare de la fac. de Chimie si sa fac stanga pe bulevardul Tudor V. e imposibil!!!!. Se produc blocaje pentru ca cei mai multi intra pe galben si blocheaza trecerea!!! Mai vin si cei din spre Iulius Mall si gata blocajul! Semafoarele trebuiesc sincronizate, acutalmente functioneaza simultan pe acceasi culoare!!!

freeway

exact asta doream si eu sa postez… zilnic ma confrunt cu acest blocaj permanent cu iesirea de la fac de chimie spre stanga (lucru aproximativ valabil si pentru iesirea spre stanga din parcarea Iulius)… si absolut intreaga problema a aparut din momentul in care au fost anulate cronometrele de la semafoarele respective… cat timp acestea au functionat, majoritatea soferilor observau ca mai aveau 5-6 secunde si nu mai intrau in intersectie, lasand-o libera pt cei ce ieseau de la Iulius sau de la facultate… acum, habar nu ai cat timp mai ai verde si cum ai trecut de semafor, se face galben cateva secunde si apoi rosu… iar tu esti practic blocat in mijloc si nu mai misca nimic… nervi, claxoane si ca sa reusesti sa iesi trebuie sa te bagi ca nesimtitul pt ca altfel mai bine o iei pe splai bahlui, pe langa Palas ca sa te intorci in Bucsinescu… CE ERA RAU IN CRONOMETRELE ACESTEA???… era mult mai fluid traficul cand stiai cat mai ai rosu sau verde… Domnii de la conducere spuneau ca erau multe cazuri de fortare a semafoarelor… SERIOS… si acum e mai bine?…

UTI Grup 

In zona mentionata de dumneavoastra semafoarele functioneaza cu culoarea galbena pe finalul perioadei de verde cu o lungime de 6 secunde. Ambuteiajele aparute se datoreaza doar “fortarii” semafoarelor. Asa cum am mentionat in raspunsurile precedente, cronometrele nu pot fi folosite intr-un sistem cu timpi variabili.

 simion

Deschiderea circulatiei auto pe tot bulevardul Stefan cel Mare 2. Semafoarele inteligente un FIASCO. 3. Se circula mai fluent inainte de aceste nefericite experimente. 4. Cineva sa isi asume responsabilitatea si sa prezinte adevarul 5. Nu ati facut nimic pentru parcari in afara de a lua banii oamenilor din cartiere.

UTI Grup 

Deciziile legate de deschiderea/inchiderea unor strazi nu apartin UTI. 

Semafoarele au nevoie de timp pentru a functiona  “ inteligent “. Acestea au nevoie sa invete  specificul traficului in toate sezoanele ( zi/noapte, vacanta, ore de varf, vara/iarna, etc.) si abia apoi devin eficiente si determina o o crestere cu 16-18% a numarului de autovehicule care trec in unitatea de timp.

ing.

Redati circulatiei B-dul Stefan cel Mare si o serie de disfunctionalitati din zona centrala se vor diminua. Un exemplu recent, numai bun de urmat va fi pus in practica la Paris, unde Bulevardul Champs Elysees va fi închis pentru automobile o duminică pe lună.

UTI Grup

Deciziile legate de inchiderea/deschiderea unor strazi nu apartin UTI.  

cititor

1.O intrebare simpla – cine, cand si de ce a decis implementarea acestui sistem? Din moment ce a fost vorba despre o investitie majora si o schimbare de mare anvergura de ce nu au fost consultati locuitorii orasului? 

2.Cine si in ce conditii a stabilit locatia si timpii acestor semafoare? Toate, dar absolut toate, semafoarele care functionau corect inainte, erau sincronizate sau aveau verde intermitent au ajuns sa incurce traficul. 

3. Care este scopul acestui articol? UTI si Primaria au realizat ca nu mai fac fata situatiei si cauta solutii la cetateni caci ei nu pot identifica si corecta problemele? De ce toate "testarile" s-au facut si se fac in zile libere sau in timpul vacantelor scolare si universitare? Deunazi ati scris ca noii timpi aferenti semafoarelor ce deservesc pasajul Bancila vor fi testati in weekend…de ce? 

4. De ce unica masura la problemele din trafic este instalarea unui nou semafor? 

5. Cand aveti de gand sa faceti parcari si sa eliberati banda 1 a marilor artere? Pietonii sunt luati pe capota pentru ca nu sunt vazuti dupa masinile parcate si pentru ca nu exista stalpi de iluminare in dreptul trecerilor de pietoni cu lumina directionata pe trecere (asa cum exista in vestul europei) nu din cauza absentei unui semafor.

UTI Grup

Decizia de implementare a acestui sistem a fost luata de Primaria Municipiului Iasi care, prealabil realizarii proiectului aferent acestui sistem, a realizat un studiu de trafic care a stat la baza proiectului tehnic. Din pacate, acest studiu si proiectul tehnic au fost realizate in urma cu 5 ani, cand când traficul rutier înregistrat avea alți parametri. In perioada scursă între proiectare și execuție au mai apărut re-geometrizări de artere, noi  sensuri unice, benzi noi, zone pietonale, modificări în amplasarea stațiilor de transport public, etc

Locatia si timpii semafoarelor au fost stabilite prin proiectul tehnic avizat de Comisia  de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului Iași. 

Dat fiind specificul acestui proiect care presupune o perioada de acomodare cu noul sistem, UTI consideră foarte importantă comunicarea directă cu dumnevoastra si incercam sa raspundem nelămuririlor dumnevoastra, in masura in care acestea se refera la functionalitatea sistemului. 

Traficul dintr-un oras mare nu se rezolva cu un simplu sistem de semaforizare. Acesta este doar una dintre solutiile pe care municipalitatea o poate adopta și care nu poate conduce la fludizarea traficului. La fluidizare contribuie si alte sisteme: sistemul de parcări din oraș, organizarea transportului public, proiectarea și reabilitarea căilor de acces, restricționarea accesului sau accesul cu plată în anumite zone centrale, crearea unui sistem intermodal de parcări la intrările în oraș conectat cu transportul public urban, etc, dar noi nu putem raspunde decat intrebarilor legate de sistemul de managementul traficului. Pentru alte solutii de fluidizare, inclusiv parcari pentru eliberarea benzii 1 a strazilor,  aspecte, suntem siguri ca Primaria Iasi are planuri si proiecte. 

 

 H

Întrebarea mea ar fi dacă cei care configureză semafoarele țin cont de următoarele principii: 1. Semafoarele amplasate de-a lungul unei căi rutiere cu trafic aglomerat trebuie OBLIGATORIU sincronizate. Nesincronizarea acestora daunează grav (și mai bine lipsă!). Sincronizarea trebuie făcută ținînd cont de limita maximă de viteză permisă pe acel tronson (dacă aceasta este 50km/h, atunci o mașină ce tocmai a primit verde va aștepta doar la acel prim semafor, toate celelalte comutînd pe verde imediat ce mașina ajunge în apropierea lor). În calculul ”întîrzierii” de comutare pentru următorul semafor trebuie folosită strict această valoare (deci, dacă limita e 50km/h, apăi 50 să fie, nu 30, nu 60). Șoferii pot fi educați în acest fel că nu are rost să facă slalom printre celelate mașini dar nici să doarmă pe ei la volan. Orașe vechi (unde infrastructura rutieră a fost imposibil de lărgit) din Vest au aplicat acesta metodă cu f bune rezultate. Șoferii vor înțelege că dacă au părăsit o arteră importantă ca să intre apoi pe alta vor avea probabil de așteptat la (încă) un semafor. Ideea ar fi că, atît timp cît se află pe drum prioritar și circulă cu viteza maxim permisă, nu vor avea de așteptat la semafor. 

2. Dotarea (pe cît posibil a) tuturor trecerior de pietoni ce nu sunt adiacete unei intersecții cu semafoare ce comută verde doar la cerere pentru pietoni. Toți șoferii sunt sătui de pietoni care trec în șir indian continuu (și de politiștii care stau la pîndă în preajmă!). S-a făcut acest lucru în capătul Păcurari (înainte de rond), bravo, așa da! 

3. Verde intermitent pentru dreapta (sau înainte; deși pentru acest caz se pot găsi și alte soluții) este una din cele mai bune invenții recente. Unii spun că ar putea fi înlocuit acest semnal cu galben intermitent. Eu cred că galben intermitent este deja folosit pentru alte scopuri (trecere pietoni, semafoare nefuncționale). Însa este adevărat ca acestea îl obligă pe șofer la același lucru: să caște bine ochii și, dacă este posibil, să treacă. 

4. În cazul intersecției cu artera de pe noua ”pasarelă” din Petru Poni, lucrurile pot fi rezolvate simplu: montarea unor pioni delimitatori de bandă astfel încît cei ce vin de pe pasarelă și doresc să vireze stînga să fie obligați a folosi doar banda 2; banda 1 putînd fi păstrată (neconditionată de semafor!) pentru uzul celor ce vin din Fundație cu destinația bld Păcurari. Desigur, cei ce vin de pe pasarelă cu aceeași destinație trebuie să aibă un timp de semafor, însă aceștia vor ”tine pe loc” doar pe cei ce vin din Păcurari -> Fundație.

5. Din cauza traficului puternic asimetric funcție de oră, s-ar putea lua în considerare inclusiv ideea unor benzi reversibile (caz concret, iarăși porțiunea Fundație – Petru Poni care are 3 benzi cu totul, actual una dus și două întors). Desigur, asta ar presupune amplasarea altor indicatoare care să afișeze sensul curent…

UTI Grup

Scopul principal al sistemului de management al traficului din Iasi este cel de a sigura sincronizarea semafoarelor si fluidizarea traficului. Pentru a ajunge insa la aceasta situatie, este nevoie de o perioada de cateva luni in care  sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat. Efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare.

Toate trecerile de pietoni incluse in proiect sunt dotate cu buton de solicitarea a culorii verde. 

Amplasarea semafoarelor a fost stabilita prin proiectul initial. Acest proiect a fost avizat de Comisia de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Iasi si de catre Politia Rutiera.

Aceasta solutie a fost déjà implementata, urmind ca Primaria Municipiului Iasi sa instaleze separatoarele de trafic.

Acest lucru se va rezolva dupa trecerea intersectiei mentionate si a celor adiacente din regimul de functionare pe timpi ficsi in regim total adaptiv.

 

andu

H, pui problema corect, iti pot spune de pe acum ce vor raspunde cei de la UTI (daca vor raspunde). Vor zice ca la fiecare semafor sunt camere care citesc traficul si decid culoarea in functie de marimea acestuia. Sunt multe masini o sa tina mai mult verde, nu sunt, tine mai putin. Problema e ca asta face ca pe bulevardele unde avem semafoare din 50 in 50 m (Independentei) sa nu existe corelare intre semafoare, deci ai verde la unul, risti sa ai rosul la urmatorul. Capetele patrate din primarie nu au stiut ce sa ceara, trebuiau sa spuna clar vrem ”unda verde” pe marile bulevarde! Out cu ei, sunt niste incompetenti.

UTI Grup

Corect in principiu, dar trebuie avut in vedere ca unda verde trebuie sa alterneze cu perioade care sa permita si miscarea autovehiculelor de pe strazile secundare care se intersecteaza cu axele principale. O perioada prea mare de unda verde ii penalizeaza pe cei care vor sa acceseze marile bulevarde de pe strazi secundare.

 

@H

As completa solicitarea dvs cu semafor dotat cu buton pt pietoni – acelasi sistem sa fie aplicat si in zonele cu refugii pt tramvai. De ex. Canta: acum o luna semaforul era verde intermitent pe directia inainte (sens de mers Canta-Gara) si exista semafor rosu-verde doar pt virajul la stanga spre Pacurari. Acum, semaforul este unic – rosu/verde pentru ambele directii de mers. Vorbim totusi despre un bulevard care in segmentul respectiv are 3 benzi, cei ce vin din Pacurari se incadreaza pe banda 3, de ce exista semafor pt primele 2 benzi care nu se intersecteaza cu nimeni si nimic? OK, exista o trecere de pietoni la 20 m, dar acea trecere de pietoni este frecventata ocazional de pasagerii tramvaielor, nu este o trecere precum cele de pe Independentei.

Idem si pt trecerea dintre P. Poni si Moara 1 Mai, s-a montat aiurea un semafor cand situatia se putea rezolva frumos prin degajarea benzilor 1 si iluminarea trecerii, pe sensul de mers Pacurari-Centru in mod constant exista o dubita parcata in zona, evident ca nu vezi un eventual pieton decat in ultimul moment. Politia rutiera pandea in mod regulat in zona soferii care nu acorda prioritate pietonilor (uneori ei insisi erau stationati ilegal la cativa metri de trecere), dar pe ala cu dubita nu l-au amendat ca sa-si mute cutia din zona.

UTI Grup

In aceasta intersectie se va instala un sistem de semaforizare similar cu cel instalat la intersectia Sos. Pacurari cu Pasaj Octav Bancila.

 

H

Am uitat să zic și de 6: deși Iașiul e profund asimetric dpdv al căilor rutiere, cred că s-ar putea implementa cumva (nu pot eu acum să sugerez cum), măcar pe rutele mai comune, idea sensurilor unice (și asta a dat rezultate bune în multe locuri). Desigur, riveranii acestor străzi vor protesta inițial, însă dacă lucrurile vor merge mai bine, vor realiza și ei că decît să aștepte 10 minute ”momentul” în care se pot integra în trafic, mai bine fac un ocol de 5 minute.

UTI Grup

Decizia de implementare de sensuri unice nu apartine UTI. Dar observatia este corecta si ar trebui analizata de catre primarie.

Sav

Excelenta interventia lui Daniel! As mai adauga ca semaforizarea are si rol educativ!!! A se vedea cum se da prioritate (conform indicatoarelor rutiere) in cazul introducerii de galben intermitent in unele intersectii! De asemenea, pietonii nu sunt educati sa se asigure in momentul traversarii. Poate ca daca trecerile de pietoni ar fi semaforizate, unii ar invata sa traverseze fara a baga capul in pamant! Am observat ca noile semafoare sunt dodate cu camere! Acestea sunt folosite numai pentru a stabili cat de aglomerate sunt intersectiile? Politia Rutiera nu le poate folosi si pentru depistarea celor care incalca regulile de circulatie (si in cazul galbenului intermitent)?

UTI Grup

Camerele video instalate au dublu rol : de colectarea de date pentru sistemul de management al traficului – practic, ele numără mașinile care trec în acele intersecții – , insa imaginile preluate de camerele video pot fi folosite, de asemenea și în soluționarea altor situații: accidente, incidente, etc., însă doar autoritățile pot face acest lucru.

Trebuie mentionat insa ca pozitiile camerelor au fost stabilite astfel incat acestea sa isi indeplineasca optim in primul rand rolul de colectare de date pentru sistem. Utilizarea lor pentru solutionarea altor situatii nu este intodeauna posibila deoarece, de exemplu, pentru a detecta blocarea unei intersectii sau pentru a trecerii pe rosu, acestea ar trebui sa aiba alte pozitii decat cele pe care le au acum. In mod normal, ar trebui sa existe camere dedicate pentru trecerea pe rosu, camere dedicate pentru detectia blocarii intersectiei, etc

daniel

1. Sistemul de semafoare inteligente merge foarte bine in state cu persoane inteligente; din pacate in Iasi sunt multe naparci needucate in trafic si pe trotuare; s-a facut un studiu in prealabil prin care sa se vada cat de cat daca iesenii sunt pregatiti ? 

2. Din cate stiu si vazut prin lume sistemul merge perfect pe drumuri cu 2 benzi si e un fiasco in intersectii mari cu drumuri pe mai multe benzi; a avut prioritate spaga primita de Nichi ? 

3. Camerele video sunt automate? Numara si masinile parcate de naparcile de la punctul 1la 20 cm de trecerea de pietoni/intersectie etc ?

UTI Grup 

Inainte de începerea implementării sistemului a fost realizat un studiu de trafic. Dupa un an de la implementarea sistemului (durata necesară pentru  ca sistemul sa atinga pontentialul maxim de funcționare) se va realiza un nou studiu de trafic ale cărui rezultate vor fi comparate cu cele ale studiului inițial.

Imaginile inregistrate de camerele video pot fi utilizate de autoritati si pentru depistarea si solutionarea unor incidente si contraventii in trafic. 

daniela

De ce ati anulat semaforul care reglementa circulatia autovehiculelor,ce vin in intersectia Podul de fier,din strada Eternitate si vor sa faca stanga pe B-dul Tudor Vladimirescu? Era foarte OK ! Cred ca 20s ar fi suficente. Banuiesc ca, aceeasi situatie este si pentru cei ce vin din TG Cucu si vor sa faca tot stanga, pe E58! Va multumesc!

UTI Grup

Decizia de dezactivare a acelui semafor nu a apartinut UTI.

eu

Cand scoateti toate semafoarele de verde intermitent? Cand luati in calcul bulevardele cu sens unic? In rest, tineti-o tot asa. Bizonii o sa se civilizeze cu forta 🙂

UTI Grup 

UTI executa lucrari doar pentru cele 88 de intersectii incluse in proiectul de management al traficului. Pentru intrebari referitoare la sensurile strazilor din Iasi, va rugam sa va adresati Politiei Rutiere si Primariei Municipiului Iasi. 

Ramon

Semaforul din fata Bancii Transilvania, pe Strada Palat intersectie cu Sf Andrei ar trebui scos, sau putin pe prima banda sa fie verde / galben intermitent. Cine vrea sa iasa de pe strada Palas, mai tot timpul blocata seara, asteapta sa se faca rosu la semaforul din fata hotelului International. Abia reuseste sa iasa din Palas si iar e blocat de semaforul din fata Bancii Translvania. Sunt seri cand strada Palas e blocata minute in sir din cauza asta. Asta in conditiile in care iesirea cealalta dinspre Sf Lazar e si mai dificila.

UTI Grup

Aceasta situatie se va remedia dupa se va redeschiderea accesul in Palas de pe strada Sf. Lazar.

bubu

Cel din podul ros cind i se da drumul?pentru ca dimineata e jale in sensul giratoriu e ca-n jungla!

UTI Grup

Deciza de dare in functiune a unor semafoare nu apartine companiei noastre.  

Andi

1.Semaforizarea inteligenta ar fi trebuit sa fie proiectata si ajustata de oameni bine pregatiti profesional. Se vede bine 

ca nu e asa! 

2.Nu stiu cine e inteligentul care a introdus la baza podului spre Alexandru un semafor! Este proiectantul sigur de modul 

de comportare al structurii pasajului la convoiaie de incarcari de acest tip? Cu siguranta NU! Se vede ca suntem maestri 

la a darama ce au facut altii! 

3.Dispunerea semafoarelor este facuta aiurea si mai mult incurca decat descurca! 

4.Cine ne plateste noua combustibilul consumat aiurea prin intersectiile semaforizate aiuritor? 

5. Reprezentantii primariei Iasi care aud ca vor candida la alegerile urmatoare sunt multumiti de realizarile lor? Noi soferii, NU!

UTI Grup

Proiectul tehnic care sta la baza sistemului si care stabileste amplasarea semafoarelor si tipul acestora a fost realizat de Search Corporation in urma cu 5 ani si avizat de catre autoritatile competente. Realitatea din teren cu care ne-am confruntat cand am inceput implementarea, ne-a determinat sa trimitem note de constatare prin care sesizam anumite neconcordante. O parte dintre aceste note au fost luate in considerare de autoritati, altele nu. 

Cip

1. De ce au fost eliminat cronometrele? Ajutau mult mai mult decât galbenul intermitent la separarea culorilor și în plus încurajau pietonii să aștepte culoarea verde. În condițiile în care galbenul are doar 2-3 secunde iar pietonii în lipsa cronometrului își pierd răbdarea să aștepte verde sunt convins că în curând vor apare accidente grave.

 2. De ce se montează semafoare și unde nu trebuie (exemplu: baza pasarelei Alexandru, trec în fiecare dimineață pe acolo, odată la 3-4 zile dacă e un pieton pe trecere, dar mașinile stau la roșu de fiecare dată.

UTI Grup

Într-un sistem adaptiv de management al traficului, cum este cel din Iași, cronometrele nu mai pot fi utilizate. În cadrul sistemului nou implementat, timpii de verde, respectiv roșu, nu vor mai fi constanți : timpul de verde va crește dacă nu sunt blocaje în trafic sau dacă pietonii nu solicită verde pentru traversare. Dacă am folosi cronometre, am putea avea situații ciudate pentru participanții la trafic: de exemplu culoarea se poate schimba brusc, deși cronometrul arată încă un număr de secunde mai mare ca zero până la schimbare sau culoarea nu se schimbă deși cronometrul ajunge la zero.

Toate semafoarele au fost instalate conform proiectului tehnic si dispozitiilor de santier primite de la Beneficiar.  Credem ca ar fi bine sa mai explicam ca pentru fluidizarea traficului, nu trebuie intodeauna sa maresti viteza de deplasare. Atunci cand in aval se prefigureaza aglomeratie mare, in amonte, sistemul  trebuie sa ia  decizii de temporizare,  care sa previna blocajele din aval. De multe ori este necesar sa se fragmenteze traficul in amonte prin semafoare suplimentare. Dar acest lucru nu il decide UTI. 

Sebi

De ce ultimul semafor de pe bul. Independentei ( pe sensul spre Tg. Cucu) nu e sincronizat cu celelalte? Pleci cu verde de la penultimul si opresti imediat pentru 30 secunde de rosu. Si asa apare dopul.

UTI Grup

In intersectia mentionata, succesiunea semafoarelor este aceeasi ca cea care era inainte de instalarea noului sistem.  La acel semafor sunt multe masini care fac virajul la dreapta, folosind semaforul verde intermitent.

observator

UTI incearca sa devina competitiva cu ""spaga la primar de 10%"" Mai bine veneau niste profesionisti sa rezolve  problemele Iasului si nu niste mituitori.

UTI Grup 

Comentariul nu are legatura cu functionarea sistemului de management al traficului care constituie tema acestei discutii.  

Gigi

UN RASPUNS PENTRU FLUIDIZAREA TRAFICULUI: REPUNETI IN FUNCTIUNE INTERMITENT DREAPTA(ex. intersectia P. de Fier+inca 20-30 intersectii) ! Mergeti pe principiul ca se agita apele un pic dupa care se vor linisti cu timpul dar problema este ca a-ti facut praf orasul.

UTI Grup

Amplasarea semafoarelor a fost stabilita prin proiectul initial. Acest proiect a fost avizat de Comisia de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Iasi si avizata de catre Politia Rutiera.

 

Andrei

Semaforul din dreptul scolii nr.22 str. Dudescu isi are rostul doar 2-3 ore pe zi, concret: 7.00-8.00 si 12.00-13.00. Dupa acest interval orar: o persoana la cateva minute care poate f. bine sa treaca pe trecerea de pietoni fara probleme.

 
UTI Grup 

Odata cu punerea in functiune a semafoarelor pentru pietoni echipate cu buton de solicitare a fazei de verde de catre pietoni, aceasta problema va fi rezolvata.

 

iesanu

1 cred ca trebuie sa fie publicat si RESPECTAT protocolul de lucru al semaforelor.acum am impresia ca aproape fiecare intersectie are unu;de exemplu la intersectia Soseaua national cu B-dul D. Cantemir lumina galbena apare cca o secuda apoi culoarea rosie apare pe toate cele 4 semafoare timp de cateva secude si in acest timp dinspre directia in care era culoarea verde masinile trec in continuare pe ROSU. 

2 dece au fost scoase CRONOMETRELE? erau foarte utile ,te puteai pregati din timp nu asteptai crispat apartria instantanee a culori verde asa cum se intampla acum pe semafoarele care , abuiesc, lucreaza dupa noile reglaje.

UTI Grup

Nu exista un « protocol ». La fiecare semafor de vehicule exista o succesiune clara : rosu – rosu+galben(1 secunda) – verde – galben (initial durata a fost de 3 secunde si acum se implementeaza varianta cu 6 secunde)-rosu. Exista intersectii in care unele directii de deplasare au o durata de verde mai mare decit altele pentru a facilita virajul la stinga in conditii de siguranta.

Într-un sistem adaptiv de management al traficului, cum este cel din Iași, cronometrele nu mai pot fi utilizate. În cadrul sistemului nou implementat, timpii de verde, respectiv roșu, nu vor mai fi constanți : timpul de verde va crește dacă nu sunt blocaje în trafic sau dacă pietonii nu solicită verde pentru traversare. Dacă am folosi cronometre, am putea avea situații ciudate pentru participanții la trafic: de exemplu culoarea se poate schimba brusc, deși cronometrul arată încă un număr de secunde mai mare ca zero până la schimbare sau culoarea nu se schimbă deși cronometrul ajunge la zero.

 

Inca un semafor nou !!!

Uuuups! Un semafor nou, Pe Canta (sau Sos. Nationala), la intersectia cu ministrada care iese in Pacurari la OMV. Niciodata n-a fost pana acum coada de masini acolo, se acorda frumos prioritate la putinii si rarii pietoni de pe zebra. Doamne, ca mare-i gradina, numa’ ca nu mi-e clar daca a UTI-ului, a Primariei, a Politiei rutiere sau a noastra, ca le acceptam neputintele.

UTI Grup 

Amplasarea semafoarelor a fost stabilita prin proiectul initial, avizat de Beneficiar.

 

Nicolae Robu

Pentru mine este o mare greseala desfiintarea semafoarelor cu temporizator (cele care indicau nr. de secunde pana la schimbarea culorii). Totul era predictibil, atat pentru soferi cat si pentru pietoni. Acum stai cu frica, oare cand se schimba semaforul ? Culoarea intermitenta galben nu-ti permite trecerea strazii daca te-ai angajat intr-o traversare. 

Exemplu: In Alexandru, in fata la Bila (unde sunt chioscurile de flori), ai apucat sa faci trei pasi pe culoarea verde, se schimba culoarea pentru 3-4 secunde pe galben, iar la mijlocul strazii se schimba semaforul pe culoarea rosu. Ce sa fac, sa fug, sa ma intorc ??? Daca era semafor cu temporizator si mai erau 4-5 secunde nu ma angajam in traversare, acum de unde sa stiu cat timp mai am? In concluzie, daca te-ai angajat in traversarea unei intersectii (cu masina sau ca pieton) si s-a facut imediat galben, trebuie sa ai ebligatoriu sa ai timp sa treci intersectia.

UTI Grup

Într-un sistem adaptiv de management al traficului, cum este cel din Iași, cronometrele nu mai pot fi utilizate. 

În cadrul sistemului nou implementat, timpii de verde, respectiv roșu, nu vor mai fi constanți : timpul de verde va crește dacă nu sunt blocaje în trafic sau dacă pietonii nu solicită verde pentru traversare. Dacă am folosi cronometre, am putea avea situații ciudate pentru participanții la trafic: de exemplu culoarea se poate schimba brusc, deși cronometrul arată încă un număr de secunde mai mare ca zero până la schimbare sau culoarea nu se schimbă deși cronometrul ajunge la zero.

Intelegem nedumerirea dumnevoastra privind eliminarea cronometrelor. Acelasi lucru s-a intamplat si in Bucuresti si in multe alte orase, in faza initiala a utilizarii sistemului. Schimbarea este cea mai mare provocare si odata obisnuiti cu un sistem, este greu de inteles de ce se schimba.  Din acest motiv explicam de fiecare data, ca sistemele clasice cu cronometre nu se pot adapta la conditiile de trafic care se schimba de la zi la noapte, sau de la vara ( cand elevii sunt in vacanta ) la toamna, etc. Sistemul instalat acum  la Iasi, la fel ca sistemele din toate orasele europene, este un sistem adaptiv. Beneficiile lui se vor vedea in timp, daca sistemul va fi exploatat in conditii normale. 

Mentionam inca odata, ca nu UTI a ales tipul de sistem care se implementeaza la Iasi si nu UTI a stabilit intersectiile,numarul si geometria semafoarelor. 

 

Dorina

Buna initiativa cu semaforul galben (orientat catre masini, ca sa stie soferii daca pietonii au verde) din intersectiile in cruce.

Nu se poate face asa ceva si in sensul de mers in intersectiile unde este verde intermitent ?

UTI Grup

In acest moment s-a aplicat, pentru intersectia Sos. Pacurari cu Pasajul Octav Bancila, o solutie care sa asigure o banda pentru directia inainte care sa aiba verde continuu, cu oprire doar in cazul in care traverseaza pietonii (doar daca solicita  culoarea verde prin apasarea butonului). Solutia include si instalarea de separatoare de trafic in asa fel incit sa se evite conflictele. Aceasta solutie va fi extinsa si in alte intersectii.

marius

se explice stimabilii domni de ce au scos acele corpuri de semafor cu verde intermitent care fluidizau circulatia, de ce au scos temporizatoarele de la semafoare?de ce instaleaza in intersectie indicatoare care se contrazic? exemple sunt foarte multe… ultima intrebare : in ce an au dobandit permis? am impresia ca majoritatea din cei ce au gandit instalarea acestor semafoare si indicatoare nu au permis.

UTI Grup

Decizia de a amplasa semafoare în anumite zone, de a elimina corpuri de semafor de tip verde intermitent la dreapta sau înainte din intersecții, de a instala indicatoare nu a apartinut UTI Grup. UTI  a primit un proiect pe care a trebuit să-l execute și pe care l-a executat întocmai, inclusiv cu modificările aduse prin dispozițiile de șantier ale proiectului aprobate de către beneficiar, survenite în urma notelor de constatare din teren. 

 

 Petrachi Neculai

La semaforul din statia de tramvai ininte de iesirea la dreapta pentru a urca pe pasarela Nicolina de pe Nicolae Iorga pe sensul dinpre gara internationala spre piata Nicolina, pentru cei ce merg ininte lasati culoare intermitenta deoarece se face o coada imensa inutila.

UTI Grup

Aceasta solutie se afla in analiza la Primaria Municipiului Iasi

Matei

Buna ziua! Intrebarea mea este: de ce nu sunt sincronizate semafoarele? Multumesc!

UTI Grup

Scopul principal al sistemului de management al traficului din Iasi este cel de a asigura sincronizarea semafoarelor si fluidizarea traficului. Pentru a ajunge insa la aceasta situatie, este nevoie de o perioada de cateva luni in care  sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat. Efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare (6 luni-1 an). 

Alince

este inteligent la aceste semafoare daca pleci cand se face verde de la un semafor, nu schimbi directia de mers ( nu virezi la stanga sau dreapta ) si prinzi urmatorul semafor tot pe rosu si trebuie sa astepti iar? 2. de ce se fac unele semafoare succesive verde in acelasi timp ( in felul asta poti prinde la unul verde iar la altul rosu )? in mod normal ar trebui facut un calcul destul de simplu pentru calculul timpului de sincronizare dintre 2 semafoare pe aceeasi directie de mers: t(imp) = d(istanta) ( dintre e semafoare ) / (50km/h)(viteza) unde timpul incepe sa fie numarat din momentul cand primul semafor se face verde iar distanta si viteza sunt constante q.e.d. 3. de ce s-au scos majoritatea intermitentelor la dreapta? ( in felul asta cand se face verde, daca vrei sa virezi la dreapta, prinzi verde si la pietoni si pot trece foarte putine masini )

UTI Grup

Situatia semnala de dumnevoastra se va remedia in timp. Implementarea sistemului de management al traficului are ca principal obiectiv reducerea timpului de calatorie in Municipiul Iasi, in primul an dupa implementare. Pentru fiecare intersectie a fost creat un model matematic care contine valorile minime/medii/maxime ale timpilor de semaforizare pentru fiecare directie de deplasare.

Pe masura ce sistemul aduna date de trafic si creaza un istoric, aceste valori sunt actualizate si calculeza in avans timpul de verde necesar. Aceste ultime valori sunt reactualizate la fiecare 3 secunde pe baza datelor de trafic inregistrate in timp de catre detectorii de trafic. In momentul in care se vor trece intersectiile din regim de functionare cu timpi ficsi in regim de functionare adaptiv, acesta va tine cont de plutoanele de masini si de deplasarea acestora si va realiza corelarea automata a semafoarelor.
Cat priveste decizia de a elimina corpuri de semafor de tip verde intermitent la dreapta sau înainte din intersecții, de a instala indicatoare nu a apartinut UTI Grup
.

Andrei

Buna ziua! Nu am nici o intrebare pentru ca semaforizarea inteligenta functioneaza doar impreuna cu cetatenii si politia locala. Pot fi semnalizari intermitente la dreapta in orice intersectie dar degeaba daca dai drept in banda blocata de masini parcate (vezi viraj la dreapta dinspre Strapungerii silvestru spre Ripa Galbena – ai intepenit pe bandata din cauza masinilor parcate in fata cazinourilor). Rugamintea cea mai mare este sa lasati semafoarele pornite in intersectia Soseaua Arcu – Strada Garii macar 2 luni. Oamenii nu apuca sa se invete cu semafoarele pentru cale si opriti.

UTI Grup

Intr-adevar, un sistem de management al traficului inteligent isi va dovedi eficienta daca cetatenii inteleg ca estenevoie de un timp de adaptare la noul sistem si de renuntarea la anumite elemente de semaforizare cu care acestia erau obisnuiti. De asemenea, autoritatile trebuie sa fie pregatite sa implementeze si sa mentina in viata astfel de proiecte si sa aibastructuri si personal specializate, sa doresca sa colaboreze cu executantul unui astfel de sistem pentru ca acesta sa contribuie pe termen lung la cresterea calitatii vietii cetatenilor. Decizia de a opri anumite semafoare sau de a le trece in regim de functionare galben intermitent dupa ce acesteaau functionat o perioada in regim 3 culori nu apartine UTI

iasi

Va rugam ca la Podul de Piatra sa lasati vechea trecere de pietoni, veche de zeci de ani dar utila, din dreptul chioscului de bilete! Montati acolo semaforul. Acum este un gard de fier, iar trecerea a fost mutata, total nefunctionala. 

UTI Grup

Amplasarea semafoarelor a fost stabilita prin proiectul initial avizat de beneficiar.

1313

Scoate ti naibii ultimul semafor de pe Pacurari (Rond) , am ajuns sa stationam exact in mijlocul sensului giratoriu pana da verde. 

Vali

Cand se va da drumul la "butonul" pentru pietoni va fi foarte bine ca exista acel semafor, in zilele de targ sa nu treaca oamenii ca oile pe trecerea de semafor. Atunci nu va incurca cu nimic ! Semaforul va sta pe verde pentru masini pana apasa cineva butonul de la trecerea de pietoni

cititor

este unul din semafoarele a carui utilitate nu o vad (alaturi de cel de pe pasarela la CUG)…trecerea de pietoni nu este foarte frecventata, iar in giratoriul ala fluxul predominant este pe directia inainte, din lateral intra putine masini, nu este P Ros…

UTI Grup

Amplasarea semafoarelor a fost stabilita prin proiectul initial, avizat de beneficiar.

Andi

Intrebari:

1) Se vcunoaste ca patronul uti a recunoscut ca i-a dat spaga 10 procente lui Nechita care e arestat acum pentru asta. Acest procent in numerar de 10% inseamna vreo 20% brut. Intrebarea este daca uti a scazut valoarea contractului cu 20 % in urma descoperirii de catre DNA a spagii in acest caz.

2) Spaga data primarului arestat a fost impartita si cu viceprimarul Chirica?

3) In intelegerea spaguita s-a convenit sa se monteze semafoare cu becuri in locul celor cu leduri de pana acum?

4) In intelegerea spaguita si descoperita de DNA s-a convenit ca semafoarele astea sa fie fara contorul de timp cum sunt cele actuale?

5)Ce valoare efectiva au avut materialele cumparate de firma si montate in Iasi in acest program(pretul de achizitie care a fost pentru materiale)

UTI Grup

Exista pe rol un proces care isi urmeaza cursul, insa in acest proces compania UTI nu este parte, acuzatiile nu sunt impotriva ei. Specificatiile tehnice ale proiectului (tip de semafoare, amplasare lor, eliminarea unorcorpuri de semafor, etc) au fost stabilite prin proiectul tehnic care a stat la baza acestui sistem. 
Într-un sistem adaptiv de management al traficului, cum este cel din Iași, cronometrele nu mai pot fi utilizate. În cadrul sistemului nou implementat, timpii de verde, respectiv roșu, nu vor mai fi constanți:  timpul de verde va crește dacă nu sunt blocaje în trafic sau dacă pietonii nu solicită verde pentru traversare. Intelegem nedumerirea dumneavoastra privind eliminarea cronometrelor. Schimbarea este cea mai mare provocare si odata obisnuiti cu un sistem, este greu de inteles de ce se schimba.  Din acest motiv explicam fiecaruia dintre dumnevoastra, ca sistemele clasice cu cronometre nu se pot adapta la conditiile de trafic care se schimba de la zi la noapte, sau de la vara la toamna, etc. Sistemul instalat acum la Iasi, la fel ca sistemele din toate orasele europene, este un sistem adaptiv. Beneficiile lui se vor vedea in timp, daca sistemul va fi exploatat in conditii normale

ged

Ce receptie sa faca Chirica daca pana acum s-au platit aproape toti banii? O intrebare ar fi: Cati bani a primit firma care face contractul asta obtinut cu spaga dupa ce DNA a inceput anchetarea lui Nechita pentru aceasta fapta? Ordinele de plata ale banilor platiti catre firma dupa inceperea anchetarii lui Nechita de catre DNA, pentru luare de mita in cazul acestui program, au fost semnate de Chirica?

Daca nu le-a semnat Chirica atunci cine a semnat platile? O alta intrebare ar fi: faceti publice ordinele de plata catre aceasta firma facute dupa inceperea anchetei lui Nechita pentru spaga luata? Contribuabilul iesean ar fi poate interesati pe ce s-au dus si banii lor in acest program. O parte de finantare e de la UE dar o parte e din bugetul orasului adica banii iesenilor. asta ar fi o alta intrebare

UTI Grup 

Comentariul nu are legatura cu functionarea sistemului de management al traficului care consitutuie tema acestei discutii.

remus

Chirica trebuie sa anuleze imediat acest contract facut asa cum spune DNA pe spagi si sa recupereze de la firma banii dati pana acum Sa-si ia aia semafoarele si sa le instaleze in Ilfov. Daca nu face asta inseamna ca are un interes.

UTI Grup

Comentariul nu are legatura cu functionare sistemului de management al traficului care consitutuie tema acestei discutii.

Aici e problema!!

AICI E PROBLEMA!! Ce interes are UTI sa faca treaba buna daca s-a bazat pe intelegerea intre doi HOTI??? Acum ca a iesit hotia la iveala schimba se pune UTI pe treaba? Chirica poate sa nu receptioneze lucrarea daca nu convine iesenilor platitori de taxe?

UTI Grup

Nu va putem raspunde la intrebari care nu au legatura cu functionarea sistemului de management al traficului, dar va asiguram ca am tratat si tratam in continuare implementarea acestui sistem cu profesionalism si ne utilizam competentele la maxim pentru ca sistemul de management al traficului sa functioneze si sa ii dovedeasca utilitatea.  UTI a livrat pentru acest sistem cea mai buna tehnologie existenta actualmente in Europa in acest domeniu.

Solutiile tehnice, echipamentele, softul care da « inteligenta » sistemului sunt aceleasi pe care le puteti regasi la Viena, Paris, Roma sau Berlin. In niciunul dintre aceste orase nu mai exista sisteme cu timpi ficsi si cu afisarea acestora, de exemplu. Deciziile de unda verde sunt luate pe baza situatiilor concrete din trafic. Insa, acest tip de sisteme necesita timp de aprozimativ un an de zile ca sa « invete » specificul traficului in toate situatiile (zi/noapte, vacanta, ore de varf, vara/iarna, etc.) si abia apoi devin eficiente. Daca sistemul este corect utilizat, poate determina o crestere cu 16-18% a numarului de autovehicule/ unitate de timp.

 Eficient sau doar de dragul de a fi ??

daca tot s-a " bucatalit " un Bulevard sa zicem ex. Independentei in 4 -5 semafoare – EFICIENT inseamna ca odata ce am intrat ar trebui sa prind VERDE tot Bulevardul pana la Pasaj cand se va ajunge in acest Stadiu abia atunci putem spune ca ati conceput un sistem Eficient ; atata timp cat voi opri din Semafor in Semafor pe o bucatica de Bulevard de 4oo de metri si fac 2o de minute ca sa parcurg mai bine aleg variante ocolitoare – mergeti odata in Bucuresti pe Bdul Magheru intr-un weekend la plimbare cand nu aveti ce face prin Iasi si vedeti ce iinseamna sa prinzi EFICIENT tot Bulevardul pe Verde ; Mult Succes !

UTI Grup

Sincronizarea semafoarelor este scopul final al sistemului de management al traficului. Pentru a ajunge insa la aceasta situatie, este nevoie de o perioada de cateva luni in care  sistemul colectează continuu date despre trafic și se adaptează treptat. Efectul de optimizare a traficului va putea fi observat de către locuitorii municipiului după această perioadă de ajustare (6 luni-1 an). 

comanescu

…intrebari ar fi..cat o zi intreaga de raspunsuri la acest capitol,dar cred ca am ramane doar cu "ele"….cred ca cel mai mult ar trebui,totusi,sa ne raspunda reprezentantii"UTI"cine a avut asa o gandire luminata cu haosul creat pe Octav Bancila…si in apropiere,in Podul de Fier unde de bine de rau se circula"civilizat",inainte de interventia "dansilor"…sa nu mai spun de "Pod Ros"ptr ca deja ne-ar obosi cu raspunsurile,totusi sunt unii care asteapta si mai au speranta ….???!!!

UTI Grup

Pasajul Octav Bancila : Incepind cu data de 15.01.2016, a fost implementata o noua solutie de semaforizare, stabilita impreuna cu reprezentantii Primariei Muncipiului Iasi si ai Politiei Rutiere. Implementarea aceste solutii a dus la descongenstionarea traficului pe Soseaua Pacurari. Urmeaza ca in zilele urmatoare, dupa ce se vor studia valorile de trafic, sa se faca ultimele ajustari ale timpilor de semaforizare, in asa fel incit sa se poate descongestiona si traficul de pe pasaj.

pavel

Intrebare: Cu ce valoare a fost marita valoarea contractului pentru a-i fi data spaga primarului arestat. 2. Dupa ce DNA a descoperit spaga, firma a scazut valoarea contractului inlaturand suma eventual adaugata pentru spaga? 3.Cat a costat achizitionarea de firma a unui semafor montat aici si cu ce pret l-a facturat firma catre primarie? 4.Cata spaga a fost data efectiv primarului si cat mai trebuia dat daca nu era prins de dna? 5.Cat anume procentual a incasat pana acum din contract si cat procentual a realizat din proiect? 6.In ce oras mare a mai facut aceasta firma o lucrare de acest gen si ce rezultate a avut? 

UTI Grup

Comentariu nu are legatura cu functionarea sistemului de management al traficului care consitutuie tema acestei discutii. 

Gabriel Mihaila 

Am doar două întrebări: prima întrebare este legată de lipsa unui timp și a unui semafor pentru virajul la stânga ce făcea în sistemul vechi posibil acest viraj în siguranță(vezi intersecții ca cea de pe A.Panu cu Sf. Lazar, Independenței cu orice stradă, etc); a doua întrebare se referă la semaforul sau măcar ochiul verde clipitor intermitent cu virajul la dreapta – o inovație IEȘEANĂ datând din anul 1997, la fel ca și cea de verde intermitent pe direcția „Înainte” din fața magazinului Materna (pe vremuri când se circula) și care poate fi implementată în orice intersecție în „T”. 

UTI Grup 

Decizia de a amplasa semafoare în anumite zone si de a elimina corpuri de semafor de tip verde intermitent la dreapta sau inainte din intersecții nu a apartinut UTI Grup, ci proiectantului sistemului (Search Corporation) si  autorităților cu care au colaborat proiectanții  care au avizat proiectul de semaforizarea inainte de licitatia pentru implementarea sistemului.   

UTI  a primit un proiect pe care a trebuit să-l execute și pe care l-a executat întocmai, inclusiv cu modificările aduse prin dispozițiile de șantier ale proiectului aprobate de către PMI, survenite în urma celor peste 150 de note de constatare din teren.

Marian Panzariu 

Semaforul de la Baza 3: vii de pe Calea Chisinaului, faci stanga si intrii pe Str. Bucium, si dai de alt semafor (de la iesirea din Carefour), intotdeauna acel semafor se face rosu chiar cand ajungi la el. Rugamintea ar fi de a se sincroniza aceste doua semafoare.

UTI Grup

Acel semafor nu este inclus in sistemul de management al traficului.

Luminita Mihalache 

Ar trebui sa se inlocuiasca culoare "verde intermitent" cu "galben intermitent" pentru virajul la dreapta, deoarece majoritatea conducatorilor auto NU STIU ca pe acea culoare trebuie sa CEDEZI TRCEREA, fie pentru pitoni fie pentru alte masini!

2. Subscriu si eu intrarea in lumea civilizata cu semafoare pentru viraj la stanga! ( Comisia noastra de Circulatie a auzit de asa ceva???).

3. Cine ii va da in judecata pentru incompetenta si frauda din banii publici pe cei de la UTI Grup?

UTI Grup

Exista pe rol un proces care trebuie sa isi urmeze cursul. Compania UTI nu este parte in acest proces si acuzatiile nu sunt impotriva ei.

Andrei Slav · 

Schimbarea culorii din verde in rosu se realizeaza avind intermediar culoarea galben intermitent. Problema este ca durata acestui galben intermitent este prea scurta (cred ca sunt maxim 3 secunde), de multe ori fiind nevoit sa treci pe rosu din aceasta cauza (parca e facut asa in avantajul politistilor rutieri, sa poata retine mai multe permise). Nu credeti ca ar fi normal ca acest galben intermitent sa tina 5-6 secunde?

UTI Grup

Initial durata a fost de 3 secunde; acum se implementeaza varianta cu 6 secunde.

Flaviu Manea

Care este motivul pentru care nu s-au montat si semafoare mici, dispuse pe stalp la nivel inferior, care sa poata fi  vazute in conditii civilizate de catre prima masina din randul care asteapta la semafor?

UTI Grup

Tipul de semafoare mentionat de dumneavoastra nu a fost prevazut in proiect de catre proiectantul sistemului.

 

Florin Suculiuc 

am avut cele mai tari semafoare din romania zic eu , cu secunde + acele leduri care le vedeai chiar si atunci cand razele soarelui bateau in semafor , ati gandit voi asa putin sa schimbati ceva in oras si ati ales semafoarele , in loc sa faceti strazi sau trotuare martalogilor care sunteti , semafoarele astea sunt de foarte mare cacat 1. ca nu ai secunde , 2. culoarea rosie tine mult mai mult decat la celelalte , 3. cand bate soarele in ele nu vezi ce culoare e , 4. nustiu de unde ati scos ca sunt inteligente….ca ele sunt foarte proaste defapt , parerea mea este ca traficul este mult mai intens decat inainte , oricum niste bani asa aruncati la gunoi …..acesti bani puteau folositi la altceva …dar na asa e la Iasi ….bv , poate mai gasiti ceva de schimbat cine stie …poate schimbati si voi ceva in bine ca de rau ne-am saturat !

UTI Grup

Semafoarele au nevoie de timp pentru a functiona  “ inteligent “. Acestea au nevoie sa invete  specificul traficului in toate sezoanele ( zi/noapte, vacanta, ore de varf, vara/iarna, etc.) si abia apoi devin eficiente si determina o o crestere  cu 16-18% a numarului de autovehicule care trec in unitatea de timp.

Într-un sistem adaptiv de management al traficului, cum este cel din Iași, cronometrele nu mai pot fi utilizate. În cadrul sistemului nou implementat, timpii de verde, respectiv roșu, nu vor mai fi  constanți : timpul de verde va crește dacă nu sunt blocaje în trafic sau dacă pietonii nu solicită  verde pentru traversare. Dacă am folosi cronometre, am putea avea situații ciudate pentru participanții la trafic: de exemplu culoarea se poate schimba brusc, deși cronometrul arată încă un număr de secunde mai mare ca zero până la schimbare sau culoarea nu se schimbă deși cronometrul ajunge la zero.

 

Vasilică Paruschi · 

De ce s-a scos verde intermitent din intersectia Bdul Chimiei cu Tudor Vladimirescu?

UTI Grup 

Eliminarea unor corpuri de semafor (verde intermitent in acest caz) a fost stabilita prin proiectul tehnic care a stat la baza acestui sistem.

George Călinescu

Semaforul pentru pietoni de la Hotel International : Culoarea rosie are un timp de asteptare in jur de 5 minute. Este inacceptabil !

UTI Grup 

Culoarea verde pentru pietoni este ceruta prin apasarea butonului special

 

Andra Sabina Valeanu

S-a instalat un semafor la iesirea de pe strada cu Dedeman in Poitiers. Cand va fi dat acel semafor in functiune? In timpul zilei se fac cozi care trec de magazinul Dedeman si nimeni nu ia nicio masura. Aceasi poveste este si la semaforul din Poitiers pentru a urca pe podul de la TAMAZ. Se sta circa 80 de secunda la semafor si verdele e doar pentru 20 de secunde in conditiile in care coada de masini de multe ori ajunge pana la Continental.

UTI Grup

Decizia de dare in functiune a acestui semafor apartine PMI

 

Alin

De ce nu s-au montat butoanele pentru verde la pietoni si in refugiile de pe Nicolina – CUG pentru ca ajungem sa stam si 70 de sec pana se face verde in caz ca nu este nici un pieton la capete care sa apese acel buton.

UTI Grup 

Acest semafor nu a fost prevazut in proiectul tehnic al sistemului.  

Comentarii