Am fost acolo: cum s-a schimbat Aeroportul în trei zile de restricţii? Prin parcare suflă vântul. Ieşenii descoperă autobuzele CTP

vineri, 12 mai 2023, 01:50
3 MIN
 Am fost acolo: cum s-a schimbat Aeroportul în trei zile de restricţii? Prin parcare suflă vântul. Ieşenii descoperă autobuzele CTP

De la impunerea, luni, a restricţiilor privind accesul spre terminalele de pasageri, lucrurile s-au schimbat consistent. Amintim că, în vederea extinderii lucrărilor la terminalul de pasageri T4, dar mai ales la parcare – a cărei capacitate urmează să crească cu peste 40 la sută – accesul în incinta Aeroportului Iaşi a fost limitat drastic. Doar mijloacele de transport în comun şi taxiurile (clasice şi Uber/Bolt) mai pot aduce şi prelua pasagerii de la aerogara ieşeană.

De altfel, se lucrează deja la viitoarele locuri de parcare, începând cu spaţiul dintre T4 şi hangarul Aerostar. Între timp, actuala parcare se eliberează pe zi ce trece. Conducerea aerogării se aşteaptă ca în două săptămâni să se încheie transferul autovehiculelor spre cele trei parcări puse la dispoziţie de Primăria municipiului, cu un număr echivalent de locuri, aproximativ 400.

Cu acest prilej, am putut vedea şi „flota” de autoturisme cu numere de înmatriculare de Ucraina de care destule voci s-au temut că au ocupat Aeroportul Iaşi: aproximativ 30, adică mai puţin de 1 la sută din capacitatea actualei parcări. Mai mult, aceste maşini nu sunt imobile: câteva s-au mutat deja în parcarea alternativă.

Dintre cele trei loturi de parcare de la Ciric, unul este deja plin – cel unde este prezent şi un angajat al Municipalităţii. Radu Grigoraş, directorul executiv al Direcţiei Exploatare Patrimoniu din cadrul Primăriei Iaşi, ne-a spus că la fel ca la Aeroport, barierele de acces sunt automatizate, dar, cel puţin o vreme, va fi şi personal prezent.

Cât priveşte tariful extrem de redus, doar 3 lei/ zi pentru autoturisme, Radu Grigoraş ne-a explicat că acesta este prevăzut într-o hotărâre mai veche a Consiliului Local. O vreme, tariful va rămâne neschimbat, până la îndeplinirea procedurilor obişnuite – între care dezbaterea publică, etapă care ţine 30 de zile. Aşa stând lucrurile, o hotărâre a legislativului local ar putea să fie adoptată abia la şedinţa de luna viitoare, iar noile tarife să intre în vigoare din iulie. Care ar fi acestea? – similare celor practicate la aeroport, adică 5 lei pe oră pentru maşinile mici, ne-a spus directorul Grigoraş.

Joi, una din zilele cele mai aglomerate de la Aeroportul Iaşi – cu 50 de zboruri, plecări şi aterizări – a decurs fără probleme. Dacă autobuzul 50, care face legătura între oraş şi aerogară, a mers mai mult gol la Aeroport, s-a întors plin. Biletele se pot lua şi de la şofer. Aşa cum au precizat cei de la Compania de Transport Public, frecvenţa pe acest traseu este de o cursă la 30 de minute, 24 de ore din 24. Un alt autobuz merge de la aerogară până la parcările de la Ciric.

În parcarea aeroportului începe să se facă tot mai mult loc, în vreme ce pasagerii s-au mutat în stația de autobuz. Imagini preluate luni, respectiv joi, săptămâna aceasta.

Echipaje ale Poliţiei Locale şi ale Aeroportului au grijă ca opririle în faţa terminalelor să fie scurte, iar cei care se urcă în autobuz să primească toate informaţiile. Fluxul este astfel continuu şi singurele sincope care pot să apară, adică întârzierea autobuzului 50, sunt provocate de traficul din oraş.

CITIȚI ȘI: Noul regim special de mers spre Aeroport: Condiţiile puse la dus şi la întors. Filtre de control în două locuri strategice

 

Comentarii